• 0

nieuw item voor op de auto zou het aanslaan?

Beste mensen,

 

Ik ben bezig met opzetten en in de markt zetten van antenneballen. Dit product is in de VS helemaal hot. Denken jullie dat Nederland hier klaar voor is? Het is voor bedrijven zeer interessant om hun logo te gebruiken. Graag jullie mening alvast bedankt.

antenna13.thumb.jpg.12588811fa8035495d8debc9fab28554.jpg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Over de haalbaarheid van dit product durf ik niet veel te zeggen, maar houdt er wel rekening mee dat de meeste auto´s tegenwoordig een kleine antenne hebben. De nieuwe auto´s hebben zelfs helemaal geen antenne meer op de auto ( is weggewerkt in bv de voorruit ).

Dit beperkt je doelgroep wel aanzienlijk tot de wat oudere auto´s ( tot 2002 ? ).

Voor de zakelijke markt dus niet echt aantrekkelijk ( aangezien lease-auto´s vaak niet ouder zijn dan 5 jaar )

 

Wellicht kun je in contact komen met de exploitant in de V.S. om wat informatie uit eerste hand te krijgen.

 

Mvg,

 

Ms&s

www.ms-s.nl

Ms&s Zakelijke dienstverlening, | Marketing | Sales | Boekhouding |

Uw boekhouding vanaf slechts 400 euro per jaar geheel verzorgd!

Link naar reactie
  • 0

Kan zoiets ook niet voor op de trekhaak, of als fietsbel? Of als rijtje op de hoedenplank?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Gaat dit aanslaan of niet graag jullie mening ??? ...... De eerste container is onderweg :)

 

 

Dat vraag je nu al voor de derde keer ::)

Enne, als die eerste container al onderweg is, is het dan niet wat laat voor marktonderzoek ;)

 

Lijkt mij typisch zo'n product dat echt helemaal aanslaat of helemaal niet. Ik zou mijn auto er niet mee (ont)sieren, maar dat is persoonlijk natuurlijk

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Of het aan gaat slaan hangt vooral van jouw inspanning af. Waar komt het verkrijgbaar?

Ik vind het verschrikkelijke dingen maar er zal heus wel markt voor zijn. Als je dit bij bij iedere counter van de benzinepomp weet te krijgen voor 2 euro dan kan je heus wel aantallen wegzetten. Dat zal alleen niet zo makkelijk zijn om het daar te krijgen.

Als relatiegeschenk zie ik het niet zo, maar je kan het toch gewoon aanbieden voor wederverkoop aan de grote jongens. Die nemen altijd veel op in hun assortiment om er maar zeker van te zijn niet de boot te missen. Uiteraard gaan ze vooraf niet inkopen.

Benchmark de US aanpak (hoewel deze markt totaal anders is, kan je er altijd van leren)

Link naar reactie
  • 0

Ik geloof er alleen in rondom het WK met oranje exemplaren. De rest van het jaar zie ik geen mensen dit soort dingen op hun antennes plekken e.d. rondom het WK doen mensen toch wat sneller mee met het 'ontsieren' van hun auto.

 

Ik heb er persoonlijk geen geloof in dat je hele serieuze aantallen gaat wegzetten wanneer je dit zonder op een andere hype mee te liften in de markt zet.

 

Als jij het display wilt hebben naast de kassa's bij een tankstation moet je daar gewoon voor betalen, of hele goede marges geven.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik denk ook dat zoiets leuk was geweest voor het WK, maar daarvoor is het helaas te laat.

 

Als je shipment al onderweg is heb je denk ik weinig keuze dan gewoon proberen ze aan de man te krijgen. In alle eerlijkheid denk ik niet dat het storm zal lopen, volgens mij zijn nederlanders niet zo gek van dit soort dingen... tenzij bij het voeltbal, en dan moet het eigenlijk nog wel gratis zijn bij een tank benzine of tas boodschappen.

