• 0

Betrouwbaarheid adressenbestand KvK Vs. Google Maps ?

Hoi,

 

Ik heb een klein adressenbestand via de kvk aangemaakt.

 

Nu staan daar op één adres 8 bedrijven ingeschreven. Volgens Google Maps staan op datzelfde adres 17 bedrijven ingeschreven, waaronder 6, en niet 8, van de kvk lijst.

 

Rara, hoe kan dat?

 

Er zijn vast enkele bedrijven die meerdere handelsnamen voeren, en enkele die hun handelsnaam niet in het handelsregister gewijzigd hebben. Willen ze dan nog wel onder die naam aangeschreven worden?

 

Ik zat er aan te denken om een geadresseerde mailing te versturen op basis van het kvk bestand, maar dit doet me twijfelen ... Toch maar ongeadresseerd doen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarschijnlijk gaan ze anders om met handelsnamen, althans dat gok ik. Daarnaast kan bij Google iedereen een adres claimen, bij de KvK is dat natuurlijk niet zo.

 

Volgens mij checkt Google bedrijfsadresen door een brief met een bevestigingscode te verzenden - als je je eigen gegevens wil beheren. Google krijgt echter adressen vanuit verschillende bronnen, bv ook uit branche-databanken.

 

XiaoDi is aan het ontdekken waarom listbroker een apart vak is. En dat databases heel snel verouderen en dus vervuilen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

hmmm,

 

Enkele zijn stichtingen, nevenvestigingen, en grotere bedrijven. Die had ik niet geselecteerd.

 

Een paar andere zijn op een ander adres ingeschreven bij de kvk dan ze op hun eigen site vermelden. Dan is de inschrijving bij de kvk vast het vestigingsadres, en het adres op hun site het bezoek- / postadres.

 

Nog weer een paar hebben vage websites zonder kvk-nummer, of zijn niet te vinden. Eentje heeft twee handelsnamen.

 

Vaag.

Link naar reactie
  • 0

XiaoDi is aan het ontdekken waarom listbroker een apart vak is. En dat databases heel snel verouderen en dus vervuilen.

 

Wat denk jij, zal ik gewoon de kvk-lijst gebruiken en geadresseerde reclame versturen?

Of dezelfde lijst gebruiken en er geen adres of handelsnaam op zetten?

 

Als ik reclame ga versturen...

Link naar reactie
  • 0

XiaoDi is aan het ontdekken waarom listbroker een apart vak is. En dat databases heel snel verouderen en dus vervuilen.

 

... ik heb enkel een correcte handelsnaam en adres nodig. Dan moet ik toch bij de kvk zijn?

 

En ...

 

Zal ik de kvk-lijst gebruiken en geadresseerde reclame versturen?

Of is de lijst te onbetrouwbaar, en is het dus beter geen adres of handelsnaam te vermelden?

Als ik reclame ga versturen...

   

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.