• 0

Het TechnoPartnerplatform is van start gegaan

Nieuwsbericht van EZ gepost op hun site op 24/12/03

 

Ik ga maar eens bellen met Karen :D


 

Innovatie

Zowel voor EZ als het gehele kabinet is innovatie een belangrijke pijler. Nederland heeft namelijk de ambitie heeft om in 2010 tot de Europese top te horen van de meest concurrerende en snelst vernieuwende kenniseconomieën.

 

Vooruitblik

EZ zal in 2004 tal van initiatieven op gebied van innovatie ontwikkelen. Belangrijk hierbij is het programma TechnoPartner dat gefaseerd ingevoerd wordt. EZ-beleidsmedewerker Innovatie Karen Passier: 'Op 1 januari starten we met het TechnoPartnerplatform, een eerste aanspreekpunt voor technostarters. Behalve voorlichting geven en doorverwijzen, zal het platform starters ook stimuleren via businessplanwedstrijden. Andere pijlers uit het programma zijn een goede financieringsregeling, verbeteren van het ondernemingsklimaat voor kennisinstellingen en verduidelijken van wetgeving. Met dat laatste is het de bedoeling dat het een wettelijke en maatschappelijke taak wordt dat kennisinstellingen spin offs stimuleren.' Het programma TechnoPartner moet in de zomer geheel draaiende zijn.

 

 

Een ander belangrijk initiatief is het Actieplan Life Sciences. Eind januari is het plan klaar en gaat het naar de Tweede Kamer en Ministerraad. EZ-clusterleider Menno Horning:' Het plan moet life sciences in Nederland nog zwaarder gaan versterken. Belangrijke aandachtpunten zijn vereenvoudiging van de wetgeving, communicatie en internationale netwerkstructuren. We zullen hiervoor ook een informele bijeenkomst houden voor de belangrijkste stakeholders.'

 

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aha. Een TechnoStartersPlatform door EZ. En wat staat er ook alweer op de site van Higherlevel?

 

Higherlevel.nl is een initiatief van Dreamstart, dat technostarters op weg wil helpen met kennis, informatie en contacten. Het forum is opgezet om starters met raad en daad te helpen om (ondernemings)plannen te realiseren. Higherlevel is het enige actieve discussieforum in Nederland speciaal voor (techno)ondernemers!

 

Dreamstart is een initiatief van het Ministerie van Economische Zaken dat als missie heeft alle (door)startende ondernemers met een goed idee in de kennisintensieve en technologische sector op non-profit basis te helpen.

 

Maar goed, het zal wel het oude verhaal zijn: nieuw kabinet, nieuwe projecten. Iedereen wil zijn eigen ding nalaten aan de gemeenschap. Moedeloos word je er van, en het is des te frustrerender dat er geld over de balk wordt gesmeten in een tijd dat heel Nederland de broekriem aan moet halen. Waarom wordt Dreamstart niet verder ontwikkeld als het - blijkbaar - niet voldoet? Wanneer kapt de overheid nou eens met dit soort zinloze versnippering?

eBase - Portal voor de internetbranche

• nieuws • internetbureaus • opdrachtgevers • branches • nieuwe websites • gratis vacaturebank •

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij mag ik nu officieel zeggen wat ik denk (al weet ik dat nog steeds niet zeker).

 

Ongelofelijke onzin, verspilling van geld en vertraging vind ik het.

 

In het stukje wordt niks gezegd over higherlevel.nl maar dat valt in de toekomst dus ook onder het fantastische jasje van technopartner. ::)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Het blijft jammer inderdaad dat het wiel weer opnieuw wordt uitgevonden. Hopelijk krijgen we het echter wel voor elkaar dat we met z'n allen higherlevel.nl onder de aandacht kunnen brengen van de huidige ambtenaren en beleidsmedewerkers, zodat ze er in ieder geval wat van leren. EN inderdaad moet Higherlevel.nl gewoon uitgebouwd blijven worden!

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Een businessplannenwedstrijdwedstrijd, Nils. Oftewel een wedstrijd waarin businesplannenwedstrijden beoordeeld worden ;D

 

Nja, ze kunnen dat wel verzinnen, maar ik heb de afgelopen tijd veel nagedacht over wat Higherlevel tot een succes heeft gemaakt en twee kritieke succesfactoren zijn:

 

1. Dennis

2. Mikky

 

En dié zie ik niet terug in die plannen!

???

Het is gemakkelijk onderschat, de rol van een community pappa- en mamma, maar deze twee breinen hebben het forum gedragen en hebben mensen aan zich weten te binden- en HOE.

Hun klare taal en ongedwongen sfeer, gebackt door blijkbaar een nogal progressief team ;) hebben mensen uitgenodigd, laatst werd er nog gezegd dat het hier zo gaaf is dat je gewoon een 'naieve' (dus niet 'domme') vraag kan stellen zonder dat je afgebrand wordt.

De expert members en moderators stellen bakken met tijd, kennis, expertise en liefde voor hun metier ter beschikking van ... van wie het maar nodig heeft.

Moet je maar eens een onderzoekje naar doen, hoeveel community's floppen, vierkant-kwadratisch verspilde miljoenen omdat het niet goed gemanaged werd.

 

r.e.s.p.e.c.t dus voor Dennis en Mikky!

 

Annedien

 

Link naar reactie
  • 0

Thanks Annedien :-*

 

Het doet behoorlijk pijn om te zien hoe gemakkelijk er met het forum omgesprongen wordt. Ik ben er redelijk zeker van dat Mikky er bij betrokken blijft, maar technopartner heeft nog niet eens contact met mij opgenomen... Daar wordt je niet blij van :'(

 

Ik hoop echt van harte dat higherlevel.nl genoeg middelen en aandacht krijgt om door te groeien. Volgens mij heeft het nog véél meer potentieel dan wat het tot nu toe heeft bereikt...

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
Een businessplannenwedstrijdwedstrijd, Nils. Oftewel een wedstrijd waarin businesplannenwedstrijden beoordeeld worden

 

Ohh :o Ja dit zijn lastige grapjes voor een dyslecticus. Ik heb goed gekeken maar niet gezien dat daar twee keer wedstrijd stond. Wel grappig grapje :D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nja, ze kunnen dat wel verzinnen, maar ik heb de afgelopen tijd veel nagedacht over wat Higherlevel tot een succes heeft gemaakt en twee kritieke succesfactoren zijn:

 

1. Dennis

2. Mikky

 

En dié zie ik niet terug in die plannen!

r.e.s.p.e.c.t dus voor Dennis en Mikky!

 

Annedien

 

Vlijmscherpe analyse Annedien. Ik ben het HELEMAAL met je eens. Leve Den & Mik :-*

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb deze discussie langs de zijlijn gevolgd. Persoonlijke belangen zijn voor mij écht niet belangrijk (bedankt voor de staande ovatie anniewees).

Je ziet ons niet in het programma terug, maar we zitten er wel in.

We leven nog en zijn on going toch? HL is nog steeds alive and kicking!

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.