• 0

Gaarne opmerkingen omtrent site tot promotie van onbekende Spaanse producten

Omschrijving van je concept:

Basis idee achter de site is het promoten van vaak onbekende producten van hoge kwaliteit uit enkel alleen Andalusië in Spanje. Veelal zelfs Bio gecertificeerd. Daar ligt meteen ook de moeilijkheid, het zijn vaak onbekende producten.... Vandaar ook extra informatie omtrent de regio en de producten. Is ontstaan uit eigen zoektocht naar de betere Spaanse producten die in Nederland moeilijk tot niet verkrijgbaar zijn.

 

8)

 

En gelijk even de link anders kunnen jullie nog niet beoordelen...

 

http://www.spaansewinkel.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Tot nu toe veelal gewerkt aan een technisch beter werkende site die que SEO goed scoort op Google ( meeste bezoekers komen via Google ) en ook linkbuilding met onderwerp ( Spanje ) gerelateerde sites.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het vergroten van het aantal producten ( momenteel 150 verschillende ) en tevens vergoten van de informatie omtrent minder bekende zaken in deze regio.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Zoals al boven vermeld is dit concept anders doordat we zoeken naar het beste wat er te krijgen is in Andalusië en dat hier promoten ongeacht of men de producten kent. Tevens zoveel mogelijk Biologische landbouw. kortom echte kwaliteit. Tevens het verbreiden van meer kennis omtrent deze producten opdat de Echte kwaliteit uit deze regio de naam krijgt die ze verdienen. Zoals ook vermeld is dat meteen een moeilijk punt waardoor deze shop bewust zich in een hoekje zet van kwaliteit en geen kwantiteit.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Na toch een hele tijd gesleuteld te hebben en ook steeds weer aanpassen, vindt ik het nu tijd om me eens door jullie wakker te laten schudden waar de puntjes ( punten ) op de bekende letter geplaatst kunnen worden.

Er zijn enkele punten waar ik me al bewust van ben ( lees vaker de opmerkingen hier.. ) en die zijn bv lettertype en dergelijke. Ben er mee bezig en ontdek ook regelmatig fouten.. Was handig als alles wat ik invul standaard al in een zelfde formaat kwam te staan... Een ander punt is het Nederlands taalgebruik, ook dat is bekend en gelijk een probleempje.... Als combinatie van een Spaanse met een Limburger zijn we beide dus duidelijk geen NL taal experts...( heb ondertussen contact met een web teksten bureau om te kijken wat er nodig is...

 

Ik zoek dus vooral de andere bemerkingen die ik niet meer zie doordat na verloop van tijd je blind wordt van naar je eigen site te kijken. Kortom een frisse kijk is welkom. :)

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou, ik zou het menu boven aan doen, gecombineerd dus.

Het contentvlak kun je dan over de volledige breedte gebruiken om je categorieën op te zetten, of aanbiedingen of nieuws.

Dat vlak gebruik je om te triggeren dus, en je menu voor als iemand er niet meer uit komt.

 

Oh, en een zoekbox zou ik zeker doen. Meer dan 70% van de mensen gebruikt een zoekbox ipv een menu.

Je menu krijgt nu heel veel aandacht.

Vroeger op de opleiding (hoor mij nou...) leerden we "niet meer dan 7 menu-items".

 

Je moet nu met je afbeeldingen je menu "overstemmen". Je kunt ook je menu minder prominent maken :)

Link naar reactie
  • 0

Nou, ik zou het menu boven aan doen, gecombineerd dus.

Het contentvlak kun je dan over de volledige breedte gebruiken om je categorieën op te zetten, of aanbiedingen of nieuws.

Dat vlak gebruik je om te triggeren dus, en je menu voor als iemand er niet meer uit komt.

 

 

Mmmm, dat is een goede, zo wordt de site meteen weer sneller aangezien links geen menu's meer geladen moeten worden...

Link naar reactie
  • 0

oke, heb nu op de inkom site de menu's aan de linkerzijde verwijderd en verhuist naar het top menu. De gehele breedte gebruik ik nu. Denk toch dat de categorieën op de eerste pagina duidelijk aangeven dat het een winkel is... lijkt me toch de bedoeling dat men meteen weet wat het is..

 

Nu nog wat doen aan het logo... beetje meer sfeer zoeken

Link naar reactie
  • 0

Zolang je primaire doelstelling verkoop van delicatessen is, zou ik dat lekker dubbel uitvoeren in de horizontale bovenbalk en links in een verticaal menu. Nu vind ik het niet per se beter, en ik vrees dat conversie me daar gelijk in gaat geven.

 

Zorg verder dat de site verder grafisch weer in orde komt. Het lijkt wel of (tabel/lijn)elementen ontbreken of door gewijzigde opmaak een onverzorgd geheel opleveren.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Zolang je primaire doelstelling verkoop van delicatessen is, zou ik dat lekker dubbel uitvoeren in de horizontale bovenbalk en links in een verticaal menu. Nu vind ik het niet per se beter, en ik vrees dat conversie me daar gelijk in gaat geven.

 

 

Eeh, dus en links en boven en in de content zoals Nu ?.. is niet beetje veel..?

 

Bounce rate is gezakt naar 40 %. de bezoekjes van deze site daarbuiten gelaten..

 

En aangezien google mijn beste vriend is.... die heeft 30 %

Link naar reactie
  • 0

Zorg verder dat de site verder grafisch weer in orde komt. Het lijkt wel of (tabel/lijn)elementen ontbreken of door gewijzigde opmaak een onverzorgd geheel opleveren.

 

Groet,

 

Highio

 

klopt, heb ik gezien. heb e.e.a gedaan om site lichter te krijgen en daarmee sneller en vervolgens ontdekt dat wat lijntjes verdwenen waren....

 

Edit, is weer gecorrigeerd

Link naar reactie
  • 0

Zolang je primaire doelstelling verkoop van delicatessen is, zou ik dat lekker dubbel uitvoeren in de horizontale bovenbalk en links in een verticaal menu. Nu vind ik het niet per se beter, en ik vrees dat conversie me daar gelijk in gaat geven.

 

 

Eeh, dus en links en boven en in de content zoals Nu ?.. is niet beetje veel..?

 

Bounce rate is gezakt naar 40 %. de bezoekjes van deze site daarbuiten gelaten..

 

En aangezien google mijn beste vriend is.... die heeft 30 %

 

Bouncerate is toch weer omhoog naar 55 %. Toch maar eens weer wat anders testen

Link naar reactie
  • 0

kijk verder dan de bounce. Kijk hoe ze binnenkomen, zoekwoord enz enz. En waar ze uitstappen. Wat de beste pagina's zijn en ga dan experimenteren. Test een maand per test of langer. Dit is eigelijk een proces wat je moet blijven doen. Kijken waar de knelpunten liggen en blijven aanpassen maar nu ga je te snel met meten. Dus meer tijd tussen de veranderingen zou beter zijn.

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de tip. kijk inderdaad ook nog eens naar de zoekwoorden waarmee men binnenkomt etc. er zijn een paar pagina's die hoog in de exit staan waar ik wel al af en toe iets verander en kijk of het beter wordt..

 

De 55 % is puur wat de begin pagina heeft. die heeft ook een hoog aantal directe inkoms en via andere sites. Google brengt me de bezoekers meestal naar andere pagina's waar de bouncerate veel beter ligt

 

Ik heb ook de nodige producten in de shop die niemand kent waardoor het ook kan zijn dat het een hogere bouncerate oplevert. dat is iets waar ik nog niet achter ben. maar we blijven zoeken...en verbeteren

 

 

Link naar reactie
  • 0

kijk verder dan de bounce. Kijk hoe ze binnenkomen, zoekwoord enz enz. En waar ze uitstappen. Wat de beste pagina's zijn en ga dan experimenteren. Test een maand per test of langer. Dit is eigelijk een proces wat je moet blijven doen. Kijken waar de knelpunten liggen en blijven aanpassen maar nu ga je te snel met meten. Dus meer tijd tussen de veranderingen zou beter zijn.

 

Je had gelijk, heb het sindsdien rustig aan gedaan en beetje bij beetje e.e.a veranderd. niet te snel dus. De bouncerate is omlaag gegaan en de verkoop en bezoekersaantallen omhoog. Gaat dus de goede kant op.

 

Blijft moeilijk om te bepalen wat er beter moet aan een pagina die hoger Uitstappercentage heeft. We blijven dus gewoon beetje bij beetje verbeteren....

Link naar reactie
  • 0

kijk verder dan de bounce. Kijk hoe ze binnenkomen, zoekwoord enz enz. En waar ze uitstappen. Wat de beste pagina's zijn en ga dan experimenteren. Test een maand per test of langer. Dit is eigelijk een proces wat je moet blijven doen. Kijken waar de knelpunten liggen en blijven aanpassen maar nu ga je te snel met meten. Dus meer tijd tussen de veranderingen zou beter zijn.

 

Je had gelijk, heb het sindsdien rustig aan gedaan en beetje bij beetje e.e.a veranderd. niet te snel dus. De bouncerate is omlaag gegaan en de verkoop en bezoekersaantallen omhoog. Gaat dus de goede kant op.

 

Blijft moeilijk om te bepalen wat er beter moet aan een pagina die hoger Uitstappercentage heeft. We blijven dus gewoon beetje bij beetje verbeteren....

 

Mooi :) Ga nu kijken waar op ze binnenkomen en wat de beste resultaten op die binnenkomer zijn. Start daar een Adwords campagne op ook als je er al staat bij de organische resultaten. (dit hoeft niet duur te zijn) En ga dan weer meten. Nu vergeet je (voorlopig) de bouncerate en kijk je alleen naar de marge (ROI)

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Leuk concept. Mijn opmerkingen (wellicht al eerder genoemd)::

 

De herhalende achtergrond hoeft van mij niet zo, het geeft het gevoel van een soort hyves site

Persoonlijk houd ik er niet van om me te moeten registreren. Je ziet steeds vaker dat je kunt bestellen zonder registratie. Ik denk dat als je het open houdt of automatisch een account aanmaakt bij een bestelling je meer klanten hebt.

Het logo is niet klikbaar. Ik kon niet terug naar home

De link met de vakantieverblijven is me niet helemaal duidelijk en wellicht ook niet relevant voor een site met producten? Als mensen producten zoeken zullen ze niet snel een vakantieverblijf zoeken.

Ik kon ook niet naar de vakantieverblijven toe (Fout op pagina)

Betaling en transport zou ik veranderen in betaling en verzending

Leuk dat er wat Andalucie weetjes op staan. Ik kon ze alleen niet openen of bekijken.

Het lijkt erop dat de site nog niet helemaal goed werkt?

 

Hopelijk heb je er wat aan en succes met de business. Verkoop je al veel?

 

Groeten,

Link naar reactie
  • 0

Ik kom voor de eerste keer op je site en zie meteen bijgevoegd, ik heb blijkbaar al wel wat in m'n winkelmandje zitten. Klik ik op m'n mandje blijkt deze toch leeg te zijn. Vreemd begin. Op http://www.spaansewinkel.nl/Algemene-Andalucia-weetjes/andalucia-informatie.html verschijnt geen enkele afbeelding. Toen was ik wel klaar, een potentiële klant houdt dit niet zo lang uit.

