• 0

Op welke manier naamsbekendheid krijgen?

Beste All,

 

Onze jonge onderneming begint vorm te krijgen. Maar ik zit met een probleem en hoop dat jullie mij hierover kunnen adviseren!

 

Ik sta helemaal achter ons product en geloof ook 100% in mond op mond reclame. Echter voordat mond op mond reclame op gang gaat komen en een product zichzelf kan verkopen dien je als jonge onderneming naamsbekendheid te krijgen. Ons afzetgebied is heel Nederland maar wij richten ons in eerste instantie op Limburg.

 

Wij hebben geen leningen bij een bank lopen en een beperkt budget hoe kunnen wij het beste naamsbekendheid vergroten?

Ik heb een aantal mogelijkheden uitgedacht en zou graag jullie ideeën hierover horen. Misschien heb jij nog wel een veel beter plan?

 

Product: Het leveren van diensten in en om het huis bij voornamelijk particulieren thuis

Waarom ons kiezen: Lage prijs, flexibel en grote flexpool waardoor wij binnen 48 uur opdrachten kunnen aannemen

Doelgroep: ouderen vanaf 35 jaar

 

Manieren om naamsbekendheid te vergroten:

-   Flyeren (bij winkelend publiek)

-   Posters (bij bouwmarkten en drogisterijen)

-   Reclame in regionale weekbladen

-   Reclame op regionale radio (evt prijsvraag om gratis uren te winnen)

-   Prijsvraag gericht op onze onderneming.

 

Thx voor de tips en opmerkingen!!

 

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Als bezoeker van jouw site is het me allemaal nog niet echt duidelijk.

 

Stel ik wil een huishoudster betaal ik dan 9e of 16e? Ik heb namelijk het idee dat veel mensen wel de ervaring hebben om de stofzuigen. En hoe kan ik dit verschil van te voren beoordelen? Je biedt ook zoveel diensten aan dat ik mij afvraag hoe het zit met je dekkingsgraad.

 

Tevens zou ik bij je FAQ meer relevante vragen beantwoorden. Wat als ik bv huiswerk begeleiding bestel en er komt iemand langs die er zelf nog minder van begrijpt. Krijg ik dan mijn geld terug? En hoe zit het met zaken als schade? etc.

 

Ik ben persoonlijk ook een beetje allergisch voor stockfoto's die op jouw homepage staan. Zou je daar geen leuke foto's kunnen plaatsen van heerlijkhulp werknemers die aan het werk zijn ipv een kantoorpand?

 

Is het ook geen idee om de kalender zo te maken dat er een call to action in zit? Dus iets in de trant van "boek nu uw hulp" en dat je dan op een datum klikt en gelijk een afspraak kan maken.

 

Over die achterruit reclame, dat zou ik niet doen. Dat kost waarschijnlijk nog een hoop geld en het rendement is denk ik niet heel hoog. Besteed je geld in het begin liever ergens anders aan.

 

Misschien kun je beter acties houden.

 

Je zou bv 2 16 jarige kunnen inhuren die met een tshirt/hesje van heerlijkhulp gratis boodschappen van winkelend publiek in de auto zetten en dan gratis je karretje wegbrengen (geef je ze vooraf hun 50 cent terug). Zo kun je lokaal voor 50e op een zaterdag een breed publiek bereiken en kennis laten maken met de service van Heerlijk Hulp. De mensen ervaren zo gelijk het gemak en je dan ze dan gelijk een flyer geven. Dan hebben mensen ook aandacht voor je en gooien ze de flyer niet gelijk weg (iets wat vaak gebeurt als je hem door de bus duwt). Tevens zou je hiermee ook nog wel een lokaal krantje kunnen halen.

 

 

Veel succes ermee

 

Mister Boekhouden verzorgt de complete administratie van ZZP'ers voor een vaste lage prijs per maand. Kijk op www.misterboekhouden.nl voor meer informatie.

Link naar reactie
  • 0

 

 

Over die achterruit reclame, dat zou ik niet doen. Dat kost waarschijnlijk nog een hoop geld en het rendement is denk ik niet heel hoog. Besteed je geld in het begin liever ergens anders aan.

 

Misschien kun je beter acties houden.

