Jump to content
handelspartner
Verberg

organiseren van meerdere winkels

vraag

Hallo,

 

Ik heb al een aantal jaar een winkel in levensmiddelen. Tot nu toe is het allemaal eenvoudig van opzet. Het komt er op neer dat ik alles zelf doe. Mijn vraag is welke mogelijkheden zijn er om winkels op een dusdanige manier te organiseren dat mijn aanwezigheid niet essentieel is. Daarbij denk ik vooral aan systemen die als controlemechanisme dienen (het tegengaan van diefstal, of het snel detecteren daarvan).

 

 

Handelspartner

Link to post
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Opleiden of aantrekken van geschikte bedrijfsleiders? En werkzaamheden tot op zeker niveau standaardiseren? Een boekhouding/voorraadadministratie voeren? Als je mensen bij voorbaat niet of weinig vertrouwt, is dit denk ik niet jouw bedrijfsmodel.

 

Groet,

 

Highio


"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

met behulp van een geatomatiseerd kassa systeem met daaraan gekoppeld je voorraadbeheer kan je het aardig dichttimmeren, maar zeker niet waterdicht. Dan zou je er nog een camera bewakings systeem aan moeten hangen waarmee je op afstand mee kunt kijken.

Als je dergelijke systemen nog helemaal niet hebt kan de investering behoorlijk in de papieren lopen.


"zoek het maar uit"

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Bedankt voor jullie reactie. Highio, tuurlijk vertrouwen is goed, maar ik moet als ondernemer mijn organisatie managen. Wanneer het fout gaat moet ik op het juiste moment ingrijpen voordat dit mij mijn kop zal kosten (faillissement). Vandaar dat ik op zoek ben naar systemen die diefstal zoveel mogelijk beperken.

 

Mvgr,

handelspartner

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Bas, bedankt voor je ractie.

 

zo'n voorraadbeher is dat op relatief kleine schaal uit te voeren (paar winkels). Waarschijnlijk is dit zeer arbeidsintensief en moet je iedere levering aan producten telkens weer opnieuw in het systeem invoeren (ik heb namelijk een nogal uitgebreid assortiment).

 

handelspartner.

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

Je hebt in basis gewoon een map met bestellingen. Die worden geleverd met pakbon. Deze moet ondertekend worden door diegene die de levering controleert. Vervolgens registreer je de verkopen en stock je eens in de zoveel tijd zodat je het % loss weet. Als je dat eerst in je eigen zaak doet heb je een beeld van wat redelijk is. Verder registreer je natuurlijk producten die kapot gaan etc.


Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

 

Zulke winkeliers bestaan blijkbaar nog. Er bestaan al jaren systemen om voorraad te registeren, de verkoop bij te houden en het personeel op de vingers te kijken. Dat voorkomt echter niet dat er nog steeds veel verdwijnt. Me dunkt dat topicstarter zijn vakkennis wat kan verdiepen of zijn vraag beter kan onderbouwen, want dit lijkt meer op een vraag van een fantaserende scholier.

 

Hoe is het destijds met dat nieuw te bouwen tankstation afgelopen?


Gratis Marketingadvies
Op dit forum mag je in berichten geen reclame voor jezelf maken, maar in je signatuur (ga naar accountinstellingen via je profielnaam rechtsboven) kun je naar hartelust tekeer gaan. Mits het bij 4 regels blijft, drie backlinks en max 1000 tekens.

 

Extra Voordeel: heb je vaak gereageerd, dan geldt het multiplier effect. 

Link to post
Share on other sites

  • 0
  • Rate this answer

zo'n voorraadbeher is dat op relatief kleine schaal uit te voeren (paar winkels). Waarschijnlijk is dit zeer arbeidsintensief en moet je iedere levering aan producten telkens weer opnieuw in het systeem invoeren (ik heb namelijk een nogal uitgebreid assortiment).

arbeidsintensief is het altijd, maar het levert ook een hoop op.

Het is iets meer werk als het bijhouden van een pompshop.... :-\


"zoek het maar uit"

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er is 1 lid online en 53 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept