• 0

Hulp bij starten tijdelijk bedrijf

Hallo,

 

Misschien kan ik hier wat tips krijgen van ondernemers die ongeveer hetzelfde hebben meegemaakt als ik. Ik werk ruim 15 jaar in ons familiebedrijf (bioscoop) in. In begin 2009 hebben we een grote concurrent erbij gekregen waardoor de exploitatie van een bioscoop onmogelijk is geworden. Het pand waarin wij zitten is eigendom en moet worden verkocht. Aangezien verkoop van een groot pand als het onze (dik 1500 vierkante meter) moeilijk is en zeker 2 a 3 jaar zal vergen, wil ik op een andere manier geld verdienen met het bedrijf. Ik dacht hierbij om een klein gedeelte van de zaak te gaan exploiteren als winkel, een zogeheten 'euro-voordeelwinkel' omdat hierbij de investeringen mijns inziens laag zijn. Zeker gezien de tijdelijke aard van deze winkel (geschat 2a3 jaar).

 

Aangezien ik uit een andere branche kom zijn alle tips en opmerkingen hieromtrent welkom. Ons pand ligt op een zeer goede locatie midden in het centrum van de stad. Het pand sluiten en leeg laten liggen is weliswaar een optie, maar kost alleen maar geld (alleen al de brandverzekering etc etc..). Resumerend :Ik wil dus graag met zo min mogelijk personeel of alleen een gedeelte van het pand gebruiken als winkel om zo de periode tot aan verkoop te overbruggen.

 

Mvg Tom

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan je het pand niet verhuren of de bioscoop verpachten? Iemand met ervaring met dit type winkels heeft al die spul al liggen, eventueel al concept etc. Zoiets starten als uitweg lijkt me verkeerd om, meestal is het idee er eerst, het plan, waarna een locatie gezocht wordt die daar bij past.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt restpartijen via veilingen kopen en in je ... grote winkel verkopen. Dit is volgens mij beter dan een 'euro-voordeelwinkel':

1) meer vrijheid in het samenstellen van je assortiment

2) hoger winstmarge (waarschijnlijk)

3) ...

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 169 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.