• 0

gemeentebeleid en andere ondernemersbelangen??

Ik ben in het bezit van een stuk industrieterrein van 9000m² (tenminste; ik betaal er de aflossing voor)

 

Dit terrein is in 2004 door ons aangekocht. Destijds mochten wij daar, net als alle andere ondernemers die daar gevestigd zijn, een dienstwoning bijbouwen.

 

Echter in 2007, toen wij daar aan toe waren (vanwege eerst verkoop oude pand) mochten we geen bedrijfswoning meer bouwen.

als reden werd opgegeven dat, en let op nu komt ie: "aangrenzende ondernemers niet belemerd mochten worden in hun toekomstplannen door een bestaande dienstwoning" op ons terrein.

 

concreet houdt dit in dat een van de grootste bedrijven van ons stadje, welke twee panden verderop zit en waarvan de directeur nogal wat te zeggen heeft binnen het gemeentebestuur, niet wilde dat wij daar een dienstwoning zouden bouwen zodat hij in de toekomst niet meer onze kant op kan groeien.

Vreemd; gezien het grote aantal dienstwoningen die er al stonden.

 

Daarnaast was er net een wijziging in bestemmingsplan geweest, en woningbouw in dit industriegebied bleek een foutje van de gemeente achteraf, het had helemaal niet gemogen!!!! speelde hem dat even in de kaart! keuze heeft de ondernemer in kwestie niet; hij kan alleen maar onze kant op bij groei van zijn bedrijf.

 

goed.....met enige tegenzin maar geaccepteerd en elders een leuke woning gekocht! ook prima! je zit tenslotte ook niet op een jarenlange juridische strijd te wachten, terwijl je gedurende die tijd met je gezin in een doos onder de brug woont ofzo!

 

nu zijn wij bezig met een andere onderneming welke van ons terrein en een kantoorgedeelte wil huren voor de opslag van zijn bussen. ik bedoel maar: we hebben niet voor niets zo'n groot stuk terrein met veel kantoren en een loods; het kan prima! zowel voor ons als ondernemer en de busmaatschappij een goede zakelijke transactie.

Ook voor de gemeente zelf lijkt me; het verschaft wel arbeidsplaatsen.

 

mijn verbazing is groot dat dezelfde ondernemer als hierboven genoemd, al voordat de vergunningaanvraag in de krant stond, op het gemeentehuis is geweest met de mededeling dat hij er alles aan zal doen om dit tegen te houden!

als argument had hij bedacht dat een busstalling, met wasplaats en kantoor niet op een industrieterrein thuis hoort maar op een bedrijventerrein en dat hij dit juridisch wel hard kon maken. van een geschrokken medewerker van de gemeente ontvingen wij dit bericht per telefoon. ook had hij al andere ondernemers in de buurt gemobiliseert evenals enkele aanwoners die in "dienstwoningen" wonen, maar geen enkele zakelijke verbintenis hebben met het industrieterrein.

 

Klopt het verhaal m.b.t. een industrie- c.q bedrijventerrein ?? kan een vergunning op basis van bovenstaande geweigerd worden aan ons, en zo ja, wat moet ik met mijn terrein als ik hier niets op mag ondernemen!

 

daarnaast een vreemde zaak; schijnbaar is er een lek binnen de gemeente welke deze ondernemer van dit soort voorinformatie voorziet! de vergunning was nog niet officieel aangevraagd, dus hoe kan hij er nu al op reageren?

 

bovendien: moet ons terrein, waar wij hard voor werken, en welke wij graag willen exploiteren, dan maar op "pauze" omdat de genoemde ondernemer in de toekomst mischien zijn bedrijf uit wil breiden en dan eventueel ons terrein nodig is? en hoe kan het dat deze ondernemer zoveel invloed heeft binnen de gemeente!

 

graag uw mening en tips!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.