• 0

brutuzz

Omschrijving van je concept:

Amice,

 

naast mn reguliere werk wil ik graag neveninkomsten vergaren, en heb een tshirtwebshop online.

 

Alleen dit loopt voor geen meter, maar wel met dien verstande dat ik praktisch geen marketing heb gedaan behalve wat addwords en binnen mn eigen vriendengroep. Verder zit de website niet in elkaar zoals ik dat graag zou hebben, hoewel in mijn ogen beter dan de gemiddelde website die ik tegenkom.

 

Wat is jullie opvatting? Zit er uberhaupt nog leven in de tshirtmarkt of is dit een compleet dichtgetimmerde markt?

 

Ook vraag ik me af of t zou schelen om tshirts bij bv een zeefdrukker te laten maken ipv uit te besteden via spreadshirt zoals ik nu doe.

 

Graag jullie opbouwende feedback.

 

webshop is te vinden op www.brutuzz.nl

 

Dank

Laurens.

 

 

-Ben trouwens op zoek naar designer met (internet)marketingkennis om te praten over mogelijkheden tot samenwerking, zelf ben ik meer van de organisatie, back end, support en short-copywriting, in eerste instantie als side-kick project.

 

=======

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

schetsfase, uitwerken van idee, teksten schrijven, fotomateriaal geschoten, webbouw aansturen (was drama met designer uit India en webbouwer uit VS, ontwerp delen website en aantal shirts met Illustrator, marketing (voornamelijk mailings+mondtotmond), vrouwen fotograferen met brutuzz shirt aan (leukste deel), hosting geregeld, plus nodige ftp-en,

contact met leverancier, contact met diverse partijen om ook ansichtkaarten aan te bieden op website ( tot nu toe behoorlijk knullige bedrijven gevonden die in zijn voor reselling), aansturen vormgever voor designs.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

de bruutste uitdagendste tshirts van nederland verkopen, eigenlijk een kleine f*ck you tegen t brave Loesje.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

dat is het probleem, behoorlijk wat concurrenten, maar ik hoop uiteindelijk origineler te zijn dan al die afgezaagde shirts die in omloop zijn. Ik zie weinig wat ik echt grappig vind.

Doelgroep is voornamelijk uitgaanspubliek 20-30 jr

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

positief opbouwend

 

dank

 

 

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

heb even naar je site gekeken en al even een paar opmerkingen:

- de sectie op je site met die kaarten vind ik leuk, maar de goede uitspraak die ik iig van zo'n kaart kreeg past totaal niet bij je t-shirts.

- er zit geen aparte shop sectie in je site, maar alles staat op de homepage, dit werkt onhandig, en het zou dan handiger zijn een echt shop element in te bouwen waar mensen kunnen sorteren op geslacht en andere categorieën.

- en je zegt dat je origineel wilt zijn ten opzichte van de concurrenten, omdat zij onder andere geen grappige t-shirts verkopen, maar om heel eerlijk te zijn, vind ik jou t-shirts een beetje hetzelfde als de rest van de markt :-[

 

en over marketing gesproken: aangezien het een webshop is zal je denk ik ook niet heel veel meer hoeven doen dan internet marketing als adwords, en misschien ook interessant om op te adverteren: m4n. hier kan je de affiliate de jou advertenties op zijn site heeft betalen per lead, en dat is een makkelijk systeem om uiteindelijk goedkoop verkopen binnen te halen, i.p.v. de kans op een hoop betaalde, maar nutteloze clicks.

 

hoop dat je hier wat aan hebt :)

gratis startpagina? http://bit.ly/9p2cSX

gratis website? http://bit.ly/bNbnK1

Link naar reactie
  • 0

Hallo Laurens,

 

Ook ik herken dat "bruutste, uitdagendste" niet in je t-shirts. Of ik begrijp het niet ...

 

Verder heb ik het idee dat de bedrijfsconstructie wel eens tegen je zou kunnen werken. Je verwijst uitgebreid naar spreadshirt.nl en dat is ook de organisatie waar ik jouw shirts moet bestellen en met vragen en problemen terechtkan, maar op die site kom ik héél veel leuke(re) en brutale(re) shirts tegen (smaken verschillen). De vraag is dus hoeveel klanten jij genereert voor dat bedrijf, zonder dat dat leidt tot verkoop van jóuw ontwerpen.

 

Op je homepage (waar ik om de een of andere reden niet meer naar terug kan keren) staat een vrouw met een t-shirt, dat ik vervolgens nergens terug kan vinden. Waarom niet een foto van iemand met één van je eigen ontwerpen?

 

Je tell-a-friend constructie voldoet niet aan de wettelijke regels die hiervoor gelden. En waarom niet een vinkje bij "Nieuwsbrief" in plaats dat ik die standaard krijg en ik dat later in mijn profiel weer uit moet zetten? Verder komt het een beetje vreemd over om te vermelden dat de site goed werkt met "Netscape Navigator" en vraag ik me af of iemand begrijpt dat je met "De Ontdekkingsreiziger van Internet" eigenlijk gewoon Internet Explorer bedoelt.

 

Heb je de rechten voor "Petje Pitamientje" trouwens geregeld met Calvé?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Dan moet ik me nu wel heel erg hard achter mn oren krabben.

voor wat betreft de shopindeling, zit eraan te denk om over te stappen op www.enstore.com van sofa.

 

addwords is niet goed bevallen trouwens, krijg wel wat bezoekers maar daaruit geen sales, kan ook aan de shirts liggen, die ikzelf grappig vind, de rest van de wereld kennelijk niet )):

 

tja..thanks for the wake-up call, krijg al meer signalen dat brutuzz niet zo veelbelovend is als ik zelf had gedacht.

~Heb meerdere projecten lopen zoals www.laurensbon.com, www.laurensbon.nl en Sonderlingh, een innovatiebureau wat ik heb opgericht, ik wou dat ik 10 mensjes was, voor nu ga ik herbezinnen waar ik mn tijd in ga stoppen.

Bedankt voor de feedback.

 

 

Chao.

 

 

 

heb even naar je site gekeken en al even een paar opmerkingen:

- de sectie op je site met die kaarten vind ik leuk, maar de goede uitspraak die ik iig van zo'n kaart kreeg past totaal niet bij je t-shirts.

- er zit geen aparte shop sectie in je site, maar alles staat op de homepage, dit werkt onhandig, en het zou dan handiger zijn een echt shop element in te bouwen waar mensen kunnen sorteren op geslacht en andere categorieën.

- en je zegt dat je origineel wilt zijn ten opzichte van de concurrenten, omdat zij onder andere geen grappige t-shirts verkopen, maar om heel eerlijk te zijn, vind ik jou t-shirts een beetje hetzelfde als de rest van de markt :-[

 

en over marketing gesproken: aangezien het een webshop is zal je denk ik ook niet heel veel meer hoeven doen dan internet marketing als adwords, en misschien ook interessant om op te adverteren: m4n. hier kan je de affiliate de jou advertenties op zijn site heeft betalen per lead, en dat is een makkelijk systeem om uiteindelijk goedkoop verkopen binnen te halen, i.p.v. de kans op een hoop betaalde, maar nutteloze clicks.

 

hoop dat je hier wat aan hebt :)

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0

Hallo Laurens,

 

Ook ik herken dat "bruutste, uitdagendste" niet in je t-shirts. Of ik begrijp het niet ...

DAS JAMMER

 

 

Verder heb ik het idee dat de bedrijfsconstructie wel eens tegen je zou kunnen werken. Je verwijst uitgebreid naar spreadshirt.nl en dat is ook de organisatie waar ik jouw shirts moet bestellen en met vragen en problemen terechtkan, maar op die site kom ik héél veel leuke(re) en brutale(re) shirts tegen (smaken verschillen). De vraag is dus hoeveel klanten jij genereert voor dat bedrijf, zonder dat dat leidt tot verkoop van jóuw ontwerpen.

WANNEER IK BETAAL GAAN DE VERWIJZINGEN WEG OP MN WEBSITE, MAAR DAAR DE SALES TEGENVALLEN PAS IK ERVOOR OM CONSTANT TE BETALEN

WAAR IK MEER BANG VOOR BEN IS DAT DE KWALITEIT VAN DE SJIRTS AFSCHRIKT

 

Op je homepage (waar ik om de een of andere reden niet meer naar terug kan keren) staat een vrouw met een t-shirt, dat ik vervolgens nergens terug kan vinden. Waarom niet een foto van iemand met één van je eigen ontwerpen?

IDD DAT MOET AANGEPAST, HEB FOTOMATERIAAL LIGGEN MAAR NOG NIET AAN TOEGEKOMEN OM SITE AAN TE PAKKEN

Je tell-a-friend constructie voldoet niet aan de wettelijke regels die hiervoor gelden.

HOE BEDOEL JE?

En waarom niet een vinkje bij "Nieuwsbrief" in plaats dat ik die standaard krijg en ik dat later in mijn profiel weer uit moet zetten?

PROFIEL?

Verder komt het een beetje vreemd over om te vermelden dat de site goed werkt met "Netscape Navigator" en vraag ik me af of iemand begrijpt dat je met "De Ontdekkingsreiziger van Internet" eigenlijk gewoon Internet Explorer bedoelt.