 

Overigens is daarmee niet alles verkeken natuurlijk: Gezien de plaatjes lijken het me dingen die kinderen ook nog wel kunnen aanspreken, en bij uitstek geschikt als leuk ding dat ouders op een uitstekend haakje, pinnetje, piefje of iets anders waar een kind zich aan kan bezeren kunnen plaatsen. Misschien moet je het wel in die buurt zoeken, als het op een antenne past, past het vast ook op allerlei anders ;)

Link naar reactie
  • 0

Tuurlijk zijn er mogelijkheden. In basis zijn het toch van die softe tennisballen? Gewoon proberen. Kostprijs moet nihil zijn. De huidige beoogde toepassing vind ik ongelukkig gekozen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik zou meer denken aan de groot inkopers, dus bijvoorbeeld autodealers die dit weggeven bij een proefrit, of als verzamelitem bij het pompstation, of als je lid wordt van de tennisvereniging, of als je een wedstrijd hebt gewonnen tijdens een toernooi. Dan verkoop je grotere aantallen. Helaas wordt iets zonder een groot marketingbudget, zelden opeens een hype en als kleine ondernemer is het dan handiger samenwerkingspartijen of partners te zoeken. Weet niet hoe je netwerk eruit ziet maar als je contacten hebt met marketeers bij grote merken kan je het in ieder geval proberen, weggeven bij autoproducten of mail&win acties?

 

Ik denk niet dat de consument dit massaal op eigen initiatief gaat bestellen.

Wel goed dat je gewoon begonnen bent, succes met je aanpak!

Tessa Smits

www.1001ondernemersideeen.nl & www.silverspringactivities.nl

Link naar reactie
  • 0

Er zitten leuke tussen. Is het ook iets voor speelgoedwinkels en winkels die schoolspullen verkopen? Bijvoorbeeld de V&D? Dan kan hij op een potloot of pen. In gedachten zie ik leerlingen met een leuke smiley op hun pen. Daar willen ze vast graag mee schrijven en het staat fleurig :))

 

Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Laat je het ons weten?

 

Succes.

 

Groeten van Hetty

Link naar reactie
  • 0

Ik zie mijzelf niet snel deze smiley op mijn auto antenne bevestigen. Er zullen vast personen zijn die deze producten wel willen afnemen.

 

Er moet een reden voor zijn, zoals een WK inderdaad. Wellicht kan het voor bedrijven nog interessant zijn. Ik denk aan een sticker die ik ooit ontving van een regionale televisiezender. Ontzettend veel personen plakte deze op hun auto, huis of GFT bak in de hoop de gelukkige winnaar van een dagprijs te worden. Ik wil hier mee aangeven dat je mensen ook een reden kan geven om een dergelijk product te gebruiken.

 

Succes in ieder geval!

 

Neemt MKB bedrijven met 5-25 personeelsleden, maar zonder marketeer, bij de hand met professionele marketing strategie en uitvoering. Eigenaar van marketing bureau GroeiBewijs.

Link naar reactie
  • 0

Er is vast wel een markt voor, zeker mensen met kinderen zullen door hun kinderen vast verleid worden er eentje op hun antenne te plaatsen, dus inderdaad, zoals al eerder gezegd, bij tankstations en dan bij voorkeur ook nog ergens op kinder hoogte. Maar of het eecht een 'grote hit' gaat worden...

Link naar reactie
  • 0

Ongetwijfeld dat die dingen al bij de retailers aangeboden zijn geweest met het oog op WK/EK, die er niets in zagen.

Indien dat niet het geval is, moet je zelf proberen ze te slijten bij een retailer.

Laat hen ze maar vermarkten in het kader van 1 of ander groot evenement dat gepaard gaat met mega-budgetten voor de marketing. Dat kun je zelf nooit zo voor elkaar krijgen......

Beter een kleine baas dan een grote chef.......

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.