• 0

Online contracten, offertes, en handtekeningen?

Hoi,

 

Excuses. Mijn vraag zal ongetwijfeld vele malen voorbij zijn gekomen. Ik kon het niet vinden.

 

Ik wil websites verkopen via het internet, zonder de klant persoonlijk te ontmoeten. En ook zonder schriftelijke correspondentie met de klant te voeren.

 

Hoe zit dat dan met algemene voorwaarden, offertes, en contracten?

 

1. Ik plaats de algemene voorwaarden op mijn website, en verwijs de klant daarnaar. Is dit voldoende, of moet hij bijvoorbeeld ook een vinkje / handtekening zetten?

2. Ik stuur de offerte via e-mail. Is dit voldoende en de beste manier om een overeenkomst aan te gaan? Moeten wij daar dan onze beide handtekeningen onder zetten?

3. Zie (2), maar dan voor contracten.

 

Het is extra gedoe voor een klant om een email uit te printen, hantekening te zetten, weer in te scannen en terug te mailen. Moet dat wel? Is dat uberhaupt voldoende? Wat is de beste manier?

 

Hier weet ik niets van...

 

Bedankt voor jullie geduldige antwoorden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dankje. Net zoals de belasting is dit iets waar ik mijn vingers niet graag aan brand, dus ik vraag graag wat extra door.

 

Hier: Wanneer zijn algemene voorwaarden geldig? wordt gesteld dat je de algemene voorwaarden het best met de offerte mee kunt sturen in de e-mail en in de offerte zeggen dat de AV van toepassing zijn.

 

Hoe kun je nu bewijzen dat iemand met de offerte / contract akkoord is gegaan en jij dus met je werk kunt beginnen?

Link naar reactie
  • 0
Hoe kun je nu bewijzen dat iemand met de offerte / contract akkoord is gegaan en jij dus met je werk kunt beginnen?

 

Door de overeenkomst notarieel vast te laten leggen ;-)

 

Wat de beste weg is is afhankelijk van het risico dat je loopt / wilt lopen. Voor een eenvoudige klusje is een mondelinge overeenkomst voor mij meestal voldoende. Voor een grote klus leg ik de overeenkomst vast in een contract en laat ik tekenen voor akkoord met de AV.

 

Maar dit soort vragen zijn echt duizend-en-een keer gesteld hier op HL. Zoek nog eens op 'mondelinge overeenkomst', 'toepasselijkheid algemene voorwaarden' en ga eens lezen en stel een goed omschreven en onderbouwde vraag. Het feit dat je dezelfde vraag voor een overeenkomst en contract stelt (bijna synoniemen al impliceert een contract dat het om een papieren versie gaat) geeft me het idee dat je je huiswerk niet bijster goed gedaan hebt....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.