• 0

klanten humorvol aanspreken - gelukt of mislukt? - graag uw mening over video

Goedemorgen Allemaal :)

 

ik ben nieuwe lid van higherlevel.nl. Wij proberen met ons bedrijf potentiële klanten met humeur aanspreken, toch is het soms moeilijk en je kunt gemakkelijk het tegenovergestelde resultaat behalen. Daarom wou ik graag naar jullie mening over ons recente video vragen:

 

1. http://www.youtube.com/watch?v=FoTzpenWPGs&feature=related

 

2.

 

Vinden jullie deze gelukt of juist mislukt en overdreven?

 

Alvast heeeel bedankt voor jullie reacties! :)

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het had misschien nog wel wat meer over the top gemogen, nu heeft het nét niet die "Vistranploft Willep de Vriep" virale doorzendbaarheid die je wilt bereiken om bij heel veel mensen onder de aandacht te komen. Misschien mag het nog wat flitsender ge-edit worden, zodat hij wat korter wordt en wat flashier.

 

Toch denk ik wel dat dit goede video's zijn: met name bij de tweede komt de boodschap goed over. Je wijst op een USP en doet dat op een leuke manier, voor mijn gevoel zou dat kunnen werken.

 

De vraag is alleen: nu je de video's gemaakt hebt, hoe ga je ze naar je doelgroep brengen?

Link naar reactie
  • 0

Dankjewel voor je spoedige reactie Jeroen :)

 

Wij zullen het proberen deze filmpjes op diverse fora rond onderwerpen logistiek en transport te plaatsen, of misschien ook via sociale media verspreiden? Heb je ook een andere idee?

 

In ieder geval - goed om te lezen dat je het leuk vindt :)

 

Groeten!

 

Link naar reactie
  • 0

Het eerste filmpje - "zoek de verschillen" - zou ik sterker vinden als de tarieven hetzelfde zouden zijn. Na de tweede chauffeur heb ik nu niet meer door dat het om een zoekplaatje gaat, maar denk ik dat het om het verschil in het tarief gaat en dat jij aan het einde van het filmpje komt met een aanbieding voor 80 cent per kilometer. Dus wat mij betreft eerst de drie chauffeurs in beeld met allemaal 1,00 Euro/km. En dan de zin "Did you find the difference?" gevolgd door een plaatje van alle drie de chauffeurs naast elkaar en dan de clou.

 

Het tweede filmpje vind ik te lang. In het begin zie ik nog een verveelde chauffeur, maar bij de gymnastiek-oefeningen lijkt hij zich prima te vermaken, dus dat haalt voor mij een beetje de kracht van de boodschap weg. Wat dat betreft vind ik de "curling" versie

sterker.
Link naar reactie
  • 0

Hey Agica,

 

Maak je gordel maar vast dit kan even pijn doen ;D filmpjes zijn veel te lang.. bij de 2e heb je het gevoel van verveling goed overgebracht bij mij.. na seconde of 40 was ik absolutely bored... maar vrees dat dit online gaat zorgen voor afhakers. ben het met Jeroen eens het moet veel flitsender gemonteerd worden de achtergrond muziek is prima geschikt om beelden snel neer te zetten in plaats van te faden van ene beeld naar andere beeld. Er zitten in dit filmpje stukken van 10-15 sec die niets toevoegen aan de boodschap..

 

Je moet ook nog eens goed naar de tekst en consequente termen en correcte vertaling kijken. Ik zag richting het einde een scherm met " waiting and waiting for a back load" terwijl verder in het filmpje "return load" word gebruikt en daarbij zou het volgens mij ook "backload" moeten zijn en laat back load zich vertalen naar zoiets als "rug lading" :)

 

Verder zou ik het thema niet zozeer "verveling" als thema nemen (probleem vd chauffeur) maar eerder Lang wachten (probleem voor ondernemer= kosten en voor de chauffeur=verveling)

 

Het eerste voorbeeld zouden de sterotypes veel meer uitvergroot moeten worden, ik zag niet zozeer een Franse, Poolse Zweedse chauffeur. de boodschap is zeker wel grappig, ook hier zijn de overgangen veel te lang.. je kunt die tekst over de km kosten gewoon in het beeld met de vrachtwagen projecteren. Maar belangrijkste is dat de typetjes veel verder over the top zijn.. die swedisch driver had nu net zo goed een turkse kunnen zijn dat was in elk geval het eerste waar ik aan dacht, die Franse en Poolse net zo goed een Nederlandse of Duitse. Bij typetjes moet je 1 specifiek gegeven zwaar uitvergroten en daarna een context creeren die de rest doet. Dus bij de Zweedse was de snor de typering, maar geef hem een shirt aan met blauw en geel, desnoods de Zweedse vlag op zijn borst of meer subtiel op zijn mouw of desnoods een zweeds vlaggetje op de truck

 

Als vuistregel moet je toch echt aan filmpjes tussen de 20 en 30 seconden maximaal denken. en voor beide filmpjes is dit mogelijk met de boodschap die je hebt. Daarnaast kun je eventueel een een soort infomercial van 2-3 minuten waarin je meer ingaat op de diensten van je bedrijf . nu heb je vlees nog vis.. de geintresseerden hebben te weinig informatie.. de "zappers" / potentieel geintresseerden duurt het veel te lang dus die komen niet snel op de "moraal van het verhaal" de verwijzing naar jullie website.

