• 0

Verplichte branche vereniging in de vastgoedsector?

Beste Ondernemers,

 

Ik heb vandaag nog even uw hulp nodig, voordat we ons morgen in zullen schrijven bij de KVK.

We (2 man) starten een maatschap met als doel het uitoefenen van een bemiddelingsbureau in de particuliere (woning) verhuurmarkt. Daarbij sluiten we niet uit ook te bemiddelen in bijv. verhuur/koop woningen en bedrijfspanden, maar dat is zeker niet de focus.

 

Op het inschrijvingsformulier kvk kom ik het veld "omschrijf de daadwerkelijke bedrijfsactiviteiten" tegen en hier liep ik in gedachte tegen de "verplichte" branche verenigingen aan, met een vaak hoog verplicht lidmaadschap. Dit heb ik eerder meegemaakt in de detailhandel, maar het lijkt erop dat de vastgoed markt geen verplichte vereniging kent??

 

Dit is een overzicht van de grootste verenigingen:

 

SCVM - Stichting Certificering VBO Makelaars    

VastgoedCert - Vastgoed Certificering    

VastgoedPRO - beroepsorganisatie voor makelaars, taxateurs en andere vastgoed professionals. Ontstaan vanuit fusie tussen Landelijke Makelaars Vereniging LMV en Register van Vastgoed Taxateurs RVT.

NVM - Nederlandse Verening van Makelaars    

VBO- Vereniging Bemiddeling Onroerend Goed    

 

En alle lidmaatschappen lijken vrijwillig omwille van het feit dat "makelaar" achtige werkzaamheden in de vrije sector vallen en iedereen zich makelaar/bemiddelaar mag noemen.

 

Kan iemand bevestigen dat het inderdaad zo is dat er GEEN verplichte branchevereniging bestaat hiervoor??

Via google kom ik niet tegen dat die er is namelijk, maar wellicht kan iemand het hier (her)bevestigen??

 

Mijn dank is groot!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.