• 0

Klacht makro

Ik heb een probleem met de makro, ik heb namelijk bij het tanken geen bon gekregen, ik ben toen naar binnen gegaan. Waar mij werd verteld dat ik dan maar een brief moest schrijven, wat ik gedaan heb, maar helaas geen reactie.

 

Toen gebeld met hun dure 0900 nummer, maar daar krijg je alleen maar bandjes te horen en kom je niet in contact met een medewerker (waarom is het dan zo duur)

 

Weer terug naar het filiaal maar daar kunnen ze me niet helpen omdat het tankgedeelte geen onderdeel is van de winkel.

 

Heeft iemand dit eerder meegemaaktt en hier toevallig ook een oplossing voor gevonden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan had je in het aangifte tijdvak een bonnetje met hetzelfde (BTW-)bedrag kunnen oprapen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat is het bedrag, ik heb zoiets een keer gehad bij een onbemand BP station, mailtje gestuurd via de BP website, en werd keurig geholpen en kreeg een kopie bon.

Dit is later nogmaals gebeurd bij een ander merk, toen niet eens meer geprobeerd, bij elke tankbeurt betaal ik ca. 8 tot 10 euro aan BTW.

Als ik dan een keer geen bonnetje ontvang, dat is dan op jaarbasis misschien 20 tot 25 euro.

Ik zou er persoonlijk geen principezaak van maken.

 

 

Link naar reactie
  • 2

Jasper,

 

als ik het zo lees heb je er al minstens 1 uur in geinvesteerd. Sinds april vorig jaar ben je er mee bezig.

 

Waar hebben we het over .... misschien 8 eurootjes aan BTW .....

 

Ik vind dit een mooi voorbeeld van slecht ondernemerschap.

 

Neem een beslissing!

 

Gewoon in april 2009 een kopie van je pinbetaling inboeken met een zelf berekend BTW bedrag. Het is voor iedere leek duidelijk dat dat onbemande station een keer geen bonnetje heeft uitspuwd.

 

Het vervelendste wat je kan gebeuren is dat je binnen 8 jaar een keer BTWcontrole krijgt. Wat zou die zeggen als dit het enige is wat die tegenkomt? U krijgt een boete? Denk het niet.

 

Succes met echt ondernemen!

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik maak dit regelmatig mee met de onbemande pompen in mijn regio.

 

Tegenwoordig zit er een melding in het display "Let op, tijdelijk geen bon mogelijk".

 

Het rolletje zal dan wel op zijn en bij een onbemande pomp duurt het vervangen wat langer :)

 

Bij MAKRO zouden ze ook zo'n melding kunnen tonen vooraf, dan is de keuze aan de klant toch tanken of niet.

Link naar reactie
  • 0

sorry ik vind het simpel neerleggen een teken van zwakte. Er zijn wel meer dingen in het leven die niet meteen voor winst in de onderneming of soms helemaal nooit winst opleveren, dat betekend niet dat je het niet moet doen.

 

Neem bijvoorbeeld dit forum, ik probeer mensen te helpen, maar dat gaat me nooit een cent opleveren. Ik vind dat bedrijven hun service in orde moeten hebben en maak hiervoor graag tijd voor vrij. Dat het vooral in dit geval financieel niet interessant is zo be it. Als ik daardoor meteen een slechte ondernemer ben, dan kan ik daar prima mee leven.

Link naar reactie
  • 0

Neem bijvoorbeeld dit forum, ik probeer mensen te helpen, maar dat gaat me nooit een cent opleveren

 

Anderen proberen jou nu te helpen door te tippen om niet te blijven micromanagen op de verkeerde prioriteiten, prioriteiten die je wel energie kosten maar je bedrijf niet verder helpen. Die tip oppakken levert je wel degelijk centen op!

Link naar reactie
  • 0

daar heb je helemaal gelijk in, als ik er kostbare tijd in zou steken. Maar de reden dat het al een jaar duurt komt omdat ik dat juist niet doe.

Ondernemen is wat ik doe 24 uur per dag, het is niet alleen mijn werk maar ook mijn hobbie en tijd verdrijf. De tijden die ik op het forum doorbreng of dit soort dingen doe zijn uren waarin ik toch niets anders doe.

 

Maar bedankt voor de tip, maar ga er tochnog mee door, wil gewoon graag mijn gelijk krijgen.

Link naar reactie
  • 0
Neem bijvoorbeeld dit forum, ik probeer mensen te helpen, maar dat gaat me nooit een cent opleveren.

Dat moet ook zeker geen voorwaarde of doel zijn... maar wie veel gunning zaait, zal vroeg of laat ook oogsten. Miscchien morgen, mischien volgend jaar is er iemand op zoek naar een podium en/of verlichting en zal hij/zij zich die vriendelijke behulpzame Jasper van HL herinneren. Zo werkt het.

 

Maar bedankt voor de tip, maar ga er tochnog mee door, wil gewoon graag mijn gelijk krijgen.

Begrijpelijk, maar onverstandig ::).

 

Wise men ... learn by others' harms, fools scarcely by their own ...."

