• 0

Flyers zelf printen of uitbesteden?

Hoi,

 

Ik zit een beetje te twijfelen over hoe ik mijn webdesignbedrijf ga promoten. Naast de andere dingen die ik ga doen, zit ik hierover na te denken:

 

Ik kan een stuk of 60.000 visitekaartjes laten drukken en deze een jaar lang elke maand bij 5000 interessante adressen zelf in de bus stoppen. (duur, maar nog redelijk goedkoop omdat ik dit in China laat doen)

 

Of ik kan deze zelf op mijn kleuren/zwart-wit laser printer (die ik nog moet kopen) printen op 80 grams papier, en of hetzelfde doen, of voor een groter verspreidingsgebied gaan.

 

In de praktijk zal ik waarschijnlijk voor een combinatie gaan en kijken of het verschil in effectiviteit klein genoeg is.

 

Als de dure methode een effectiviteit van 1 heeft, wat zal dan de effectiviteit van de goedkope methode zijn?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had nog niet gezocht hoe duur Nederlandse drukkers waren. Het eerste zoekresultaat geeft inderdaad een veel betere kwaliteit dan dat ik zelf kan doen, tegen een goede prijs: drukland.

 

Het verspreiden... visitekaartjes zijn denk ik te klein om aan drukwerkverspreiders aan te bieden, en zij bezorgen ze naar alle adressen binnen een gebied, wat ik ook niet wil.

 

tntpost of andere postbezorgers zullen minstens 30 cent vragen voor bezorging, en vinden visitekaartjes ook te klein.

 

Dus doe ik het zelf maar. Ik denk dat ik er elke maand een paar dagen mee bezig ben.

Link naar reactie
  • 0

Wat zouden de beste dagen zijn om dit drukwerk bij bedrijfsadressen af te leveren?

 

Ik schat de dinsdag, woensdag en donderdag.

 

Maandag is men te druk en zit er nog reclame van het weekend in de bus, en vrijdag staat je hoofd weer bij het weekend.

Link naar reactie
  • 0

Dat nadenken gaat soms niet zo goed, daarom luister ik graag naar jullie adviezen ;)

 

Ik wil ze niet huis aan huis verspreiden, maar naar de bedrijven in mijn regio. Verandert dat je mening?

 

Denk ik te groot? Is 1000 per maand ook al voldoende?

Link naar reactie
  • 0

 

Ik wil ze niet huis aan huis verspreiden, maar naar de bedrijven in mijn regio. Verandert dat je mening?

 

 

Stap deze week eens op de fiets en rijd op een dag langs tweehonderd bedrijven. Dat keer zes (eendagsweekend), keer 50 (twee weken vakantie) in steeds grotere cirkels geeft je een indruk van de klus. Ik vrees dat je geen tijd meer overhoudt om te ondernemen.

 

Voordeel is dat je heel veel tijd krijgt om na te denken over je marketing. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

hmmm,

 

Het is denk ik gewoon een kwestie van een goede route uitstippelen. Normaal fiets ik in 2 uur iets van 30 kilometer. Op een dag kan ik dat 2 (of 3/4) keer herhalen. Dat is 60 kilometer per dag. Omdat ik bij het bezorgen steeds moet stoppen, zal ik er langer over doen naargelang ik meer stops heb.

 

Stel ik maak een route waarbij ik per 100 meter een adres heb, kan ik op een dag 600 adressen aandoen. In het centrum van steden is die frequentie veel hoger.

 

Wel om een beetje moe van te worden ::)

 

Ik heb een adressenbestand, en een script om die in Google Maps in te voeren, dus ik zal wel een goede route kunnen maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil je niet afzeiken ofzo, maar een visitekaartje in mijn bus, gaat samen met de waarzeggers, healers en doe het zelverflyre zo de prullebak in.

Het zou me niet eens opvallen wat het is. Ik denk dat het komt omdat je op deze manier iets teveel bezuinigd. Terwijl geadresseerde post altijd door mij wordt gelezen, voor ik het wegdonder, bevalt de informatie mij en zit er een kaartje bij dan gaat hijaan de muur en ga ik er zeker op in.

 

Maar alleen een visitekaarte, sorry dat zegt me niks en doe ik dus ook niets mee.