?

Heb je de rechten voor "Petje Pitamientje" trouwens geregeld met Calvé?

IK WAS ZELF OOIT PETJE VANDAAR, TJA BLIJFT GEVAARLIJK, ZOUDEN GROTE BEDRIJVEN SNEL EEN RECHTZAAK AANSPANNEN, MET DIRECT FINANCIELE GEVOLGEN VOOR MIJ? HOE GAAT DIT IN DE PRAKTIJK?

 

Groet,

 

John

 

DANK VOOR DE FEEDBACK!

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0

Je tell-a-friend constructie voldoet niet aan de wettelijke regels die hiervoor gelden.

HOE BEDOEL JE?

Zie bijvoorbeeld deze link (met name punt c).

 

 

En waarom niet een vinkje bij "Nieuwsbrief" in plaats dat ik die standaard krijg en ik dat later in mijn profiel weer uit moet zetten?

PROFIEL?

 

Verder komt het een beetje vreemd over om te vermelden dat de site goed werkt met "Netscape Navigator" en vraag ik me af of iemand begrijpt dat je met "De Ontdekkingsreiziger van Internet" eigenlijk gewoon Internet Explorer bedoelt.

?

Zie de help-teksten op je site ...

 

 

Heb je de rechten voor "Petje Pitamientje" trouwens geregeld met Calvé?

IK WAS ZELF OOIT PETJE VANDAAR, TJA BLIJFT GEVAARLIJK, ZOUDEN GROTE BEDRIJVEN SNEL EEN RECHTZAAK AANSPANNEN, MET DIRECT FINANCIELE GEVOLGEN VOOR MIJ? HOE GAAT DIT IN DE PRAKTIJK?

Ik zou het risico niet nemen. Gewoon toestemming vragen en als je die niet krijgt, niet doen.

Link naar reactie
  • 0

die tellafriend mogelijkheid ben ik nog niet tegengekomen, waar staat dat?

ook die nieuwsbriefaanmelding zit in de spreadshirt website zelf daar heb ik weinig mee te maken, en aansprakelijkheid wijs ik ook van de hand in mn algemene voorwaarden.

erg knullig, maar altijd nog beter dan AL die bedrijven die niks over een nieuwsbrief vermelden maar je wel ongevraagd dit sturen.

Toch ga ik dit zeker aangeven, mocht ik besluiten verder te gaan met hun.

 

dank voor je reactie

 

groet

Laurens.

 

Je tell-a-friend constructie voldoet niet aan de wettelijke regels die hiervoor gelden.

HOE BEDOEL JE?

Zie bijvoorbeeld deze link (met name punt c).

 

 

En waarom niet een vinkje bij "Nieuwsbrief" in plaats dat ik die standaard krijg en ik dat later in mijn profiel weer uit moet zetten?

PROFIEL?

 

Verder komt het een beetje vreemd over om te vermelden dat de site goed werkt met "Netscape Navigator" en vraag ik me af of iemand begrijpt dat je met "De Ontdekkingsreiziger van Internet" eigenlijk gewoon Internet Explorer bedoelt.

?

Zie de help-teksten op je site ...

 

 

Heb je de rechten voor "Petje Pitamientje" trouwens geregeld met Calvé?

IK WAS ZELF OOIT PETJE VANDAAR, TJA BLIJFT GEVAARLIJK, ZOUDEN GROTE BEDRIJVEN SNEL EEN RECHTZAAK AANSPANNEN, MET DIRECT FINANCIELE GEVOLGEN VOOR MIJ? HOE GAAT DIT IN DE PRAKTIJK?

Ik zou het risico niet nemen. Gewoon toestemming vragen en als je die niet krijgt, niet doen.

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0

die tellafriend mogelijkheid ben ik nog niet tegengekomen, waar staat dat?

Als ik een shirt selecteer, staat onder de button "Plaats in winkelwagen" de tekst "Vertel een vriend over dit product".

 

Wel grappig dat ik jou wegwijs maak op je eigen website ... ;D

Link naar reactie
  • 0

ja om eerlijk te zijn heb ik de website een beetje laten liggen, nadat t proces van de bouw en vooral de aanpassing me behoorlijk frustreerde

 

mn les uit het hele Brutuzz verhaal, weet met wie je zaken doet, wat een kneuzen waren dat ;D

 

 

 

 

 

 

 

die tellafriend mogelijkheid ben ik nog niet tegengekomen, waar staat dat?

Als ik een shirt selecteer, staat onder de button "Plaats in winkelwagen" de tekst "Vertel een vriend over dit product".

 

Wel grappig dat ik jou wegwijs maak op je eigen website ... ;D

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.