Fonq - Patrick Kerssemakers - Pytch Entrepreneur

Aanbevolen berichten

Als je 250.000 pakjes per jaar doet = > 20.000 per maand dan kan je wel aardig inkopen ja.

 

Wel grappig overigens: 250.000 / 12 (maanden) / 60 (webwinkels) = 347.22 pakjes per maand per webshop. Dat is dus gemiddeld 11.6 pakje per webwinkel per dag. Zo lijkt zo'n doel ineens een stuk meer haalbaar. Ik denk dat het moeilijker is om met 1 webwinkel 250.000 pakjes per jaar te realiseren dan met een groter aantal. Tevens zal het minder investering vergen omdat je kleine meer goedkope niches aan kan boren.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Totaal 60 shops. Gemiddeld zo'n 200-250 producten per shop (kan je achterhalen met een google opdracht) geef zo'n 12000 producten.

 

Daarvan is schat ik zo'n 30-40% overlappend over meerdere shops waardoor je op pak 'm beet 7500-8000 verschillende producten komt.

 

Lijkt veel, maar vergelijk dat eens met Wehkamp, Bol.com en nog heel veel anderen. Is het dan echt zoveel?

 

Sterker nog, de gemiddelde supermarkt heeft ruim meer dan 10.000 verschillende producten

 

Kijk verder eens naar de merken die gevoerd worden. Zijn er niet extreem veel. Er zijn alleen al 3 BBQ shops met bij elkaar slechts 5 verschillende A-merken.

 

Totaal denk ik dat hij niet absurd veel verschillende leveranciers heeft.

 

Koopt hij rechtstreeks bij de fabrikant dan wellicht een stuks of 150-200 waarbij een paar grote (Brabantia, Weber etc.) en vele kleintjes.

Als je goed genoeg kunt automatiseren en je inkoopproces onder de knie hebt en de massa mee hebt is ook dat geen onoverkomelijk probleem, helemaal niet als je het vergelijkt met de grote jongens.

 

Het knappe zit hem voor mij in de manier waarop de shops elkaar aanvullen, heel specifiek op een niche getarget zijn en door die niches relatief eenvoudig verder en verder uit te breiden zijn.

 

Zoek je op bbq kopen dan staan er 2 fonq shops bij de eerste 10. Komt de klant niet via de 1 dan wel via de ander.

 

Respect voor de manier waarop het uitgewerkt is. Wil ik ook :)

Link naar reactie

Dus maximaal 16.7 producten gemiddeld per product per jaar. Dat is niet al teveel. Waarschijnlijk kan hij door zijn partnerships relatief lage aantallen per product inkopen omdat er van de hardlopers veel gekocht worden.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 199 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.