• 0

Samenwerkingsovereenkomst met een payroll bedrijf.

Ik ben in overleg met een bedrijf dat graag onze payroll wil gaan doen. Nu staat er een contractsduur van 2 jaar in, in deze 2 jaar moet ik al mijn payroll betalingen bij hun onderbrengen. Er staat geen boete clausule in.

 

Ik heb hier weinig trek in, als het bedrijf mji niet bevalt wil ik weg kunnen.

 

Is dit een gebruikelijke punt in de overeenkomsten?

 

Opdrachtgever zal gedurende de looptijd van deze overeenkomst alle bij opdrachtgever voorkomende payroll

werkzaamheden als beschreven in deze overeenkomst ten behoeve van de bij opdrachtgever werkzame

medewerkers laten uitvoeren door *.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb er (nog) geen ervaring mee maar ben wel met onderzoek bezig of payroll voor ons interessant is. M.i. is een verplichte contractduur van 2 jaar absurd. Zelf geef je aan dat je hier niet voor wenst te kiezen.

 

Mijn stelling in dit soort zaken is: Bij twijfel, niet doen!

 

Ik heb in het (ook recente) verleden te vaak dat gevoel genegeerd en dat heeft me te veel hoofdpijn gekost. Heb je geen offertes opgevraagd bij andere payroll bedrijven?

Link naar reactie
  • 0

Ja heb er een aantal liggen, maar deze was het best gecertificeerd en gaf ook nog eens een goede prijs een factor van 1.55 voor scholieren/studenten.

KLonk allemaal erg goed, totdat ik de overeenkomst las. In de Alg voorwaarden kwam ik ook nog wat rare dingen tegen.

 

Zo mag ik personeel niet zelf aannemen:

 

Artikel 15: Aangaan rechtstreekse arbeidsverhouding

a) Zolang de opdracht niet door rechtsgeldige opzegging is geëindigd, is de opdrachtgever niet

gerechtigd (al dan niet aanvullend op de payroll-overeenkomst) een rechtstreeks

dienstverband aan de te gaan met de werknemer.

b) In geval dat opdrachtgever en de medewerker een rechtstreeks dienstverband willen

aangaan in plaats van de payroll overeenkomst, zal * medewerking verlenen