• 0

Zakelijke conflicten

Ik heb een vraagje op basis van zakelijke conflicten.

Zoals gewoonlijk stuur je na afgeronde projecten, facturen naar je klanten.

In je algemene voorwaarden staat dat je het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen wilt hebben.

Maar omdat er soms een aantal grote klanten tussen zitten houden zij hun eigen betalingstermijn aan.

Ik, als eenmanszaak, kan hier natuurlijk nooit tegen op boksen.

Maar op een gegeven moment kom ik in de knel met het betalen van mijn leveranciers omdat ik niet de openstaande facturen uitbetaald krijg.

Heeft iemand een idee en/of oplossing hoe ik dit aan kan pakken?

Alvast bedankt!

 

Noël Westdorp

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Bekend probleem. Ik heb zelfs large accounts die ik niet meer mag factureren, omdat ze een automatisch betaalsysteem hebben ingevoerd. Gevolg is dat in mijn administratie doorgenummerde facturen ontbreken. Grote bedrijven voeren een beleid door waarbij ze vervroegd incasseren en vertraagd uitbetalen. Twee tot drie maanden leverancierskrediet zijn geen uitzondering. Dus dan moet je schipperen als leverancier.

 

Soms kun je je onderhandelingspositie gebruiken. Ik heb net gedreigd om een grote opdracht over langere termijn te weigeren, als ik geen permanent voorschot ter waarde van één maand inkomsten zou krijgen. Prompt werd de betaaltermijn met één maand ingekort. Probleem opgelost. Maar het zet wat mij betreft de hele relatie onder druk.

 

Soms moet je echt met de vuist op tafel slaan. Of halverwege een project ineens stoppen met werken, totdat nota's betaald zijn. De interne opdrachtgever is lang niet altijd dezelfde als degene die de betalingen uitvoert. Geef duidelijk aan wat acceptabel is en wat niet, faciliteer het hele traject van orderbevesting en facturering, bevestig afspraken en leg vast met wie die zijn gemaakt en door wie die zijn geautoriseerd. En hou je rug recht bij conflicten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een vraagje op basis van zakelijke conflicten.

Zoals gewoonlijk stuur je na afgeronde projecten, facturen naar je klanten.

In je algemene voorwaarden staat dat je het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen wilt hebben.

Maar omdat er soms een aantal grote klanten tussen zitten houden zij hun eigen betalingstermijn aan.

Ik, als eenmanszaak, kan hier natuurlijk nooit tegen op boksen.

Maar op een gegeven moment kom ik in de knel met het betalen van mijn leveranciers omdat ik niet de openstaande facturen uitbetaald krijg.

Heeft iemand een idee en/of oplossing hoe ik dit aan kan pakken?

Alvast bedankt!

 

Noël Westdorp

 

Hey Noël,

 

heb je het al geprobeerd door een proforma te sturen?

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.