Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
HLer
HLer
Beste mensen,
even een klein praktisch vraagje.
Als ik een laptop koop van 300 euro. Dan kan ik deze meteen afschrijven.
Maar, is qua boeking optie 1, of optie 2 de juiste ?
optie 1
Kantoorkosten ( laptop ) 300
aan bank 300
optie 2
Inventaris ( laptop ) 300
aan bank 300
eind van het jaar
afschrijvingen 300
aan inventaris ( laptop ) 300
Je komt namelijk op het zelfde resultaat uit, maar mag je dus ook gewoon de laptop als bedrijfskosten opvoeren ? In plaats van eerst aan inventaris boeken om vervolgens het hele bedrag af te schrijven ?
En als je een printer van 50 euro aanschaft, werkt dit dan hetzelfde ?
Alvast bedankt,
Hler
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag