• 0

Via marktplaats een internationale verkoop via Paypal veilig of niet

Ik wil iets uit mijn bedrijf via marktplaats verkopen.

 

Nu wil er iemand uit GB iets van kopen en betalen via Paypal. Hoe veilig is dit?

 

Kan hij/zij het geld terugvorderen? De gebruiker wil zelf een koeriersbedrijf inschakelen die het bij mij komt ophalen.

 

Ik heb nooit eerder zaken gedaan via paypal heb inmiddels wel een account.

 

 

Thanks for your response. I will be paying the 3.9% PayPal surcharge from my account. So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a paypal account.

If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a paypal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb er wel eerder van gehoord alleen nog nooit wat mee gedaan.

 

De reactie van de koper is eigenlijk rrn beetje te mooi om waar te zijn. Niet afdingen, geen aanvulelnde info, maar gewoon opsturen. Vandaarr dat ik me afvroeg of er toch geen addertje onder het gras ligt.

Link naar reactie
  • 0

Nadeel kan de kopersbescherming zijn, waardoor de betaling ten onrechte doorgehaald zou kunnen worden. Waarom geen internationale overschrijving?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
... for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company..

Bij zulke algemene termen als 'merchandise' gaat mijn spam systeem (delete knop) automatisch in werking.

Ik krijg onnoemelijk veel emails met voorstellen tot samenwerking en grote afnames van mijn 'merchandise', 'products' en alle andere synoniemen voor het woord product. Als men in de email niet kan noemen wat ik verkoop, dan is het automatisch 'delete'.

... doet leuke dingen op internet ...

Link naar reactie
  • 0

Je wilt niet zeggen dat je nog nooit van Paypal gehoord hebt toch? :) Paypal is heel betrouwbaar, en alle voorwaarden e.d. staan duidelijk op de site beschreven.

Paypal kent een belachelijke kopersbescherming. Als daar ook nog zo'n dubieus mailtje achter gaat (inderdaad Henri, merchandise >;( ), zou ik toch wel wat meer zekerheid willen. Bijvoorbeeld wie precies die shipping company is en of je een mooi verzendbewijs krijgt.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Ook ik heb de standaardtekst van deze boevenbende ontvangen:

 

Okay.. I will be paying the 3.9% PayPal surcharge from my account. So i will be paying directly into your PayPal account without any delay, and i hope you have a paypal account.

If you have one already, just send me the address to send it to, which is the email address you use for it or you can send me a paypal money request, so once i receive the details i will go ahead with the payment through PayPal and then i will contact my shipping company after you get the payment. I will need your home address for the merchandise to be Picked Up by the Shipping Company..

 

Heel creatief zijn ze niet :-\ Ik ga toch maar eens Marktplaats hierover informeren. Ben benieuwd naar hun reactie ???

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.