• 0

Hoe bepaal ik mijn verkoopprijs?

Ik zal mezelf voorstellen, ondernemer sinds 6 dagen.

Ik ben bezig met het opzetten van een website voor verkoop van geboorte bedankjes. Maar ik vind het moeilijk om me vraagprijs te bepalen.

 

Omdat het redelijk onbekend gebied is en los van me afzet wat de bijkomende kosten zullen worden, ik dit part time doe en ik het moeilijk vind te voorspellen wat mijn afzet zou zijn los van het feit dat omdat ik dit juist niet weet wat me afzet zal worden zo klein mogelijk inkoop doe ivm budget en ruimte.en ook belangrijk Ik wil wel heel graag de kosten eruit halen

en het liefs ook winst kan maken zo dat ik kan investeren.

 

Kan iemand mijn het advies geven hoe de kans zo klein mogelijk is om verlies te draaien omdat ik de vraagprijs te laag heb ingeschat/berekent?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kan iemand mijn het advies geven hoe de kans zo klein mogelijk is om verlies te draaien omdat ik de vraagprijs te laag heb ingeschat/berekent?

 

Wanneer dát je uitgangspunt is, dan is je verkoopprijs: kosten+winstmarge. Oftewel, bereken bij X aantal klanten wat je totale kosten dan zijn (variabele en vaste kosten), en bepaal welke winstmarge je daarbovenop wilt hebben om het leuk te maken én te kunnen investeren.

 

Ga vervolgens testen - simpelweg door te gaan verkopen - of je prijs haalbaar is. Mocht je deals mislopen omdat je prijs te hoog is dan kun je wat lager gaan zitten, en mocht je het gevoel hebben geld op tafel te laten liggen, dan kun je wat stijgen.

 

Kortom, zoiets komt niet uit de lucht vallen, maar is gewoon te berekenen en vervolgens is het uittesten of je berekening klopt. Succes!

Link naar reactie
  • 0

Probeer dit product ook eerst zelf in persoon te verkopen met een visitekaartje van jou en de webshopverwijzing. Niet alleen een prijsstelling, maar ook de presentatie, de beschikbare varianten en het bijbehorende verkooppraatje zijn van invloed. Zo leer je de reactie van klanten of prospects kennen en help je een webwinkel op gang, als het aanbod met prijsstelling tenminste aantrekkelijk is.

 

Google eens op kostprijsbepaling en methode en kies een vaststelling waar je je goed bij voelt (wat je denkt te kunnen verkopen). Bedoel je verder dat je een markt te ontwikkelen hebt, omdat je een nieuw soort geboortebedankjes wilt introduceren?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.