 

Je zou bv 2 16 jarige kunnen inhuren die met een tshirt/hesje van heerlijkhulp gratis boodschappen van winkelend publiek in de auto zetten en dan gratis je karretje wegbrengen (geef je ze vooraf hun 50 cent terug). Zo kun je lokaal voor 50e op een zaterdag een breed publiek bereiken en kennis laten maken met de service van Heerlijk Hulp. De mensen ervaren zo gelijk het gemak en je dan ze dan gelijk een flyer geven. Dan hebben mensen ook aandacht voor je en gooien ze de flyer niet gelijk weg (iets wat vaak gebeurt als je hem door de bus duwt). Tevens zou je hiermee ook nog wel een lokaal krantje kunnen halen.

 

 

Veel succes ermee

 

 

Wat een top idee van je!!

 

Dit is nou een unieke manier om je ondermening onder de aandacht te brengen!

Nog meer ideeen iemand?

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie
  • 0

Een goede manier om meer naamsbekendheid te creëren is een website.

 

omdat ongeveer 90% van alle internetgebruikers zoekt via zoekmachines is het verstandig om op zoekmachine optimalisatie van alles te doen. Dit zorgt ervoor dat de mensen je kunnen vinden.

 

om dit voor elkaar te krijgen zijn er verschillende workshops en trainingen die je op dit gebied kunt volgen en daar gebruik van maken.

 

[mod-edit: Je hebt 'geheel toevallig' een workshop gehad bij het bedrijf waar je zelf werkzaam bent? Lijkt me sterk. niet linkspammen svp en geen nep-reviews']

Link naar reactie
  • 0

Je hebt in de afgelopen maanden redelijk wat adviezen gehad waarbij internet een boventoon voerde. Ik mag aannemen dat je niet alleen een deel van wijzigingen hebt aangebracht, maar ook over de niet doorgevoerde wijzigingen goed hebt nagedacht.

 

Ik zou op de web site ook een gastenboek opnemen waar jouw (uiteraard tevreden) klanten een reactie kunnen plaatsen. (dat gastenboek moet je wel modereren).

 

Naamsbekendheid heeft de meeste waarde wanneer jouw naam door een tevreden klant wordt genoemd. Je zou bestaande klanten kunnen belonen voor de introductie van nieuwe klanten.

 

Om op een goedkope manier veel verkeer naar jouw eigen website te "lokken" zou je een Twitter actie kunnen starten, waarbij onder de retweets bijv. een gratis autowasbeurt wordt verloot.

(Mod edit: HL is niet bedoeld als wervingsmiddel voor klanten, dus geen eigen diensten aanbieden aub) Overigens hebben wij ook nog wat op- en aanmerkingen op de website. Zo is het sollicitatie-formulier ontzettend summier. Een potentiele klant die dit formulier bekijkt, krijgt hier geen "warm" gevoel van.

Neem gerust even contact met ons op zodat wij jouw van advies kunnen voorzien. (mod edit) en ook dit is dus niet de bedoeling.

Lamanagement helpt bij het bepalen van de strategie, begeleidt verander processen en biedt coaching & training.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou op de web site ook een gastenboek opnemen waar jouw (uiteraard tevreden) klanten een reactie kunnen plaatsen. (dat gastenboek moet je wel modereren).

 

Naamsbekendheid heeft de meeste waarde wanneer jouw naam door een tevreden klant wordt genoemd. Je zou bestaande klanten kunnen belonen voor de introductie van nieuwe klanten.

 

Welkom op HL

 

Vind je dat je je eigen gastenboek moet modereren? Alleen positieve reacties werkt averechts lijkt me?

 

Een bedrijf als Amazon laat alle reviews staan. Hoe slecht of goed ze ook zijn. Dit lijkt me ook eerlijker naar je klanten toe.

 

Of kijk je daar anders tegenaan?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0
Vind je dat je je eigen gastenboek moet modereren? Alleen positieve reacties werkt averechts lijkt me?

 

Ik denk dat er nog wel een verschil tussen een beoordeling van een (fysiek) product en een persoon. Een negatieve kwalificatie van een product komt minder heftig binnen dan dezelfde kwalificatie van een persoon.

 

Het modereren is in feite niets anders dan het ouderwetse oubollige bordje "Bent u ontevreden? Vertel het ons. Bent u tevreden? Vertel anderen..."

Bovendien betreffen de reviews bij Amazon de producten die door anderen geproduceerd zijn en niet de dienstverlening door Amazon. De vergelijking gaat naar mijn mening enigszins mank. Toch?

Lamanagement helpt bij het bepalen van de strategie, begeleidt verander processen en biedt coaching & training.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.