"Benjamin Franklin 'The Way to Wealth'"

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Neem bijvoorbeeld dit forum, ik probeer mensen te helpen, maar dat gaat me nooit een cent opleveren.

Dat jij hier niet - zoals de eendagvliegen die voorbij komen - overduidelijk op omzet zit te azen, wil niet zeggen dat je hier geen omzet vandaan gaat halen. Ik weet - nagenoeg - zeker dat als een HL-er een keer iets in de hoek van de podiumverhuuriets nodig heeft, deze aan jou zal denken.

Link naar reactie
  • 0

daar heb je helemaal gelijk in, als ik er kostbare tijd in zou steken. Maar de reden dat het al een jaar duurt komt omdat ik dat juist niet doe.

Ondernemen is wat ik doe 24 uur per dag, het is niet alleen mijn werk maar ook mijn hobbie en tijd verdrijf. De tijden die ik op het forum doorbreng of dit soort dingen doe zijn uren waarin ik toch niets anders doe.

 

Maar bedankt voor de tip, maar ga er tochnog mee door, wil gewoon graag mijn gelijk krijgen.

Het wil niet zeggen dat je als je 100% of meer van je tijd in "ondernemen" steekt je daar ook daadwerkelijk beter van wordt. Heb al een flink aantal van je topics gevolgd en iedere keer zijn er overeenkomsten. Iedere keer krijg je dezelfde feedback. Toch blijven hetzelfde soort, wat wij echt mini dingen noemen, maar terug komen. Spar eens een keer met de mensen die keer op keer dezelfde feedback op je manier van werken blijven geven. Wellicht zit er wel ergens wat in!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me voorstellen dat de belastingdienst strikt is qua regels, anders kan je bv honderden euro's per maand declareren zonder bonnen of met andermans bonnen. Maar als je altijd netjes bon hebt en toevallig 1x niet, kan ik me niet voorstellen dat de belastingdienst hier een probleem van maakt, in ieder geval niet bij iets van maximaal 60,-. Als ik jou was zou ik gewoon een kopie van je brief naar de makro in de boekhouding stoppen, als bewijs dat je je best hebt gedaan en het verder lekker zo laten zitten.

 

Overigens, was jij niet degene die ooit de moeite nam op dit forum te posten over hoe je belastingcontrole in zijn werk ging? Dat soort dingen geeft een goede indruk waardoor je al snel opvalt. Als er ooit iemand is die podium nodig heeft weet ik een adresje als tip. ;)

Link naar reactie
  • 2

De aanhouder wint!

 

Vandaag een brief van de makro met excuses en tevens een nette factuur op naam. Weer 14 euro verdient.

 

Helaas geen rechtstreeks nummer, maar wel een naam van de manager. Dus volgende keer gaat het hopelijk sneller.

 

 

Mijn insteek van dit forum is nooit het netwerken of het genereren van hogere omzetten geweest. Ik vind het gewoon leuk om te zien hoe andere ondernemers werken en tegen welke problemen ze aanlopen.

 

He feit dat ik op het forum vooral praat over kleine dingen is vooral omdat ik de echte grote problemen niet openbaar wil maken. Ik ga mezelf niet kwetsbaar opstellen tegenover de rest van de wereld. Bovendien zijn de meest complexe problemen waar ik tegenaan loop niet echt bespreekbaar hier. Er zitten nou niet echt collega bedrijven op het forum. Voor die problemen gebruik ik de meer specifieke fora (vooral buitenlandse fora, Nederland heeft niet echt een prof forum).

 

Dus ik vrees dat jullie het met mijn 'mini' problemen zullen moeten doen. Antwoorden of lezen is ook niet verplicht.

Link naar reactie
  • 1

hahaha, gaf je net een reus in het successen topic met als grapje erin een verwijzing naar de benzinebon.. had nog niet alles gelezen. blijkt ook dat nog gelukt.. toch wel bij de sigarenboer geweest voor een paar staatsloten toch.. je weet maar nooit, ;D

 

Toch wel leuk als het dan toch nog lukt.. moet zeggen dat ik ook wel eens zo'n uitbarsting van "principeel zijn" heb alleen nog nooit ruim een jaar geduld gehad. dan ben ik gewoon weg..

 

Maar misschien kun je ze nog de suggestie doen hoe Tango en BP express het oplossen. die hebben in "veelgestelde vragen" een vraag staan hoe je alsnog een bon krijgt, met de gegevens die ze van je willen en het adres waar je verzoek heen moet..

 

hoe simpel kan het zijn.. bij beide heb ik het al eens nodig gehad en zowaar binnen een week de bon in huis.. zo kan het dus ook..

Link naar reactie
  • 0

 

Maar misschien kun je ze nog de suggestie doen hoe Tango en BP express het oplossen. die hebben in "veelgestelde vragen" een vraag staan hoe je alsnog een bon krijgt, met de gegevens die ze van je willen en het adres waar je verzoek heen moet..

 

hoe simpel kan het zijn.. bij beide heb ik het al eens nodig gehad en zowaar binnen een week de bon in huis.. zo kan het dus ook..

 

Tover nog een oud topic naar boven, werkt idd heel makkelijk met deze firma's , met een e-mail en twee minuten werk toch 10,50 euro verdiend.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.