• 0

Hypotheekmogelijkheden bij 2 jaar eenmanszaak

Ik heb een vraag over hypotheken. Eerst in het kort mijn situatie. Ik heb inmiddels 2 jaar een eenmanszaak met een stabiele omzet waar ik goed van kan leven. De laatste tijd speel ik met het idee een nieuw huis te gaan kopen, maar ik heb begrepen dat hypotheekverstrekkers nog niet zo snel hypotheken willen verstrekken aan startende ondernemers, je zou minimaal 3 jaar voor jezelf moeten werken. Nu wil ik zodra ik de jaarrekening van 2009 krijg van de accountant hiermee langs een hypotheekadviseur om eens na te gaan wat de mogelijkheden zijn. Maar tot die tijd lijkt het me leuk alvast te weten wat zo ongeveer aan maximale hypotheek mogelijk is in mijn situatie, zodat ik weet waar ik naar kan zoeken op funda. Is er iemand met een beetje verstand van hypotheken voor ondernemers die een tipje van de sluier kan oplichten.

 

Wat relevante gegevens:

- belastbaar inkomen, gemiddeld €50.000 per jaar

- heb een arbeidsongeschiktheidsverzekering

- alleenstaand

- heb op dit moment een appartement, 5 jaar in bezit, spaarhypotheek met 50% aflossingsvrij, verkoopwaarde zal rond €120.000 liggen, ik verwacht niet of nauwelijks winst ten opzichte van de prijs waarvoor ik hem destijds gekocht heb

 

Niet Ditzo, maar Datzo!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Datzo,

 

Ik zou je vraag zelf niet zo maar 1, 2, 3 kunnen beantwoorden. Ik ken echter iemand in mijn netwerk die bemiddeld in hypotheken. Hij is met name gericht op starters. Woont/werkt in Zwolle en rekent een vast tarief voor bemiddeling zodat hij onpartijdig vmb de hypotheek verstrekkers. Overigens gaat zijn service verder dan alleen maar een hypotheek verkopen, en kan hij je in het hele traject begeleiden.

 

Mocht je interesse hebben stuur me dan een PM zodat ik je zijn gegevens kan geven.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe het tegenwoordig gaat maar toen ik net mijn bedrijf begonnen was kon ik via de ING Amsterdam een hypotheek afsluiten. Dachten goed mee en keken ook naar mij als mens. Dat zie je tegenwoordig niet veel meer maar het is te proberen. Succes!

Kops Incassodiensten & Debiteurenbeheer!;

Aan de door mij gegeven adviezen op HL kunnen geen rechten worden ontleend.

 

Money2Day.nl; Kopen of een leuk idee voor deze website? PM mij dan direct!

Link naar reactie
  • 0

Hallo Datzo,

 

Een hypotheek krijgen is op zich niet zo moeilijk als je een eensmanszaak hebt. Voorwaarde is eigenlijk dat je een stabiel en voldoende inkomen uit de zaak kan krijgen en dat de vooruitzichten goed zijn. In principe moet je drie jaar gedraaid hebben, maar daar wordt wel vaak op afgeweken. Als jij twee jaren hebt gedraaid, dan gaan ze deze jaren middelen (waarbij het laatste jaar zwaarder meetelt). Het bedrag wat je dan krijgt, kun je grofweg vermenigvuldigen met 4 of 4,5 en dan weet je wat je ongeveer kan lenen.

 

Iedere bank heeft zo zijn eigen werkwijzen, ik baseer me derhalve op mijn eigen ervaringen van mijn eigen bank. Ik weet niet hoe andere banken hier mee om gaan.

 

Succes.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Succes.

 

 

 

Dank, dit was de reactie waar ik naar zocht, kort en duidelijk. Met de door jou genoemde factor kom ik redelijk uit op de bandbreedte qua vraagprijs waarbinnen ik momenteel aan het rondkijken ben. Het motiveert me in elk geval verder te gaan met uitzoeken hoe en wat. Mocht ik t.z.t. bij de bank een totaal ander scenario te horen krijgen dan kom ik er hier zeker op terug, maar voorlopig ben ik hiermee wel geholpen :)

Niet Ditzo, maar Datzo!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.