• 0

Vergunning Chinese gezondheidscentrum?

Ik vraag me af of iemand weet waar ik kan zien of Chinese gezondheidscentra ook een vergunning nodig hebben?

Zoja, hoe kan ik achterhalen of een gezondheidscentrum wel over een vergunning beschikt?

Bij de KvK staat niets over deze alternatieve categorie.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Hallo, Evelien hier,

 

Of een bepaald centrum verguningen nodig heeft hangt helemaal af van wat er voor 'praktijken' worden uitgevoerd. Voor sommige alternatieve therapieen heb je niets nodig; voor sommigen moet je arts zijn en BIG-geregistreed zijn en heeft de instelling een vergunning nodig op basis van de WTZI.

Kortom; Concretiseer wat je wil gaan uitvoeren en onderzoek daarvoor vervolgens of (en welke) vergunningsplichten je hebt.

 

Zorginstellingen die zorg willen aanbieden op grond van de Zorgverzekeringswet (Zvw) of de Algemene Wet Bijzondere Ziektekosten (AWBZ), hebben een toelating van de minister of staatssecretaris van het ministerie van VWS nodig.

Kijk eens op: http://www.wtzi.nl/ voor meer informatie hierover.

 

Of je van een bestaand gezondheidscentrum zomaar kan achterhalen of alle vergunningen die ze nodig hebben op orde zijn betwijfel ik, wel kun je het BIG-register raadplegen. Het BIG-register verleent duidelijkheid over de bevoegdheid van een individuele zorgverlener.

 

http://www.bigregister.nl/

 

Bedenk je ook dat niet alle in China gebruikelijke kruidenpreparaten en medicijnen op de Europese (en dus de Nederlandse) markt zijn toegestaan!

 

Groet!

Evelien

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Hey Evelien,

 

Dank je wel voor je reactie! Ik wist wel dat een Chinese arts die TCM (traditional Chinese Medicine) beoefent, BIG geregistreerd moest zijn en het beste aangsloten kon zijn bij verenigingen zoals Zhong die hun belangen behartigen. Dit lidmaatschap straalt ook een bepaalde mate van betrouwbaarheid uit.

 

Voor massage-therapieen hebben ze ook geen vergunning nodig, maar voor dingen zoals accupunctuur, en inderdaad die medicijnen die ze uitschrijven weet ik niet of je daar een vergunning voor nodig hebt.

 

Ik zal eens de lijst opzoeken van kruiden en medicijnen die niet toegestaan zijn.

 

Met hartelijke groeten,

 

Hannie

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 240 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.