• 0

Inkopen bij leveranciers lukt niet

Ik heb het idee opgevat om electrisch gereedschap te gaan verkopen. Ik wil dit doen via twee kanalen. Eerste kanaal is internet. Het tweede kanaal is om huisleverancier te worden bij aannemers en woningbouwverenigingen.

 

Na middels mail contact te hebben gehad met diverse aanbieders krijg ik, of geen reactie terug, of krijg ik te horen dat de markt niet zit te wachten op een me-too aanbieder.

 

iemand tips? Werkt dit altijd zo?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

het antwoord dat de markt niet op nog een aanbieder zit te wachten.

Dat riekt naar exclusiviteit voor een select aantal handelaren. Kun je geen gesprek aanvragen met iemand van de afdeling verkoop bij die specifieke bedrijven? Een e-mail wordt minder snel serieus genomen dan een echt gesprek.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Beste oil,

 

ik vrees dat de manier waarop je het brengt de nodige weerstand oplevert. Mailen is ook niet dé manier om b2b vertegenwoordigingen te verwerven. Heb je ooit een vak-/handelsbeurs bezocht? Ben je zelf vakman? De vraagstelling hier klinkt mij onvoorbereid, onervaren of gewoon niet doordacht.

 

Ik wil dit doen via twee kanalen. Eerste kanaal is internet. Het tweede kanaal is om huisleverancier te worden bij aannemers en woningbouwverenigingen.

 

Heb je de markt scherp in beeld gebracht? Heb je een ondernemingsplan of marktintroductiestappenplan? Internet betekent prijsdruk. Grote accounts bedienen ruikt misschien wel als concurrentie voor de eigen buitendienst van leveranciers. Probeer je beoogde werkwijze goed toe te lichten, of zoek naar een ander bedrijfsmodel: professionele verhuur met video-instructie aan particulieren bijvoorbeeld. Bij veel verhuurbedrijven wordt je als particulier niet als primaire doelgroep gezien.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

ik denk dat je ook bij de verkeerde informeerd.

Denk niet dat je bij de fabrikanten moet zijn maar bij groothandels.

 

Fabrikanten kan waarschijnlijk wel maar dan willen ze gewoon een order zien binnenkomen voor .. x pallets van merk en type 1 .. x pallets van merk en type 2 enz..

 

Zou dus eens opzoek gaan naar tussen handels/groothandels.

 

Heb in het begin van mijn shop hetzelfde gehad met Durex.

Ik hun bellen:

 

Goedendag, ik wil graag jullie producten gaan verkopen en wil dus graag afnemen.

Reactie Durex: dat is uiteraard geen probleem, om hoeveel pallets van elk type gaat het?

Ik: ehhhh ik wilde graag van elk type 2 a 3 doosjes....

Durex: dan moet u niet bij ons zijn maar bij groothandel ... of ...

 

Dus informeer nog eens bij de fabrikanten maar dan naar groothandels die hun producten distributeren of zoek hiernaar op google

Link naar reactie
  • 0

Beste ondernemen is leven

 

Ondernemen is leven toch? ;)

Wat heb je nu echt ondernomen en op welke manier? Een paar grote merken een e-mail gestuurd, maar met welke tekst?

Ik kan me ook niet voorstellen dat de markt hier niet op zit te wachten. Ik kan me wel voorstellen dat een leverancier niet zomaar aan iedereen levert.

Je zult je in mijn ogen eerst moeten verkopen aan die leveranciers. Waarom zou jij hun producten mogen verkopen?

Hoe goed ben je? Is je eerste aanzet tot een gesprek al wel van voldoende kwaliteit geweest? Heb je wel met de juiste personen contact gehad?

Heb je misschien al eens geïnformeerd hoe collega verkopers dit hebben aangepakt?

En je niet laten afschrikken door een dergelijk antwoord. Pak die telefoon en maak een afspraak met die man omdat die vreselijk de mist ingaat door jou dit niet te laten doen!

 

Bereid alles goed voor en ga dan op pad.

Jij moet eerst jezelf verkopen, dan volgt de rest vanzelf!

 

gr ronny

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

groothandels verkopen dit product aan zowel bedrijven dan wel consumenten. Prijstechnisch is er dan geen marge op te behalen. Een pallet afnemen is ook geen probleem.

 

Ik ben het met ironny eens dat ik er meer werk van moet maken om bij leveranciers binnen te komen. Misschien dacht ik er te gemakkelijk over.

 

Ik heb wel een goed marktbeeld. Heb ook voldoende prospects.

Link naar reactie
  • 0

Pak een functie als account manager bij bijvoorbeeld Hilti (diverse vacatures). Of breng de 'tool van de dag' met een dag- of introductieaanbiedingenwebsite. Fabrikanten of groothandels hebben vast wel overvoorraad.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Verzin een min of meer unieke propositie en verkoop die (anders kun je toch beter uit de handel wegblijven).

 

Zucht,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit gaat niet lukken omdat ze je "er niet bij" willen hebben. De bekende merken worden via bouwmarkten met veel te hoge marges verkocht (net als al het andere materiaal) en dat mag niet bedreigd worden. Het is dus duidelijk dat er een deal is gemaakt tussen fabrikanten en de bouwmarkt-giganten. Er zijn enkele merken die daardoor een onderscheid hebben gemaakt tussen consumenten-spul en professionele boormachines e.d. O.a. een merk als Fein is niet in de bouwmarkt verkrijgbaar. Wordt geleverd via de technische groothandel, dus niet voor de bouw maar voor de werktuigbouw.

De Technische Unie is een groothandel die alleen maar aan de bouw levert. Een inschrijving bij de KvK is niet voldoende om daar zaken te kopen. Dat heb ik altijd een vreemde zaak gevonden. En ook dat is een vorm van markt-protectionisme. Alles wat met de bouw en bouwmarkten te maken heeft stinkt.

Dat had Neelie eens moeten bekijken. ;)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.