• 0

ZZP in de Transport.. Bijna failliet en nu!

Goedendag.

 

Wij zijn ongveer 5 jaar geleden begonnen in de transport, mede door dat we steeds werkgevers hadden die nauwelijks tot niet correct betaalden,de ondernemers papieren hadden we zelf gehaald, en dus de stap genomen.

De eerste twee jaar ging goed, tot het noodlot getroffen, een ziekenhuis opname in italie, oke denk je dan nog een chauffeur op de auto en werken aan een herstel, vlak daarna scheurde hij z,n kruisband met als gevolg, of een automaat nemen of een half jaar uit de running zijn.

We hebben voor het eerste gekozen, onze auto is ongezien verkocht aan een bedrijf die er erg blij mee was, en er stond een auto met automaatbak, dus nieuwe lease op de auto en door gaan, tot op een ochtend in italie wakker worden en koplampen gejat, schade 3000 euro, dag stil staan, reperatiekosten enz enz.

Pech toch en toen kwam de ressesie... met als gevolg 10 weken stil geen werk meer, terwijl we bij een groot bedrijf werkzaam waren, op vrijdag terug komen van ver, afkoppelen en de mede deling krijgen geen werk meer.

Niemand zocht een charter, en om ons heen vielen transportbedrijven met bosjes uit de hemel, onze vaste lasten gingen door, na 10 week kregen we dan een opdracht gever waar we voor ging rijden, in de ferry wel te verstaan, dat betekend veel wachten en weing kilometers...verlies, en we hadden al zo veel verlies....dat op een gegeven moment ook deze betalingen achter liepen van het bedrijf, konden we weer achter het geld aan lopen, maar alles liep bij ons ook door,toen werdt het erger, er was weer geen werk, en stond de auto weer 6 week stil.

Bij de gemeente aankloppend voor een BBZ, want mijn inkomen is ook een ww vanaf april 2009, ivm ziekte...kan ik nu niet aan het werk, al zou ik heel graag willen, het advies bureau IMK had ons letterlijk in het hemd gezet, ook prive uitgaven van 2008 tot aan het pakje kauwgom aan toe...het advies Nee.....er was in 2008 te veel opgenomen ....en het advies van de gemeente was dan ook, ach ga je toch de sanering in......

Daar was mijn trots nog even te hoog voor, het gevoel van we hebben 4 jaar hard geknokt om nu alles weg te gooien en de sanering in te gaan, en we hebben nog harder geknokt.

We staan nog, inmiddels weer een paar beste tegen slagen gehad, maar ik had een schuld van bijna oplopend 21.000 weg gewerkt, onder het bijstand nivo geleeft, elk weekend in een patatkraam gewerkt om het gezin draaiende te houden, ondanks mijn gezondheid.

 

Het enige wat er nog lag was de btw van ongv 5500, toen de deurwaarder kwam in februari om beslag te leggen op mijn inboedel, wat niet kon omdat het op mijn naam staat en ik niet in het bedrijf vernoemd wordt, en ik mijn bezwaren klaar had liggen enmet daarin vermeld voor een betalingsregeling,viel er een last van me af.

 

Burnout wel te verstaan, kreeg van de huisarts 7 dagen slaappillen mee, omdat ik niet meer normaal kon funcioneren en slapen, ook m,n man niet, daar heb ik 3 dagen plezier van gehad, want toen is ie uit z,n oplegger letterlijk gelanceerd plat op z,n rug, met als gevolg zwaargekneust, de auto stond weer een week stil, de opvolgende week is z,n broer er op weg gegaan,die week daarna zelf weer aan de rit gegaan omdat ie geen keus heeft, door gaan , je hebt nog wat weg te werken.

Het moraal van dit alles is, dat we alles zonder medewerking van een bank hebben gedaan, die werkt ons ook alleen maar tegen, door middel van storneringen van dieselrekeningen, maut en tol, wij daarop weer borg moesten gaan betalen, anders geen diesel, zonder diesel niet rijden, zonder rijden geen belasting betalen of lease.

