• 0

Octrooi aanvragen

Hoi allemaal, ( en Arnoud )

 

ik las op jouw site dat je alleen voor echte technische vindingen een octrooi kunt aanvragen.

Wat vraag je dan aan als je d.m.v. een natuurproduct een ziekte kun tegengaan en door langer gebruik er geen last meer van hebt ?

 

Gr Peter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

ik las op jouw site dat je alleen voor echte technische vindingen een octrooi kunt aanvragen.

Wat vraag je dan aan als je d.m.v. een natuurproduct een ziekte kun tegengaan en door langer gebruik er geen last meer van hebt ?

Vraag me niet waarom, maar een geneesmiddel valt onder 'technisch'. Dus als jij een stof of mengsel ontdekt dat een bepaalde ziekte tegengaat, dan is dat in principe octrooieerbaar.

 

Uiteraard moet de stof of het mengsel nieuw zijn, en mag het niet voor de hand liggen om die stof tegen die ziekte te gebruiken. Dat kan bij "natuurproducten" een probleem zijn, want die bestaan -per definitie- al in de natuur. Maar als het niet bekend was dat dat product tegen een ziekte werkt, dan kun je nog steeds octrooi krijgen op dat product als geneesmiddel.

 

Je hebt wel bewijs nodig dat het natuurproduct inderdaad de betreffende ziekte tegengaat. Raadpleeg een octrooigemachtigde met kennis van farmacie. Een lijst hiervan vind je op uitvinders.nl.

 

Groeten,

 

Arnoud

 

--

Speaking only for myself.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.