• 0

Flyers op beurs

Hallo,

 

In november gaan we op de Jonge gezinnen beurs staan. Op deze beurs komen 29.000 bezoekers.

Ons voornaamste doel is naamsbekendheid vergroten en e-mailadressen verzamelen.

 

In ruil voor hun e-mailadres doet de bezoeker mee aan onze wedstrijd en maakt daarmee kans op een waardebon van 500,-.

 

Nu zijn we bezig met alles te organiseren en komen we al op het eerste probleem. Hoeveel flyers/invulkaarten laat je drukken? Ga je uit van de helft? Of moet je echt zoveel hebben als het aantal bezoekers wat er komt. Wie heeft hier ervaring mee.

 

We starten met een starters stand en willen niet meer op onze stand zetten als een tv scherm met daarop een overzicht van kamers en dan twee tafels waar mensen hun formulier kunnen invullen. We willen dit allemaal zelf regelen maar horen veel mensen om ons heen die ons aanraden een standbouwer in te huren. Heeft iemand hier tips voor?

 

Gr. Nali

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Nali,

 

Ik denk dat je beter uit kunt gaan van het aantal mensen dat JIJ (of jullie) kunnen strikken om zo'n formulier in te vullen. Of er dan 29.000 of 290.000 bezoekers komen, maakt niet uit.

 

Ik neem aan dat je dan meteen een verkooppraatje doet. Dus stel je rekent 5 minuten per persoon, en je spreekt de mensen continu aan (ga er vanuit dat minstens de helft nee zegt, hoewel dat weer ligt aan de branche), dan kom je vanzelf op een maximum aantal.

 

Overigens is het met drukwerk zo, dat het qua kosten niet heel veel uitmaakt of je er nu 2000, 5000 of 10.000 laat drukken.

Link naar reactie
  • 1

De meeste mensen komen terug van een beurs met een tas vol drukwerk die na een paar dagen bij het oud papier belanden. Staar je dus niet blind op je flyer, je prijsvraag en de manier waarop je mail-adressen lospraat. Denk ook aan de manier waarop je in de beurscatalogus/gids staat, de zichtbaarheid van je boodschap op de stand zelf, de aantrekkingskracht (interieurinspiratie!) en het plakvermogen. Blijft die boodschap ook hangen?

 

Wat is er te koop met een waardebon van 500 euro? Plaats voorbeelden op je stand. Doe iets met kleuren, met stoffen, met accessoires. Werk samen metje adverteerders. Kijk ook eens goed naar de bezoekersstatistieken van voorgaande beurzen: zijn het vooral vrouwen, komen ze met z'n tweeën of nemen ze hun partner mee? Deel iets uit (geen papier) met je domeinnaam erop. Een snoepje, een sieraad, een petje, een kleurpotlood...

 

Jouw stand is waarschijnlijk onderdeel van een startersstraat/paviljoen. Er is dus al een standbouwer bezig. Bel die eens en vraag naar de mogelijkheden. Laat ze een plakzuil maken, annex brievenbus voor jouw invulkaarten. Die jongens doen niet anders, dus ze hebben soms goeie tips.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Een kale stand met een TV en twee tafeltjes zal niet veel interesse wekken, ben ik bang.

 

Je moet eerst indruk maken, daarna komen je kaartjes pas. Grote sfeer foto's doen meer dan een scherm. Probeer je in te leven als bezoeker.

[*] Waarom zou men op die drukke beurs waar heel veel te zien is en ontzettend veel standhouders (soms letterlijk) schreeuwen om de aandacht van de bezoekers gaan stilstaan voor jouw stand?

[*] Ziet de bezoeker, als hij/zij een seconde stilstaat voor je stand wat je te bieden hebt?

[*] Heb je iets interressants te bieden?

 

 

Edit: Zie net op je website dat je zelf geen interieurs ontwerpt of verkoopt. Maak mijn verhaal minder relevant.

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Nali,

 

prijsvragen of verlotingen met slechts één prijs zijn marketingtechnisch niet de slimste. Stel tien prijzen beschikbaar en als gevolg krijg je free publicity van tien winnaars. De prijzen, groter of bescheidener, moeten natuurlijk wel aantrekkelijk blijven. Handgeschreven namen en e-mailadressen goed overnemen en invoeren is wel een crime, dat kan handiger!

 

Waarom staat de beursdatum nog niet op de website? De inschrijfmogelijkheid rechtboven op de website is onduidelijk, dus daar zou ik binnenkort ook aandacht aan besteden als ik jou was. Waarom zijn er twee inschrijfmogelijkheden, zijn dat twee verschillende nieuwsbrieven?

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Het is zeker een overweging waard om meerdere prijzen te verloten. Ik kan aan onze adverteerders vragen of zij artikelen ter beschikking willen stelen. Zo hebben zij ook gelijk weer reclame.

 

We starten nu met een beginnersstand en dat is maar 6 m2. We willen even kijken hoe alles werkt om ons voor te bereiden op de grote Negenmaand beurs. Dan willen we een grotere stand en zullen dan met grote foto's e.d. gaan werken.

 

Highio, er is maar 1 nieuwsbrief en er is ook maar een mogelijkheid om in te schrijven. Kan je vertellen wat je bedoeld?

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

Ik bedoel het scherm, nadat ik op de play-button heb gedrukt (zie bijlage)...

 

...je kunt de prijsvraag ook via de website laten verlopen natuurlijk. In aanloop naar de beurs (beurzen) mag je daar ook bezoekers verwachten. Dit geeft je met een vermeldingsmogelijkheid ook gelijk weer een extra argument naar de partijen die prijzen beschikbaar zouden moeten stellen.

 

Groet,

 

Highio

nali.thumb.JPG.def9d9f8c9aeafb4fa3328374f1c4217.JPG

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie, dit is ontstaan omdat ik de 1e opzet niet handig vond. Men kon toen alleen bovenin invullen en dat was een beetje onduidelijk. Ik zal nog eens nadenken hoe ik het anders kan oplossen.

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

Goedenavond,

 

In het aantal te drukken flyers zou ik eerder wat ruim gaan zitten, dan op het randje. Vaak verschilt de prijs van het drukwerk zo minimaal op grote aantallen dat je beter de veilige weg kan kiezen.

 

Heb je daarnaast ook gedacht aan de wetgeving omtrent prijsvragen (wet op de kansspelen)? De deelnemers moeten namelijk zelf een redelijke kans kunnen uitoefenen op het winnen van de prijs. Dit kan je ondervangen door bijvoorbeeld een slogan af te laten maken. Let ook op het bedrag aan prijzen dat je totaal gaat weggeven, daar ligt ook een limit op (2300,- geloof ik).

 

Je kan het hier redelijk duidelijk nalezen: http://www.justitie.nl/onderwerpen/opsporing_en_handhaving/kansspelen/wetgeving/

 

Veel succes!

Met vriendelijke groet,

Esther

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.