• 0

Mag ik de uren van mijn partner bij mij optellen om het urencriterium te halen?

ik heb een klein bedrijfje en mijn partner werkt soms ook mee. omdat ik vaak net op de grens zit van het urencriterium voor zelfstandigheidsaftrek wil ik de door mijn partner gewerkte uren op mijn urenlijstje zetten. mag dit? wij passen geen meewerkaftrek toe en mijn partner wordt er niet apart voor betaald.

 

hidde

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

ik heb een klein bedrijfje en mijn partner werkt soms ook mee. omdat ik vaak net op de grens zit van het urencriterium voor zelfstandigheidsaftrek wil ik de door mijn partner gewerkte uren op mijn urenlijstje zetten. mag dit? wij passen geen meewerkaftrek toe en mijn partner wordt er niet apart voor betaald.

 

hidde

 

Het op die vraag is kort. Nee dat mag absoluut niet!. uren criteruim is persoonsgebonden en niet onderneming gebonden.

 

Er bestaat overigens ook een verlaagd urencriterium van 800 uur. op de site van de belastingdienst staat daar niet veel informatie over maar wellicht is een telefoontje naar de belastingdienst de moeite waard om eens te informeren wat de exacte voorwaarden zijn..

 

Als je parttime in loondienst werkt naast je onderneming is het wellicht de moeite waard om te berekenen of minder in loondienst werken en daardoor wel het uren criterium kunnen halen financieel rendabel is..

Link naar reactie
  • 0

Kun je, als je werkelijk op de grens zit, niet het aantal uren dat je bezig bent met de onderneming nog iets vergroten? Misschien denk ik te eenvoudig, maar het hele probleem is wellicht op te lossen met een extra opdrachtje? En desnoods doe je gratis iets voor iemand (onder de noemer "reclame voor je bedrijf"), als zich dat via de fiscus alsnog zal uitbetalen? :)

Link naar reactie
  • 0

houd je wel rekening met alle uren dieje voor je bedrijf maakt?

Als je iets aan het uitpuzzelen bent in het weekend of op vakantie of zelfs in de pauze of tijdens reistijd van je loondienstverband, dat zakelijk opbrengsten kan genereren kan dit gewoon meetellen voor je urencriterium. Uiteraard moet je het wel goed documenteren wat je aan het doen bent.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 105 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.