• 0

organiseren van meerdere winkels

Hallo,

 

Ik heb al een aantal jaar een winkel in levensmiddelen. Tot nu toe is het allemaal eenvoudig van opzet. Het komt er op neer dat ik alles zelf doe. Mijn vraag is welke mogelijkheden zijn er om winkels op een dusdanige manier te organiseren dat mijn aanwezigheid niet essentieel is. Daarbij denk ik vooral aan systemen die als controlemechanisme dienen (het tegengaan van diefstal, of het snel detecteren daarvan).

 

 

Handelspartner

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Opleiden of aantrekken van geschikte bedrijfsleiders? En werkzaamheden tot op zeker niveau standaardiseren? Een boekhouding/voorraadadministratie voeren? Als je mensen bij voorbaat niet of weinig vertrouwt, is dit denk ik niet jouw bedrijfsmodel.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

met behulp van een geatomatiseerd kassa systeem met daaraan gekoppeld je voorraadbeheer kan je het aardig dichttimmeren, maar zeker niet waterdicht. Dan zou je er nog een camera bewakings systeem aan moeten hangen waarmee je op afstand mee kunt kijken.

Als je dergelijke systemen nog helemaal niet hebt kan de investering behoorlijk in de papieren lopen.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie. Highio, tuurlijk vertrouwen is goed, maar ik moet als ondernemer mijn organisatie managen. Wanneer het fout gaat moet ik op het juiste moment ingrijpen voordat dit mij mijn kop zal kosten (faillissement). Vandaar dat ik op zoek ben naar systemen die diefstal zoveel mogelijk beperken.

 

Mvgr,

handelspartner

Link naar reactie
  • 0

Bas, bedankt voor je ractie.

 

zo'n voorraadbeher is dat op relatief kleine schaal uit te voeren (paar winkels). Waarschijnlijk is dit zeer arbeidsintensief en moet je iedere levering aan producten telkens weer opnieuw in het systeem invoeren (ik heb namelijk een nogal uitgebreid assortiment).

 

handelspartner.

Link naar reactie
  • 0

Je hebt in basis gewoon een map met bestellingen. Die worden geleverd met pakbon. Deze moet ondertekend worden door diegene die de levering controleert. Vervolgens registreer je de verkopen en stock je eens in de zoveel tijd zodat je het % loss weet. Als je dat eerst in je eigen zaak doet heb je een beeld van wat redelijk is. Verder registreer je natuurlijk producten die kapot gaan etc.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

 

Zulke winkeliers bestaan blijkbaar nog. Er bestaan al jaren systemen om voorraad te registeren, de verkoop bij te houden en het personeel op de vingers te kijken. Dat voorkomt echter niet dat er nog steeds veel verdwijnt. Me dunkt dat topicstarter zijn vakkennis wat kan verdiepen of zijn vraag beter kan onderbouwen, want dit lijkt meer op een vraag van een fantaserende scholier.

 

Hoe is het destijds met dat nieuw te bouwen tankstation afgelopen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

zo'n voorraadbeher is dat op relatief kleine schaal uit te voeren (paar winkels). Waarschijnlijk is dit zeer arbeidsintensief en moet je iedere levering aan producten telkens weer opnieuw in het systeem invoeren (ik heb namelijk een nogal uitgebreid assortiment).

arbeidsintensief is het altijd, maar het levert ook een hoop op.

Het is iets meer werk als het bijhouden van een pompshop.... :-\

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 194 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.