AMSTERDAM - Failliete webwinkels zetten hun activiteiten vaak gewoon voort. Klanten kunnen dan gewoon artikelen bestellen, die evenwel niet geleverd worden.
Volgens ICTWaarborg, brancheorganisatie voor de ict-sector, leveren curatoren van failliete online winkels vaak half werk door de site niet te sluiten. Bezoekers kunnen vaak nog gewoon producten bestellen en betalen, maar ontvangen hun bestelling dan niet.
Daardoor lijden consumenten volgens de organisatie schade. Bovendien is de gang van zaken slecht voor het imago van de webwinkelbranche, meent de organisatie. Op de sites van failliete webwinkels zou een mededeling over het faillissement moeten worden geplaatst, en een telefoonnummer waar klanten nadere informatie kunnen inwinnen.
Verantwoordelijkheid
ICTWaarborg wil dat het college van rechters-commissarissen curatoren er op te wijst dat het uit de lucht halen van websites van failliete bedrijven ook tot hun verantwoordelijkheden behoort. Een verzoek van die strekking, dat ICTWaarborg in december deed, bleef tot dusverre onbeantwoord.
De brancheorganisatie stuurt het verzoek daarom nu ook naar de vereniging van insolventierechtadvocaten Insolad, waar veel curatoren lid van zijn.
bron: nu.nl
Krijgen de klanten hun geld dan terug? Of krijgt de belastingdienst eerst nog wat hij tekort kwam door het fallisement? Als dit het geval is, kun je dan de curator aansprakelijk stellen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Zomaar iemand
Zomaar iemand
bron: nu.nl
Krijgen de klanten hun geld dan terug? Of krijgt de belastingdienst eerst nog wat hij tekort kwam door het fallisement? Als dit het geval is, kun je dan de curator aansprakelijk stellen?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27199-failliete-webwinkels-gaan-gewoon-door/Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag