• 0

Vernieuwend begin.

Beste ondernemers,

 

Ik ben zelf ondernemer van een internet onderneming.

Dit bedrijf bestaat inmiddels al vanaf September '03,

het is allemaal goed verlopen sinds een paar maanden dat het steeds drukker werdt.

 

Naast mijn studie voor ik dit dus uit, met veel plezier en motivatie.

Maar sinds het steeds drukker werd ging het steeds mis,

Ontevreden klanten, veel klachten, Ik kon het zelf niet meer aan.

Steeds als ik bestellingen kreeg (5 t/m 10) per dag, moest ik ze orderenen, en doorsturen in een apart gemaakte email naar mijn leverancier die tevens het product levert aan de klant.

Ook heb ik problemen met mijn webwinkel systeem, onoverzichtelijk, klanten weten niet wat ze moeten doen.

 

Dus sinds een week heb ik besloten om een gehele nieuwe website te kopen en hiernaast nog een bedrijf te openen.

 

Met deze websites zitten systemen ingebouwt waarmee ik met 1 druk op de knop, de bestelling kan wijzigen kwa Status, en als de bestelling is opgestuurt, dat ik het Track&Trace nummer kan invullen en zo via 1 druk op de knop een automatische gemaakte email kan versturen naar de klant, deze hoef ik dus niet meer 10x per dag te typen met verschillende bedragen en texten als vooruitbetaling of rembours etc.

Zo hoop ik mij makkelijker te maken Is dit een goede keus?

Met dit systeem kan ik mij dus richten op de emails van de klanten ipv van alles door elkaar te doen (bestellingen/vragen/informatie).

 

Nu kan ik overal ter wereld waar internet is de bestellingen doorsturen, bevestigingen, status wijzigen, en verzendrapport versturen

 

Hebben julie nog enkele tips? Hoe ik bijv mijn bedrijf in de aandacht kan laten trekken, of hoe ik de ontevreden klanten wegwerken?

Ik ben nu bezig met plan van aanpak voor de 2 websites, want alles gaat nu stap voor stap en dan gaan ze pas online.

 

 

Bedankt! , Jens Kooijenga

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe ik bijv mijn bedrijf in de aandacht kan laten trekken, of hoe ik de ontevreden klanten wegwerken?

 

Ontvreden klanten moet je niet wegwerken... je moet ze zien om te buigen naar tevreden klanten. Ieder bedrijf maakt fouten en het verschil is juist te vinden in de omgang met deze fouten!

 

Laat als bedrijf zien dat je de fouten erkend en gaat herstellen. Leef je in op de situatie van de klant met de klacht. Kom afspreken na en probeer het zo snel mogelijk om te buigen naar een tevreden klant. Lukt dat niet? Maak er dan een neutrale klant van... geef ze geld terug, laat de order / verplichtingen vervallen en maak duidelijk dat het op die manier afgedaan is.

 

Je wil de aandacht trekken met je website. Lijkt mij vooralsnog even geen goed plan. Ben je juist nu niet onderuit gegaan omdat het te hard ging lopen? Hierdoor creeër je juist extra werk (teveel orders, klachten, etc). Probeer eerst de website online te krijgen, ga een tijdje proef draaien en zet, als alles goed werkt, pas fase 2 in werking: je website onder de aandacht brengen.

 

Succes met je website!

Persoon

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Heeft iemand misschien een tutorial voor een plan van aanpak?

Jens,

 

Allereerst sluit ik mij volledig aan bij de opmerkingen die Persoon heef gemaakt. In aanvulling daarop merk ik nog op dat het juist voor internetondernemingen van eminent belang is om vertrouwen te winnen van het publiek. Helaas zit onder de webwinkels nog veel kaft onder het koren en dat maakt belangstellenden terughoudend om met aanbieders in zee te gaan. Door een nieuwe webwinkel te openen en de oude op een zijspoor te zetten win je niet het vertrouwen van de markt, sterker nog je doet daar zelfs afbreuk aan. Wil je als webwinkel succes hebben dan zul je je moeten onderscheiden van de massa. Als webwinkel kun je je met name onderscheiden in snelheid, service en betrouwbaarheid.

 

Je zoekt een tutorial voor een plan van aanpak. Ik denk dat het verstandiger is om de focus te richten op de bestaande klachten; een goed ondernemingsplan te schrijven voor je nieuwe webwinkel, waarin het onderscheidend vermogen van de webwinkel veel aandacht krijgt (betrek hierbij de fouten waarvan je hebt geleerd), alsmede de garanties die je biedt om het onderscheidend vermogen waar te maken; laat anderen kritisch kijken naar je plan; richt je webwinkel in conform plan met inachtneming van de kritsche kanttekeningen die anderen hebben gemaakt en ga eerst een tijdje proefdraaien met de winkel. Vervolgens kun je overwegen om de oude winkel in de nieuwe op te laten gaan.

 

Voor de goede orde. Ik heb de ervaring dat klachtenbehandeling een aanzienlijke aanslag pleegt op de beschikbare fte's in een onderneming. Door het treffen van voorzorgsmaatregelen kun je als ondernemer deze kosten in de hand houden. Dit vergt een geringe investering, maar deze betaalt zich onmiddellijk terug. Succes!

 

 

 

 

 

 

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Klopt klopt,

 

Maar de webwinkel geeft de klanten juiste meer service, en zo de betrouwbaarheid te winnen, elke wijziging krijgt de klant te zien!

 

Alles wordt automatisch ge-emailed over de status.

Dus er is in feite geen probleem, want de klanten worden goed in contact gebracht met ons, en blijven zo in contact met ons, omdat het systeem over die eigenschappen bezit.

 

Bedankt voor jullie antwoorden, en ga zeker jullie advies opvolgen,

 

Vriendelijke groet, Jens

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.