 

Qua techniek heb je nog een hoop te doen. Qua onderscheidende factor ook, je hebt al een heel leuk aanbod, nu het verhaal er omheen. Ik wil Spanje voelen, ben gek van dat land, maar het gevoel brengt de webshop niet over. Die is gewoon kopen kopen kopen en daarmee mis je wat mij betreft de feeling met wat je verkoopt.

Screen_shot_2010-07-31_at_11_04.16_PM.thumb.png.dd1ba36e5611d77b7bfc00535634fa40.png

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Als je iets in de mandje hebt en je gaat vervolgens naar de homepage, dan is je mandje leeg.

 

Klik je daarna weer op een artikel, dan is het mandje wel weer vol.

 

Verder vind ik alles wel dicht op elkaar staan, maakt het rommelig.

 

Je "Toevoegen" button mag er ook wel meer uitspringen, geef die anders de rode kleur van de achtergrond van je site ipv grijs.

 

Zet je contactgegevens op de homepage, straalt wat meer vertrouwen uit.

 

Als je een aantal producten naast elkaar toont, dan ziet het er erg rommelig uit omdat ze vaak niet dezelfde hoogte hebben. Maak dit een vaste hoogte.

 

Een afbeelding vergroten kan je beter doen met een script als highslide. Nu opent de grote afbeelding niet eens in een nieuw venster.

 

Edit: Dit is wel heel toevallig, zie net dat je je "Toevoegen" button hebt gewijzigd.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Leuk concept. Mijn opmerkingen (wellicht al eerder genoemd)::

 

De herhalende achtergrond hoeft van mij niet zo, het geeft het gevoel van een soort hyves site

 

Zit wat in,eens kijken wat ik kan doen

 

Persoonlijk houd ik er niet van om me te moeten registreren. Je ziet steeds vaker dat je kunt bestellen zonder registratie. Ik denk dat als je het open houdt of automatisch een account aanmaakt bij een bestelling je meer klanten hebt.

Klinkt logisch

 

Het logo is niet klikbaar. Ik kon niet terug naar home

 

Er staat niet alleen het woord HOME maar ook nog eens een logo met home.... Maar inderdaad het logo is niet klikbaar...

 

De link met de vakantieverblijven is me niet helemaal duidelijk en wellicht ook niet relevant voor een site met producten? Als mensen producten zoeken zullen ze niet snel een vakantieverblijf zoeken.

tsja, dat is een gedachte uit het begin, zorg voor meer info over allerlei rondom thema Spanje en genereert meer traffic en misschien ook verkoop. is tenslotte een doelgroep ( interesse in Spanje ). Van de andere kant genereert dit extra dataverkeer dat weer kan leiden tot hogere onnodige kosten ?

 

Ik kon ook niet naar de vakantieverblijven toe (Fout op pagina)

Welke browser gebruik je? test met FF en IE en Chrome en geen probleem

Betaling en transport zou ik veranderen in betaling en verzending

 

klinkt beter en is bij deze gebeurd, thnx

Leuk dat er wat Andalucie weetjes op staan. Ik kon ze alleen niet openen of bekijken.

 

wederom de vraag van browser.

Het lijkt erop dat de site nog niet helemaal goed werkt?

 

Zoals gezegd, vreemd, daar bij mij dat wel werkt

 

Hopelijk heb je er wat aan en succes met de business. Verkoop je al veel?

 

Alle kritiek heb ik wat aan, alleen maar zeggen O wat mooi en anders denken brengt niets..

Betreft verkoop, klaag niet maar mag altijd beter , typisch Nederlands ? ;D

Groeten,

 

bedankt en groeten terug

Link naar reactie
  • 0

@Willie van den Heuvel

 

bedankt, ga aan de slag

 

Let wel op in adwords, ga eerst voor longtail en zet de zoekwoorden exact [...] nieuw is "Modified Broad Match" Google daar eens op en kijk daar goed naar. Pak de belangrijkste longtail zoekwoorden en bij het invoeren zet er een +voor.

 

Succes :)

Link naar reactie
  • 0

Ik kom voor de eerste keer op je site en zie meteen bijgevoegd, ik heb blijkbaar al wel wat in m'n winkelmandje zitten. Klik ik op m'n mandje blijkt deze toch leeg te zijn. Vreemd begin.

 

Dit kan kloppen, als ik het tijdstip zie van je schrijven.. Ik was wat aan het "rommelen "met mijn instellingen om zo dataverkeer te verminderen, Had wat redirects staan die wegmochten en na veranderen heb ik niet de cache geleegd.... slordig , ik weet het, maar het werkt nu

 

Op http://www.spaansewinkel.nl/Algemene-Andalucia-weetjes/andalucia-informatie.html verschijnt geen enkele afbeelding. Toen was ik wel klaar, een potentiële klant houdt dit niet zo lang uit.

 

Dit is hetzelfde als bovenstaande

 

Qua techniek heb je nog een hoop te doen. Qua onderscheidende factor ook, je hebt al een heel leuk aanbod, nu het verhaal er omheen. Ik wil Spanje voelen, ben gek van dat land, maar het gevoel brengt de webshop niet over. Die is gewoon kopen kopen kopen en daarmee mis je wat mij betreft de feeling met wat je verkoopt.

 

Misschien met het feit dat de weetjes en zo werken dat dat gevoel al ietwat beter wordt...

Link naar reactie
  • 0

Ik kom voor de eerste keer op je site en zie meteen bijgevoegd, ik heb blijkbaar al wel wat in m'n winkelmandje zitten. Klik ik op m'n mandje blijkt deze toch leeg te zijn.

 

Grappig.. of misschien niet voor de ts, maar die heb ik net uitgeprobeerd.

 

zoals hierboven uitgelegd, was wat aan het veranderen .... toch maar rond een uur of 03:00 doen de volgende keer ::) ;)

Link naar reactie
  • 0

Als je iets in de mandje hebt en je gaat vervolgens naar de homepage, dan is je mandje leeg.

 

Klik je daarna weer op een artikel, dan is het mandje wel weer vol.

dat was geheid zoals hierboven al vermeld dat ik wat aan het rommelen was..... volgende keer op ander tijdstip dus....

Verder vind ik alles wel dicht op elkaar staan, maakt het rommelig.

 

wat staat specifiek te dicht op elkaar ?

 

Je "Toevoegen" button mag er ook wel meer uitspringen, geef die anders de rode kleur van de achtergrond van je site ipv grijs.

klinkt aannemelijk, ga aan de slag

 

Zet je contactgegevens op de homepage, straalt wat meer vertrouwen uit.

staat gewoon achter de link contact ons en de link over ons. moet ik het dan nog op de frontpage zetten ?....

 

Als je een aantal producten naast elkaar toont, dan ziet het er erg rommelig uit omdat ze vaak niet dezelfde hoogte hebben. Maak dit een vaste hoogte.

Daar heb je gelijk in. aan het werk dus... :P

 

Een afbeelding vergroten kan je beter doen met een script als highslide. Nu opent de grote afbeelding niet eens in een nieuw venster.

alles wordt nu mooi zwart en je ziet alleen de image, welke browser gebruik je ?

 

Edit: Dit is wel heel toevallig, zie net dat je je "Toevoegen" button hebt gewijzigd.

O ja ?
Link naar reactie
  • 0

 

Persoonlijk houd ik er niet van om me te moeten registreren. Je ziet steeds vaker dat je kunt bestellen zonder registratie. Ik denk dat als je het open houdt of automatisch een account aanmaakt bij een bestelling je meer klanten hebt.

 

Groeten,

 

heb het even nagekeken. Momenteel geef je pas je gegevens in zodra je wil afrekenen. Dan kun je een vinkje plaatsen of niet als je jezelf als klant wil registreren... Je hoeft dus geen account aan te maken

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.