• 0

Subsidieregeling veiligheid kleine bedrijven, hoe te boeken in de administratie?

Op dt moment loopt de subsidieregeling veiligheid kleine bedrijven. Je kunt max 1000 euro subsidie krijgen op veilighiedsmaatregelen die je neemt ten behoeve van een klein bedrijf. Klein is tot max 10 medewerkers en max 5 vestigingen dus de mogelijkheden zijn ruim.

 

Wij hebben deze subsidie aangevraagd nadat we een veiligheidsscan (verplicht) hebben laten doen. De uit de scan voortvloeiende maatregelen hebben we uitgevoerd en nu hebben we 50% van de kosten (max 1000 euro) als subsidie toegewezen gekregen.

 

Mijn vraag nu is hoe ik dit moet boeken en hoe ik met de boekwaarde van de investeringen om moet gaan.

 

* Ik kan nergens vinden of de subsidie nu naar de V&W moet?

* Is dit omzet die meetelt voor de winstbepaling?

* Is het verplicht om op de maatregelen die als zodanig op de balans staan nu die subsidie direct in mindering te brengen. Ik denk van niet want de waarde van de middelen wordt niet anders door het verlenen van de subsidie maar wil het graag zeker weten.

 

Iets zegt mij dat dit onbelast is en buiten de V&W blijft want anders gaat de subsidie vervolgens weer op aan belasting. Van de max 1000 euro gaat namelijk 35% (350 euro) op aan de verplichte veiligheidsscan. Als je dan over de resterende 650 ook nog weer winst betaald van laat zeggen 35% dan houd je van je 1000 euro dus 300 over. Over de duim gerekend dan.

 

Ondernemingsvorm is een eenmanszaak en het pand waarin de maatregelen zijn doorgevoerd is zakelijk en staat ook zakelijk op de balans.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Volgens mij dien je de ontvangen Subsidie in de Verlies en Winst op te nemen onder de noemer "Bijzondere Baat".

 

 

Dat er een veiligheidscan gevraagd wordt is wellicht bedoeld om een ondergrens te leggen voor kleine aanvragen.

 

 

(Het rekenvoorbeeld is niet helemaal juist.

35% belasting over een "voordeel" van € 650,00 is € 228,00.

Je houdt er dus € 422,00 aan over.)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een innovatievoucher gekregen en gebruikt voor een octrooi. Op de balans diende ik de octrooiinvestering te verminderen met de subsidie. Ik heb dus een lager bedrag aan investering gedaan.

Waarschijnlijk geldt dit ook in jouw geval.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    16 leden, 293 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.