• 0

Bemiddelen van stagiairs! Hoe?

Wij, twee studenten in de leeftijd 20-25 jaar, willen een onderneming starten naast onze studie. Wij willen studenten binnen een bepaalde studierichting bemiddelen op stageplaatsen en vacatures voor hen werven. Het idee is dat de student voor enkele maanden bij ons in dienst komt (op welke wijze weten we nog niet zeker), en wij lenen de student dan voor diezelfde periode uit aan de stageverlenende organisatie. De organisatie betaald ons, en wij betalen de student.

 

Wij zijn al druk met het werven van klanten en kandidaten, maar hebben verder nog niets op papier. We hebben zelf al een redelijke website in elkaar geknutseld en leggen contacten met mogelijke opdrachtgevers.

 

We twijfelen nog over een heleboel zaken. Bijvoorbeeld tussen het starten van een BV, NV of V.O.F. Een V.O.F. leek ons een goede optie om klein te starten, maar we willen niet prive aansprakelijk zijn. Ook weten we niet of we het beste kunnen kiezen voor het opstarten van bijvoorbeeld een uitzendbureau, een detacheringsbureau of juist nog iets anders?

 

In de volgende zaken moeten we ons nog verdiepen:

- Ondernemingsplan

- Kvk inschrijven

- Wat voor organisatie? (BV / NV / VOF)

- Welke branche? (uitzendbranche, detachering etc.?)

- Algemene voorwaarden

- Verzekeringen

- Administratie

- Belasting

 

Wij willen graag (klein) geld gaan verdienen met de bemiddeling van studenten en organisaties en hier een marche van 20% uit halen.

 

We denken zelf dat een startkapitaal niet nodig is. De kosten voor de website zijn minimaal, en de ontvangen vergoedingen storten we na aftrek van onze vergoeding door aan de student (overigens zijn we nog niet uit op welke basis we de student in dienst kunnen nemen voor de stageperiode van enkele maanden).

 

We vragen u niet om alles voor te kauwen, maar horen wel graag tips etc. om onze kleine onderneming zo simpel mogelijk te houden (het idee leek zo leuk, tot dat je je gaat verdiepen in alle regelgeving...). Wie heeft hier ervaring mee en wie kan ons wat tips geven?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom wil je ze in dienst nemen? En mag dat wel? Bij iemand op de loonlijst of stage is een verschil lijkt me?

Je kunt ook bemiddelaar spelen, dan gaat er iemand van jullie mee naar het bedrijf en laat ze een contract tekenen.

 

Ik zeg maar wat..

Link naar reactie
  • 0

Waarom wil je de stagiars in dienst nemen? Dat hoeft toch helemaal niet? Je moet het bedrijf laten betalen voor de bemiddeling. Niets meer en niets minder. Het aantrekkelijke van stagiars is juist dat ze niets tot weinig hoeven te kosten en zij de mogelijkheid hebben een leuke ervaring op te doen binnen een bedrijf.

 

De contracten laat je gewoon aan het bedrijf over die een stagiar zoekt of aan de opleidende organisatie. Hier moet je niet tussen gaan zitten denk ik.

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Maar denk je hiermee echt te kunnen concurreren tegen sites als Stageplaza en Stagemotor?

 

Tijdens mijn studieperiode ben ik via Stagemotor terecht gekomen bij een leuk bedrijf. Via de site nam ik contact met hen op. Als zij mijn informatie interessant vonden, konden ze met mij contact opnemen. Hiervoor moesten zij wel eenmalig (ja ik heb erna gevraagd) €140 excl BTW betalen. Meestal kiezen bedrijven uit 3 kandidaten, mits er daarna weer een hele goede komt.

 

Als ik naar jouw opzet kijk, betaald een bedrijf 20% maandelijks aan jullie. Het gemiddelde salaris is 350 per maand voor een HBO'er. Dit is tevens de grootste groep stage-zoekers. Per half jaar zijn ze dus meer kwijt aan jullie dan aan stagemotor.

Als uitzendbureau werden ze met jaarcontracten, dus zijn de inkomsten ook langer. Stage's zijn maar een half jaar.

 

Het kan wel een markt zijn als jij veel bedrijven kent en goede contacten met hen hebt.

 

Mvg,

Kaisz

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel wel je opmerkingen. Ik weet inderdaad niet wat andere bedrijven zoals stagemotor vragen. Maar het idee om maandelijks een vergoeding af te dragen hing samen met dat wij de studenten dan dus in dienst nemen en wanneer de organisatie ons betaald, wij dan een deel van die vergoeding zelf houden. Maar als de keuze valt op eenmalig een bemiddelingsvergoeding is het inderdaad goed om te weten wat anderen daarvoor vragen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.