 

Op het moment zitten we op een dood punt, deze week zijn er weer storineringen geweest, passen geblokt en maut afgesloten, werk hebben we zeker genoeg sterker nog het wordt steeds drukker.....maar dit kunnen we niet meer...... de vraag is nu hoe nu verder en wat kunnen we nog doen??

 

mod edit: titel verduidelijkt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hoi Biancje,

 

Dat was allemaal in Juni 2011,

 

We zijn nu in januari 2012. Ik ben benieuwd of het allemaal gelukt is en hoe jullie er nu voor staan.

Ik zou zo graag de beste wensen willen uitspreken naar jullie!

 

gr Alex

[/quote

 

Hoi Alex.

Inmiddels hebben we geen zaak meer, er was toen nog een oplossing, zuidweg &partners is een gemeente instelling deze word ook betaald door de gemeente, zij zijn dan aangewezen, om een kleine ondernemer te gaan helpen, ware het niet dat het gelden potje leeg was en of we eerst vooruit even 150 euro voor het gesprek wouden betalen en of we het bedrag van 3950 zelf eerst even wouden voor schieten, dan werd Hun pot weer aan gevuld in februari en kregen we het geld terug....van te voren stukken ingeleverd, waar nooit na gekeken is ook niet naar de debiteuren, en andere inkomsten, toen hadden we alleen nog 1 maand achterstand bij de lease maatschappij, en deze hebben we verwezen naar dit (gemeente hulp) bedrijf, dat heeft ons de nek omgedraaid, ze hebben er voor gezorgt dat de scania werd ingenomen, want er zat geen heil meer in dit bedrijf,(toch knap dat je op dat moment stikt van het werk, en toch in 7maand tijd even iets meer dan 40.000 euro winst weet te draaien)al hadden we 5 auto,s gehad hadden we ze nu nog aan de rit gehad, er reste voor ons gevoel niets anders dan zelf failliesement aan te vragen, de lease maatschappij heeft zelf een brief gestuurd waarin we voor 10 november de auto in moesten leveren, en zonder auto heb je daar mee geen bedrijf in dit geval, dankzij zuidweg&partners hebben we het bijltje er bij neer gegooid, op 9november 2010 is bij ons de hamer er op gegaan,meer dan de helft aan schuldeisers heeft een bedrag ingediend(natuurlijk met voor 3 jaar rente) er kwam nog voor 6 week facturen binnen, en nu 3 jaar wncp.

Inmiddels is ook de relatie van 22 jaar over, mede door dit hele gebeuren heeft mijn man het gevoel gehad(en nog steeds) het is ons afgepakt en stonden machteloos, het scheelde ons letterlijk aan werk vermogen niet meer niet minder.

Ik ben nu in dienst bij onze accound, en door gegaan in het leven, heb mijn les hier uit getrokken, verlies genomen en een ervaring rijker, alleen jammer dat dit mijn relatie heeft gekost.

Je kunt dit zien als een Update van toen.

 

Ik kan ook maar 1 wijze les mee geven aan ondernemers in de transport, haal alle informatie in huis waar je het ook maar weg kan halen, juristen, en stel de vragen: wat mag ik, wat kan ik en wat zijn mijn rechten en kansen, laat jeheel goed informeren voor je ook maar door verwezen word ook al is het een instantie van de gemeente......weeg alles tegen elkaar af, en laat dan als het echt geen mogelijkheid meer heeft, een goede jurist naar kijken, en overweeg dan ook, is het de stress waard.

Voor mij gelde dat deze hele aanloop daar na toe, veel stress met zich mee bracht, ik heb hier door meer rust gekregen, ik was op het gegeven moment het vechten meer dan zat.

 

Ik hoop je hier mee je antwoord te hebben gegeven, met groeten Biankje

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.