 

Samengevat zou ik de volgende zaken aanpakken.

- inkorten filmpjes tot max 30 seconde

- strakkere (en vooral kortere) beeld overgang

- teksten goed (laten) vertalen,

- letten op gebruik van maar 1 term die jullie dienst omschrijft in 1 filmpje (return load)

- gedurende het hele fimpje naast het logo in beeld ook "trans.eu" eronder.

 

bovenstaande kan alsnog op de bestaande fimpjes toegepast worden..

 

als je nieuwe filmpjes maakt.

- typetjes veel meer uitvergroten

- Meer op plaatsing van het typetje lettenom een context te creeren die het typetje ondersteunen

- Kortere scenes bedenken die in max 5 seconden het gewenste beeld neer zetten

- scenes meerdere keren opnemen en later de beste kiezen (heb je misschien al gedaan)

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

In het eerste filmpje vind ik de boodschap onduidelijk. Bij mij blijft enkel het beeld hangen dat Zweedse chauffeurs een snor hebben.

Het is beter het accent te leggen op je eigen voordeel.

 

In het tweede filmpje wordt het probleem van vermoeidheid te kort en onduidelijk weggeven. De uitwerking is wel grappig maar te lang.

Mijn bezwaar tegen het tweede filmpje is dat vermoeidheid een serieus en niet te onderschatten probleem is bij chauffeurs. Ik vind niet dat je dat met een absurd beeld moet afdoen en te gemakzuchtig om er alleen een grap van te maken. Des te sterker als je het als een reële oplossing of oplossingen presenteert.

 

Onverantwoordelijk rijgedrag doet mij denken aan dit filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=tfF95PjAG4Q

 

en bijbehorend nieuwsbericht:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=G3U27K58M

 

 

Link naar reactie
  • 0

Knappere hoofdpersonen zoeken ;)

 

Saai en langdradig. Die met het curlen is inderdaad leuker, maar nog niet strak genoeg gemaakt.

 

Een gerelateerde video aan die van jou was:

, ik vind community channel leuk.

 

Je hebt twee boodschappen: "grappig!" en "neem mijn dienst af!," ik zou de tweede ditchen want het doet te veel afbreuk aan het eerste.

 

Knappere hoofdpersonen zoeken? je kan natuurlijk wel 1 of ander fotomodel neerzetten maar volgens mij komt het gewoon beter over als je gewoon de doorsnee persoon neerzet waarvan je denkt ey dat kan nou echt een chauffeur zijn en geen 1 of andere mooiboy

Link naar reactie
  • 0

Beste Allemaal,

 

iedereen bedankt voor jullie opmerkingen! Ik heb jullie tippen ter harte genommen!

 

TwaBla - goede tip! met mobieltjes! ..en met spammen - ik zal oppassen (ook ik zelf hou niet van gespamd worden :) )

 

John - insteressante opmerking met tarieven, inderdaad...en ik zie dat de filmpjes inderaad te lang zijn... ik voelde het ook een beetje dat het te vervelend is in het begin.

 

Roel- gordel vastgemaakt voor dat ik je post ging lezen ;) toch was het de moeite waard, ik ga je alle opmerkingen bedenken. En bedankt voor je samentvatting! Indeling: spot (20-30 seconden) en een soort informatieve bedrijfsfilm (wat langer) - goede tip! Ook over stakkere beeld overgang en bovenal goede en consequente vertaling - vind ik bijzonder relevant, bedankt!

 

BobNL - dat bedoelde ik ook voor dat ik mijn post heb geplaats - of wij grenzen in de negative zin niet hebben overschrijden, of wij hebben ergens niet mee overdreven. Bedankt voor de linkjes!

Link naar reactie
  • 0

 

Daarom wou ik graag naar jullie mening over ons recente video vragen:

 

Beste Allemaal,

 

..en met spammen - ik zal oppassen (ook ik zelf hou niet van gespamd worden :) )

 

 

 

echt waar????

 

youtube:

wwwTRANSeu — 16 september 2009 — Part of european campaign about differences in United Transport Europe which people (dealing with STL branch)

 

youtube:

wwwTRANSeu — 29 januari 2010 — Advertising campaign of European Freight Exchange - TRANS Remedy for truck driver's boredom

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Daarom wou ik graag naar jullie mening over ons recente video vragen:

 

Beste Allemaal,

 

..en met spammen - ik zal oppassen (ook ik zelf hou niet van gespamd worden :) )

 

 

 

echt waar????

 

wat bedoel je: 'echt waar????'

 

youtube:

wwwTRANSeu — 16 september 2009 — Part of european campaign about differences in United Transport Europe which people (dealing with STL branch)

 

youtube:

wwwTRANSeu — 29 januari 2010 — Advertising campaign of European Freight Exchange - TRANS Remedy for truck driver's boredom

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 131 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.