Ik weet dat deze vragen regelmatig verschijnen en heb de zoekfunctie ook gebruikt, alleen ik ben nog niet wijzer geworden, vandaar toch een bericht:
Ik heb een kleine onderneming waarvan het grootste gedeelte van de inkomsten 0% BTW is.
Daarnaast zijn sommige diensten wel 19%.
Ik doe per kwartaal aangifte. Het te betalen bedrag BTW was 1e kwartaal 10 euro. Dit heb ik verrekend met de KOR dus deze kwam uit op 0. Nu wil ik dit kwartaal nog wat spullen kopen, alleen dan betekend dit dat ik BTW terugkrijg. Hoe moet ik dit dan doen? Moet ik het bedrag gewoon ontvangen en bewaren en 4e kwartaal weer terugstoren?
Dus:
1e kwartaal = 10 betalen -> 10 KOR = 0 BTW betalen/krijgen
Meer inkoop dan verkoop in 2e kwartaal = 20 krijgen
3e kwartaal = 10 betalen -> 10 KOR = 0 BTW betalen/krijgen
Meer inkoop dan verkoop in 4e kwartaal = 30 krijgen, maar dan 20 euro KOR weer eraf halen = 10 krijgen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tomvl
tomvl
Ik weet dat deze vragen regelmatig verschijnen en heb de zoekfunctie ook gebruikt, alleen ik ben nog niet wijzer geworden, vandaar toch een bericht:
Ik heb een kleine onderneming waarvan het grootste gedeelte van de inkomsten 0% BTW is.
Daarnaast zijn sommige diensten wel 19%.
Ik doe per kwartaal aangifte. Het te betalen bedrag BTW was 1e kwartaal 10 euro. Dit heb ik verrekend met de KOR dus deze kwam uit op 0. Nu wil ik dit kwartaal nog wat spullen kopen, alleen dan betekend dit dat ik BTW terugkrijg. Hoe moet ik dit dan doen? Moet ik het bedrag gewoon ontvangen en bewaren en 4e kwartaal weer terugstoren?
Dus:
1e kwartaal = 10 betalen -> 10 KOR = 0 BTW betalen/krijgen
Meer inkoop dan verkoop in 2e kwartaal = 20 krijgen
3e kwartaal = 10 betalen -> 10 KOR = 0 BTW betalen/krijgen
Meer inkoop dan verkoop in 4e kwartaal = 30 krijgen, maar dan 20 euro KOR weer eraf halen = 10 krijgen?
Hoop dat het duidelijk is..
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27215-kor-en-btw/Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag