• 0

Politieke invloeden op bedrijf (DESTEP)

Ik ben nu bezig met een ondernemingsplan voor een bedrijf dat reclames, bedrijfsfilms en films op aanvraag van de klant wil gaan leveren.

 

Ik kan echter niet bedenken wat voor politieke invloeden kunnen zijn op het bedrijf en de levensvatbaarheid ervan. Iemand tips en ideeën? Waar kan ik het zoeken? In welke richting?

 

Alvast zeer bedankt voor de moeite!

Gr Tim Manders

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een klein voorbeeld, stel je verkoopt een "groen" product en Groen Links komt in de regering, dan bestaat er de kans dat de overheid meehelpt in de positieve reclame.

 

Of stel je product is een soort inburgeringscursus en Wilders komt in het kabinet, dan zal dit een negatieve invloed hebben.

 

Dit kun je natuurlijk nog verder doortrekken naar europees niveau.

Link naar reactie
  • 0

Een klein voorbeeld, stel je verkoopt een "groen" product en Groen Links komt in de regering, dan bestaat er de kans dat de overheid meehelpt in de positieve reclame.

 

Of stel je product is een soort inburgeringscursus en Wilders komt in het kabinet, dan zal dit een negatieve invloed hebben.

 

Dit kun je natuurlijk nog verder doortrekken naar europees niveau.

 

Ja ik begrijp het.

 

Alleen specifiek met betrekking tot een nieuw (bedrijfs)filmbedrijf wordt het een ander verhaal. Hoe ga ik te werk?

Welke zaken zouden daar van invloed op kunnen zijn en hoe kom ik daar achter?

Link naar reactie
  • 0

Overheidsmaatregelen i.v.m. reclame voor alcohol en tabak, oprekken van de auteursrechten (achtergrondmuziek) van 70 jaar naar xxx jaar, bescherming van de privacy van toevallige voorbijgangers, een regeling voor vetorecht achteraf door acteurs. Een beetje brainstormen en je kunt er nog tientallen meer verzinnen.

 

Aan de andere kant, zo'n template ondernemingsplan is natuurlijk bedoeld om je aan het denken te zetten, niet om je allerlei risico's te laten verzinnen die eigenlijk niet van toepassing zijn ... ;)

Link naar reactie
  • 0

Overheidsmaatregelen i.v.m. reclame voor alcohol en tabak, oprekken van de auteursrechten (achtergrondmuziek) van 70 jaar naar xxx jaar, bescherming van de privacy van toevallige voorbijgangers, een regeling voor vetorecht achteraf door acteurs. Een beetje brainstormen en je kunt er nog tientallen meer verzinnen.

 

Aan de andere kant, zo'n template ondernemingsplan is natuurlijk bedoeld om je aan het denken te zetten, niet om je allerlei risico's te laten verzinnen die eigenlijk niet van toepassing zijn ... ;)

 

Bedankt John.

Ik probeer er inderdaad niets bij te verzinnen maar om het compleet te maken zullen er wel wat wetten en regelgeving beschreven moeten worden.

Goede tips iig!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.