• 0

Vertrouwen in investeringsbedrijf

Hoi mede-HL'ers, ;D

 

Enige dagen geleden had ik wat vragen gesteld over een bedrijf die mij benaderd heeft om te investeren in een project van mij. Ik vertrouwde dat bedrijf niet helemaal vandaar mijn bericht hier op HL. Mijn draadje is verwijderd omdat niet zeker is of dat bedrijf te vertrouwen is of niet, vandaar dat ik nu zal posten zonder bedrijfsnaam.

 

Het eerste bericht wat ik kreeg was dit:

 

Geachte heer /mevrouw

 

 

 

Namens de ###### heb ik uw oproep op #######.nl gelezen

 

De vraag die de ######### namens mij aan u vraagt is namelijk:Is uw

oproep nog actueel,

zoja gaarne contact met ons op nemen en uw telefoonnummer vermelden, zodat

dhr T.van ##### (Hfd Int Inv)

u op maandag 14 juni 2010 om 0915 am kan en mag bellen.

 

Met vriendelijke groet en een goed weekend

Mevr S.#######

 

#########.GROUP

www.#########group.com/

 

*

De informatie verzonden met dit E-mail bericht is uitsluitend bestemd voor

de geadresseerde.Gebruik van deze informatie door anderen dan de

geadresseerde is verboden.Openbaarmaking, vermenigvuldiging, verspreiding

en/of verstrekking van deze informatie aan derden is niet toegestaan.

 

 

Natuurlijk direct google maar ik vond niets. De website bestaat wel maar is van een bedrijf in de USA.

Na wat tips van mede HL'ers heb ik maar niet gereageerd.

 

Vandaag weer een mailtje ontvangen:

 

Onderwerp Info

 

 

 

Geachte heer /mevr

 

 

Namens de ######### Group heb ik uw oproep gelezen op #######.nl

 

Gaarne indien mogelijk ons meer info er over toe tezenden, zodat uw project

op

21 juni 201 besproken kan worden.

 

U wordt over ons besluit van uw project op 22 juni geinformeerd

 

Met vriendelijke groet en bijvoorbaat dank voor uw medewerking

 

Mevr Liesbeth ########

Afd Int Inv Pr

Dutch ######## Group

 

www.dutch########.com

 

 

Ik vertrouw het echt niet omdat de afzender hetzelfde gmail adres gebruikt waarbij enkelt het eerste woordje van bedrijfsnaam verschilt.

 

Ik heb toen dit terug gestuurd:

 

Geachte Mevrouw Lisbeth ########,

 

Allereerst hartelijk dank voor uw interesse.

 

Graag zou ik van uw bedrijf wat gegevens willen ontvangen zoals kvknummer,

btw-nummer alvorens ik bedrijfsgevoelige informatie zal opsturen.

 

U zult begrijpen dat er meerdere mensen gereageerd hebben op de oproep op

######.nl en dat ik alleen met een gerenommeerd bedrijf aan tafel wil

gaan zitten.

 

Ik heb geprobeerd zelf uw bedrijfsgegevens op te zoeken maar zonder

resultaat.

 

Alvast mijn hartelijke dank.

 

Namens ######.nl

 

F. van ######

Bedrijfsadviseur

 

Wat denken jullie?

 

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

hallo,

 

ik heb een tijd terug op een website ook een adverentie geplaatst waarin ik een financier/zakenpartner zocht.

ik heb veel reakties gekregen, waarbij ook de meesten vroegen of ik een lijstje in wilde willen met persoonlijke gegevens, BTW nummer of sofinummer, brutoinkomen etc...

 

ik wil je waarschuwen: dit zijn PHISHING berichten; dit is slechts een manier om persoonlijke informatie te achterhalen. Hiermee maken ze creditcard, en vragen ze telefoonabo's aan op jouw naam. identiteitsfraude wordt zo erg makkelijk gemaakt.

 

Wat je dus eerst moet doen:

check of er een website is, check isdn

check kvk inschrijving

 

EN GEEF VOORAL GEEN persoonlijke gegevens als je niet weet met wie je te maken hebt; vraag dus altijd om een persoonlijk gesprek, en kijk of ze een kantoor hebben.

 

Ga naar hun kantoor, ipv hun naar jou.

Zonder kantoor (alhoewel dit natuurlijk ook een tijdelijk gehuurd kantoor kan zijn zoals bijv. Regus), zonder bedrijfsemail, zonder persoonlijk contact en vast telefoonnummer: Doe er geen zaken mee!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sorry hoor, maar hoe naïef kun je zijn als incassodienst? Waarom pitch je niet op een bekende gelegenheid? Via diverse HL-profielen kom je ook op gangbare partnerkanalen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Helaas was met het topic ook mijn uitgebreide reactie weggemodereerd. Bij deze alsnog de belangrijkste punten:

 

- Zie dit forumtopic voor meer leesvoer hierover. Nb. dat bedrijf in USA is actief in onroerend goed; waarschijnlijk niet in jouw branche. Dat maakt de e-mail onbetrouwbaar. Als je goed kijkt naar dergelijke e-mails zie je al snel meerdere aanwijzingen dat iets niet klopt.

- Vraag je zelf af: Waarom zou een bedrijf uit Thailand, Nigeria of waar dan ook jou benaderen om in een project van een (kleine) ondernemer in Nederland te investeren...

- TIP: betaal nooit vooraf geld om later een bedrag te ontvangen. (Zie google: "advanced fee fraude" en "419 fraude")

Link naar reactie
  • 0

Sorry hoor, maar hoe naïef kun je zijn als incassodienst? Waarom pitch je niet op een bekende gelegenheid? Via diverse HL-profielen kom je ook op gangbare partnerkanalen.

 

Groet,

 

Highio

 

Het is niet de vraag of mijn project een goed of slecht idee is. Hoeft dus ook niet gepitched te worden. Zoek gewoon in investeerder die een vaste rentepercentage krijgt. Ik heb meerdere reacties gekregen die ik wel vertrouw maar krijg gewoon de kriebels bij louche bedrijfen die nu mij dus aan het vissen zijn.

 

Verder bedankt voor de reacties. Als ik antwoord krijg van dat "bedrijf" zal ik dat even hier melden.

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Dan verstrek (vraag) je toch in beginsel een aandelenpercentage tegen een zekere investering?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dan verstrek je toch in beginsel een aandelenpercentage?

 

Groet,

 

Highio

 

Klopt, het is ook een beetje ingewikkeld om zo uit te leggen. Als je nieuwsgierig bent mag je me een PM sturen.

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben niet nieuwsgierig zonder het project of de investering te kennen, maar het klinkt als een complexe constructie.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mijn draadje is verwijderd omdat niet zeker is of dat bedrijf te vertrouwen is of niet, vandaar dat ik nu zal posten zonder bedrijfsnaam.

 

Nee dat was niet de reden. De reden is dat serieuze investeerders in NL niet reageren op oproepjes op fora. Oftewel, grote kans dat als iemand dat wel doet, dat doet met een andere agenda, en dat willen we als Higherlevel.nl niet faciliteren. Immers, Higherlevel.nl heeft een positieve naam, dus we willen voorkomen dat een enigszins naïeve ondernemer denkt "Het komt via Higherlevel.nl, dus het zal goed zitten".

 

Een goed filter hiervoor is (nog) niet mogelijk, dus moet je dit niet willen op een openbaar forum, en gewoon wijzen op de gebruikelijke manieren van hoe ondernemers aan investeerders komen (dat doen we dan ook, zia o.a. de columns van Ties van der Laan). En sowieso blijft het voor eigen risico en dient de ondernemer zelf goed op te letten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.