• 0

2 vragen: waar chatbox te vinden en wanneer kopen boekhandels schoolspullen in?

Goede avond,

 

Momenteel ben ik druk bezig met het maken van mijn eigen site (waar ik zeker nog feedback over kom vragen) Er blijven 2 vragen door mijn hoofd heen spoken. Eerste vraag: waar kan ik die chatfunctie vinden die op steeds meer sites verschijnt en waar ook netjes online of offline bij aan te geven is, wel zo fijn voor de klanten als ze dat weten.

 

Vraagje 2: Het nieuwe schoolseizoen komt er weer aan en de nieuwe agenda's vliegen je om de oren. Maar wanneer schaffen winkels deze nieuwe schoolspullen aan? Ben zelf bezig met de ontwikkeling van schoolspullen die ik graag via de Bruna ed wil gaan verkopen maar nu weet ik dus niet wanneer ik het aan moet bieden (of een uiterlijke datum)

 

Alvast bedankt :)

 

Angela

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan zal ik even reageren op je 2e punt : ;)

 

De agenda's liggen nu (en zelfs al sinds begin mei) in de winkel en worden trouwens pas in augustus verkocht, dus dit is een behoorlijke voorfinanciering voor de ondernemer, maar dat even terzijde.

 

De inkoop van schoolartikelen (en dus ook de agenda's) is de laatste jaren behoorlijk onder druk komen te staan. Tegenwoordig moet de winkelier namelijk al intekenen op het nieuwe school seizoen, terwijl het eigenlijke schoolseizoen pas net gestart is. Dus wanneer in de regio de vakantie laat valt, ben je als winkelier nog bezig met je laatste verkopen, maar de eerste vertegenwoordiger staat al op de stoep voor het volgende jaar.....

 

Vroeger kocht je je schoolspullen zelfs in januari nog in, en dit was geen enkel probleem. Deze verschuiving heeft te maken met het feit dat ook de leveranciers geen risico meer willen lopen, en pas gaan inkopen, wanneer men weet, wat er verkocht gaat worden.

 

De meeste agenda's en dergelijke komen uit de Oosterse landen, dus wanneer je iets wilt introduceren, zul je in termen van 2 jaar moeten denken, minimaal. Inspelen op een hype is bijna niet meer mogelijk.

 

Schoolartikelen (ringbanden, elastomappen, kaftpapier, bijbehorende potloden en pennen en dergelijke) worden tegenwoordig trouwens alleen nog maar in pakket aangeboden aan de winkelier.

 

Vroeger kocht je 2x6 ringband in, en doe me maar 4 pakken A4 schriften van die..... maar nu koopt de winkelier in per pakket...en wel verplicht...: 12 ringbanden, 50 rol kaftpapier, 6 elastomappen enzovoorts..... en dat van één merk ! En de winkelier wil graag meerdere merken hebben..... dus in no-time zit de winkel vol, is het budget op enzovoorts.

 

Maar dan : Scholieren hoeven bijna geen boeken meer te kaften, dus de winkelier blijft met al die rollen kaftpapier zitten. En volgend jaar weer verkopen gaat niet, want dan is het niet meer "in".

 

En zo groeit bij de winkelier jaarlijks de voorraad winkeldochters. Artikelen die eigenlijk nog helemaal goed zijn, maar die je aan de straatstenen niet meer kwijt kunt. En volgend jaar (eigenlijk dit jaar dus...) begint het hele spel weer opnieuw !

 

Dit alles is dus meer een reactie op je opmerking dat je zelf schoolspullen aan het ontwikkelen bent.

 

Een aantal jongens waar je eens mee kunt praten zijn SRT (Succes Trax Rijam), Albracht Papier en Interstat. Zeker de laatste 2 doen nog veel in eigen beheer.

 

Omdat de meeste school spullen in het Oosten gemaakt worden, zul je bij eigen ontwikkeling en aanbieden van de goederen rekening moeten houden met een echt minimale marge om daar tegen op te kunnen boksen !

 

Succes er mee !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 160 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.