Studie en ondernemen combineren en/of ondernemen combineren met een baan

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

In september ga ik weer studeren, en nu twijfel ik een beetje tussen een opleiding die super handig is voor mijn onderneming (kan mijn grafische onderneming dan uitbreiden) of een hele andere studie, namelijk psychologie. Heb altijd al de droom gehad om psycholoog in een revalidatiecentrum te worden of in het ziekenhuis (al dan niet in deeltijd, naast onderneming)

 

Zijn er mensen die hun ervaringen willen delen omtrent leren/werken en een eigen onderneming. Dus of je nu werk/leer in dezelfde brache als je onderneming, ben heel erg benieuwd naar jou ervaring ermee, en ook of het goed te combineren was/wat de valkuilen waren.

 

Hoor het graag ;D

Link naar reactie

Iets wat ik denk dat van belang is je tijden op een rij te zetten. Hoeveel tijd kun je vrijmaken om te gaan studeren? Is dit realiseerbaar m.b.t. inkomen.

 

Studiebelastingsuren qua opleidingen lopen uit een en kunnen in het echt hoger/lager uitvallen. Dus is het zeker het adviseren waard met iemand contact op te nemen die de opleiding heeft afgerond.

 

Is het met de opleiding die eventueel wilt gaan doen mogelijk om in een revalidatiecentrum of ziekenhuis te gaan werken. Dit zou je na kunnen vragen bij personeelszaken van een dergelijke instelling, opleiding instituten kunnen hier nog wel eens een vertekend beeld van geven.

 

Als jij in beide gebieden genoeg onderscheidend kan zijn, dan moet je gewoon doen wat je hart je in geeft. Want het kan voor beide werkzaamheden een impuls geven als je afwisselend werkt verricht.

Link naar reactie

Sinds Januari 2010 ben ik zelfstandigondernemer, daarnaast studeer ik bedrijfseconomie. Toen ik hieraan begon had ik het idee dat het allemaal goed te doen zou zijn. Dit was in het begin ook zeker wel het geval. werkzaamheden voor het bedrijf kon ik verdelen over mezelf en mijn compagnon. Na ongeveer 4 maanden begon de boel goed te draaien en werd het drukker. Weinig vrije tijd meer, veel werken en na het werk bezig voor de studie (daarnaast moet ik zeggen dat het studeren mij makkelijk afgaat en ik momenteel cum laude kan afstuderen) Maar tijdens de tentamen periodes begin ik steeds meer te merken dat het moeilijker te combineren is.

 

Het is te doen, maar je zal een goede dicipline moeten hebben. Je moet hard kunnen en willen werken en soms dingen opzij kunnen zetten om toch je school werk te kunnen afmaken.

mocht je verder vragen hebben... PM-en maar :-)

 

Daarbij wil ik wel zeggen dat je als je een studie wilt gaan doen, moet kiezen voor de studie van je dromen. als je iets gaat doet omdat het later van pas kan komen, maar je eigenlijk iets anders leuker vind, dan gaat het niet werken.

Dus zou voor jezelf nagaan wat nu echt hetgeen is dat je wilt gaan doen!

(zelf heb ik eerst MBO verpleegkunde gedaan, Daarna HBO verpleegkunde en nu Bedrijfseconomie en dit allemaal omdat ik het op dat moment een geweldige studie vond en zeer gemotiveerd was)

 

succes met je beslissing

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.