• 0

‘Reisgenoten gezocht’ pagina toevoegen?

Omschrijving van je concept:

Ik heb relatief veel (vrouwelijke) klanten die alleen op reis gaan. Aan een groepsreis hebben ze geen interesse, maar ze zouden het wel leuk vinden om met gelijkgestemden op reis te gaan. Af en toe krijg ik ook de vraag: is er niet nog iemand die rond dezelfde tijd op reis wil gaan?

 

Ik ben al een hele tijd aan het praktiseren of ik hiermee iets moet doen – en op wat voor een manier Ik kan alleen maar een soort ‘forum’ verzinnen, maar dat vind ik niks. En zeker niet zo’n typisch forum waar je moet inloggen.

Ik heb ook geen idee of er uiteindelijk echt veel animo voor bestaat. Communities (met vakantie subfora) voor mijn doelgroep bestaan al genoeg. Bedoeling zou ook alleen zijn om reisgenoten te vinden of ervaringen over reizen uit te wisselen.

 

P.S.

o ja... ik bied trouwens wandelreizen en korte vakanties aan - in Europa, voor een speciale doelgroep

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb wat zitten googelen, maar geen voorbeelden kunnen vinden. Ik kan me bijv. voorstellen, als je een fietsvakantie boekt, dat het leuker is om met z’n tweeën te fietsen dan alleen. Maar ik ken geen reisaanbieder die zoiets op zijn site heeft.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

interactief worden met klanten, klantenbinding

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het concept bestaat natuurlijk al, maar zover ik weet niet door een reisaanbieder (en al helemaal niet in mijn niche).

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Is het een af- of een aanrader? ???

Misschien ideeën, op welke manier je dit vorm moet geven...

 

Alvast bedankt voor het meedenken!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Kena,

 

wat staat je niet aan aan een traditioneel forum? Ik denk dat dat een prima manier is om zeer goedkoop (wellicht zelfs gratis) te kijken of er een doelgroep is die groot genoeg is. Als het klopt wat je zegt dat er in jouw niche nog geen goede ontmoetingsplaats is zal het ook niet zo heel veel uitmaken of het een forum of een supergelikte website is, in eerste instantie zal je doelgroep blij zijn dat ze een plaats gevonden hebben waar ze elkaar kunnen ontmoeten en dingen af kunnen spreken.

 

Zou het zeker aanraden om te proberen, een forum opzetten kun je binnen 15-30 minuten en kan ongetwijfeld ergens gratis.

 

Groetjes!

Link naar reactie
  • 0

Een nieuw concept dat nog bijna nergens te vinden is, is altijd mooi, maar dan moet er inderdaad wel vraag naar zijn ;)

Ik vind het 'forum-idee' persoonlijk ook niet slecht. Als je het via je eigen bedrijf en via het internet wat promoot kun je zien

of het aanslaat. Mocht je het een beetje professioneel aan willen pakken, dan zou ik het niet gratis doen. Om een hoop

reclame van andere bedrijven op je forum te voorkomen kun je het best een zeer klein bedrag investeren en een mooi

forum opzetten/laten maken. Heb je iets meer geld te besteden, ga dan gewoon eens naar een mooie freelance

webdesigner toe. Ik weet uit ervaring dat een forum in elkaar zetten een fluitje van een cent is, en het grafisch wat verbeteren

kost ook niet super veel tijd. Onderhoud is er ook bijna niet nodig, dus ik raad het gewoon aan!

 

Succes!

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

is een portal zoals pagango niet iets voor je?

 

Eventueel dan uitbreiden met een reisgenoten gedeelte.

 

Eventueel per aangeboden reis.

 

Je kan dan de reizen beschrijven, ervaringen van klanten delen en eventueel dus voor een reis reisgenoten matchen?

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kena,

 

Jammer dat je geen link hebt naar je website (doe dat in je signature), dan weten we wat concreter waar het om gaat.

 

Reisgenoten gezocht zie je regelmatig in forums inderdaad. Maar zelf een forum opzetten zou ik niet zomaar doen. Tuurlijk, technisch is het niet zo lastig, en het kost ook niet veel. Maar je hebt niet zomaar voldoende bezoekers om voldoende deelname te verkrijgen. En niets is zo triest op het internet als een leeg forum.

 

Maar waarom adverteer je niet gewoon met een dienst om te bemiddelen tussen reisgenoten? Kwestie van een systeem opzetten met klanten die een reisgenoot zoeken. Zet er de voorkeuren van iedereen in, en bemiddelen maar. Je biedt natuurlijk geen garanties, maar het lijkt me zeker een potentiële klantentrekker.

 

Link naar reactie
  • 0

Dag Kena

 

Aanrader!

 

Is een goed plan, hoe vorm te geven? zoals eerder hier al geroepen heb je een bestaande website?

 

Blog zou ik ook niet doen, meer iets in de trend van projecten plaatsen (vakantie oproep) en de mogelijkheid om je daar op in te schrijven allebei met veel ruimte om je zelf voor te stellen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Goed idee! Maak er geen pagina van op je website, maar een aparte activiteit. Reisgenoten voor actieve vakanties. Er zijn zat alleengaanden (en wellicht zelfs stellen of families) die hun vakantie willen delen. Zet het op als een dating-site, maar zonder het taalgebruik van zo'n site. Desgewenst geheel gericht op vrouwen, dat heeft voor- en nadelen. Gebruik de site evt ook voor verslagen van groepsreizen, zodat deelnemers een plek hebben om terug te komen en foto's van commentaar te voorzien.

 

Als dat een beetje gaat lopen, heb je je eigen advertentiemedium opgezet!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Maak er geen pagina van op je website, maar een aparte activiteit. Reisgenoten voor actieve vakanties. Er zijn zat alleengaanden (en wellicht zelfs stellen of families) die hun vakantie willen delen.

 

? ik weet niet of ze een site heeft en als ze er een heeft wat voor een. Een nieuw project op een bestaande site kan zeker voordelen hebben, je hebt dan al bezoekers. Blijkt het te werken dan kun je er later nog een aparte activiteit van maken. Of weet TwaBla meer... ;)

Link naar reactie
  • 0

 

Nee, ik weet niks meer. Maar er is sprake van een pagina toevoegen, dus moeten er al pagina's zijn. Voordeel van een aparte website is dat je de service voor iedereen kan openen, zonder al te harde link naar je eigen activiteiten. De keuze is tussen een kleine vijver (op je eigen site) of een grotere vijver (iedereen kan meedoen) en dus meer vis.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

 

Maar er is sprake van een pagina toevoegen, dus moeten er al pagina's zijn.

 

Dat kan ik er niet uit opmaken, wellicht zie ik het niet.

 

Maar goed het is gewoon een goed idee. Als ze meer wil weten zal ze meer info moeten geven.

 

Ik hoop dat ze ons op de hoogte houdt...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 133 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.