Link naar reactie
  • 0
Inderdaad. Niet helemaal logisch. Maar effectief, toch?

 

Weet je wat misschien effectief was geweest? Jouw website en portofolio de laatste vier of vijf maanden op HL tonen en reageren op relevante topics. Kost niks en bespaart je een flinke fietstocht en druk- en verspreidingskosten, waarvan je het resultaat nog maar moet afwachten.

 

Een visitekaartje levert geen conversie, dat moet je zelf daarbij doen. Kies liever een kleiner aantal adressen of evenementen waar je gaat praten en promoten. Wat is jouw locatie? Gemiste kans.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zou het niet een idee kunnen zijn voor je om een adressenbestand bij de kvk te kopen,en dan eens kijken welke bedrijven nog geen website hebben en deze te benaderen.

 

Kan me eigen voorstellen als je een visite kaartje bij een bedrijf afgeeft aan de balie/toonbank dat deze weggelegd word en daarna nooit meer bekeken worden.

 

Denk dat een persoonlijk benadering altijd nog het beste werkt

 

Daarbij kan wel bij 1000 bedrijven per maand langsgaan en wat als bijv 2 procent een opdracht heeft voor je dan zit je al op 20 sites in een maand....dan loopt volgens mij de wachttijd ook aardig op.

Link naar reactie
  • 0

 

Dit zwabbert net als die Harry Potter kwestie. Volgens mij moet je duizend visitekaartjes laten maken om de hoek. Die gaan bezorgen. Goed nadenken. En dan pas terugkomen met vragen. Want dit zijn studentenfantasietjes; theoretisch geklets.

 

Zestigduizend visitekaartjes in China laten drukken om geld te besparen, en die vervolgens zelf gaan bezorgen. >:(

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ehm ... Ik heb nog eens zitten nadenken... :)

 

Zou iemand een schatting kunnen geven van de conversie van de volgende twee marketingmiddelen?

 

[*]Versturen van visitekaartjes met promotionele tekst enkel naar interessante adressen.

[*]Versturen van direct mail aan dezelfde interessante adressen.

 

Vooralsnog ga ik bij direct mail uit van een effectiviteit van 20/1000, en bij de visitekaartjes 5/1000. Klopt dat ongeveer?

 

Ik heb het vermoeden dat mailings periodiek herhalen de respons per adres zal verhogen, kan iemand daar ook een schatting over doen?

Link naar reactie
  • 0

Probeer een cpc campagne gericht op lokaal. Bv. [webdesign nijmegen] dan pak je de lokale bedrijven. De eerste "nieuwe" klanten zullen duur zijn maar doe je je werk goed dan komt de rest via "van horen zeggen".

 

Een flyer; haal je een respons van 1% dan doe je het erg goed. Maar dan moet je de site ook nog verkopen.

 

Ik heb in het verleden voor een computerhulp bedrijf visitekaartjes verspreid huis aan huis. Op de dagen dat er geen weekblad in de bus ligt. Op dat visitekaartje stond LEG DIT BIJ UW COMPUTER. Dat was 4 jaar geleden en het bedrijf heeft er nu nog "nieuwe klanten van" Dus het kan werken maar of dit voor een webbureau werkt betwijfel ik.

Link naar reactie
  • 0

Waarom laat je het niet gewoon allemaal door iemand in een keer drukken en bezorgen? Kosten maak je ook als je ze zelf rondbrengt omdat je geen andere werkzaamheden kunt doen.

 

Is het niet handiger om een doelgroep te selecteren, sites te bekijken en dan gericht te sturen/bellen naar bedrijven met een site die verbeterd kan worden?

Link naar reactie
  • 0

Ik schat (optimistisch) dat ik op een dag 1000 adressen aan kan doen. Visitekaartjes kan ik niet laten versturen, en als ik een mailing laat versturen kost me dat dacht ik minstens 30 cent per poststuk extra, meer als ik kleinere aantallen aanbied.

 

Als ik het zelf rondbreng bespaar ik dus 300 euro per dag. Dat vind ik wel de moeite waard.

 

In een keer drukken en bezorgen is niet handig omdat dan de kans bestaat dat ik veel meer opdrachten binnenkrijg dan ik aankan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.