• 0

Winst verlies rekening en bedrijfsresultaat ??

Hallo allemaal,

 

Ik ben bezig met de belasting aangifte, helaas moet ik het dit jaar zelf doen door een groot gebrek aan geld. Vorig jaar heeft een boekhouder het voor mij gedaan maar de rekening van 300 euro kan ik nu echt even niet opbrengen.

 

Graag een advies als je me wilt helpen, en daarvoor grote dank.

 

Vorig jaar heb ik mijn bedrijfsvoering gewijzigd, ik had een webwinkel en dat liep totaal niet inmiddels vertegenwoordig ik als agentschap diverse merken op de Franse markt.

 

Ik heb over het jaar 2009 dus inkomsten van mijn webwinkel en van mijn agentschap. Nu heb ik dus van mijn webwinkel een nettowinst die lager uitvalt door de inkoop dan die van het agentschap. Toch???

 

 

Fictief

Inkomsten webwinkel

nettowinst €1000 100%

bruttowinst € 508 50,8%

 

Inkomsten agentschap

nettowinst € 5000 100%

bruttowinst €4050 81%

 

Ik heb dus een totale nettowinst van €6000 en een totale brutowinst van €4558

 

Overige bedrijfskosten € 5000

 

 

Dit zorgt ervoor dat mijn bedrijfsresultaat uitkomt op € -442,-

 

Heb ik hier gelijk??

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Binkie,

 

Bij het doen van de aangifte en dan specifiek de winst komen meer vragen kijken dan je hier hebt aangegeven. Wij snappen dat het lastig is om de belastingaangifte te doen en dat je niet te veel geld hieraan kwijt wilt zijn...

 

Mod-edit: geen sluikreclame, oproepen tot contact opnemen, etc... Graag de forumregels goed doorlezen

 

Succes!

 

Ficsus

Link naar reactie
  • 0

Bedoel je in plaats van nettowinst, netto-omzet? Dan zou het zijn:

 

Netto-Omzet €6.000

(inkoop 1.442-/-)

 

Bruto-marge 4.558

Kosten 5.000-/-

 

Winst voor belasting 442-/-

 

Dat zou mijn interpretatie zijn. Dit is dan het bedrag dat je overneemt in de aangifte. Dan komen hier uiteraard de fiscale correcties, zoals zelfstandigenaftrek, nog bij.

 

Overigens kun je overwegen om contact op te nemen met een administratiekantoor. Als die er meer voor je uit kunnen halen, en je spreekt af dat je hen betaalt zodra je je belastingteruggave hebt ontvangen, dan zou dat ook een oplossing voor je kunnen zijn.

 

Link naar reactie
  • 0

 

 

Voor de duidelijkheid heb jij dus een tweetal kosten: inkoopkosten en bedrijfskosten. Deze kosten moeten inderdaad verminderd worden met de omzet (zonder de BTW) en dan heb jij je winst.

 

Wat valt er bij jou onder de bedrijfskosten? Heb je daarvan ook alle wettelijke aftrekposten vanaf gehaald zoals bijvoorbeeld de zakelijke lunch e.d.? Let goed op alle aantrekkelijke fiscale posten om je winst zo laag mogelijk te krijgen, en dus minimale belasting over winst te betalen...

Link naar reactie
  • 0

 

Vorig jaar heb ik mijn bedrijfsvoering gewijzigd, ik had een webwinkel en dat liep totaal niet inmiddels vertegenwoordig ik als agentschap diverse merken op de Franse markt.

 

 

Moet er dan geen aangifte in Frankrijk verzorgd worden ?

Zo ja dan kun je deze zaken niet zonder meer optellen !

Link naar reactie
  • 0

Als je in de eu woont of Suriname/ Ned Antillen kun je ervoor kiezen belasting blijven te betalen in Nederland. Binnenlands belastingplichtige heet dat.

 

Verder heb ik tot nu toe alleen maar Nederlandse opdrachtgevers die ik de btw doorbereken en sta ik ingeschreven bij de kvk. Ik heb dus verder helemaal niets met Frankrijk te maken.

 

vr. groet,

Binkie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 300 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.