• 0

BEzorgdienst voor grotere pakketten

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik wil een pakket versturen van 160 x 40 x 40.

 

NU heb ik drie offertes aangevraagd, maar schrok erg van de prijs:

 

TNT doet het niet

UPS rekent 43.58 euro.

en DHL 77 euro

 

De afstand naar de klant is iets meer dan 200 km.

 

Dit moet toch wel goedkoper kunnen?

 

Je kunt eens een (lokaal) koerierbedrijf vragen tegen welke prijs zij dit doen, maar ja, omdat die vaak lokaal opereren is de kans groot dat je het niet veel goedkoper kunt krijgen. Ik zou trouwens kiezen voor UPS, altijd goede service, en omdat zij de pakketten meteen inscannen bij het ophalen is de kans op een 'vermist' pakket nihil. Waarschijnlijk kun je het zelf niet voor minder doen...

Link naar reactie
  • 0

GLS rotterdam al geprobeerd. Onder de 32 kilo kan het met pakketvervoer met standaardtarieven en anders kun je best wel een prijsafspraak met ze maken is mijn ervaring.

Heb je iets aan www.vervoerplaats.nl ? Voor eenmalige zaken is dit wel handig.

Link naar reactie
  • 0

Ik wil een pakket versturen van 160 x 40 x 40.

 

NU heb ik drie offertes aangevraagd, maar schrok erg van de prijs:

 

TNT doet het niet

UPS rekent 43.58 euro.

en DHL 77 euro

 

De afstand naar de klant is iets meer dan 200 km.

 

Dit moet toch wel goedkoper kunnen?

 

Er van uitgaande dat je de maat in cm uitdrukt zit je aan een palletzending. Dit doet TNT wel voor je maar besteed dat uit. Bij DHL en UPS zal je het ook op een pallet moeten aanleveren ben ik bang.

 

Bel zoveel moglijk transportbedrijven voor een prijsopgave en beperk je niet tot koeriers. Het gewicht is ook altijd van belang.

Link naar reactie
  • 2

Beste Jasper,

 

Ik ga proberen een reactie te geven maar dat schijnt hier maar zeer beperkt te kunnen en mogen. Ik heb dan al te horen gekregen dat ik een wc-eend-noobie ben die alleen preekt voor eigen parochie :(

 

Ik wil je adviseren om, indien het om licht en geluidsapparatuur gaat, dit niet te doen met grote partijen als GLS, UPS of TNT. Bel gewoon een kleine transporteur/koerier en bezuinig niet als het dure apparatuur is. Vraag ook even na hoe het zit met de dekking als er iets gebeurt (schade of manco).

 

Succes.

 

M.v.g.

 

Frank Loots

Link naar reactie
  • 0

Ik heb juist slechtere ervaring met kleine bedrijven, omdat die zo'n beetje alles en iedereen laten rijden.

 

Natuurlijk is TNT de grote uitzondering, hier verdwijnen paketten als sneeuw voor de zon, zodra ze door hebben wat erin zit.

 

Ik heb het pakket via DHL4 you laten gaan, het pakket bleek veel kleiner te zijn dan verwacht. (Ik heb de doos niet opengemaakt, dus het blijft een beetje een raadsel hoe het verpakt was).

 

 

Ik ga proberen een reactie te geven maar dat schijnt hier maar zeer beperkt te kunnen en mogen. Ik heb dan al te horen gekregen dat ik een wc-eend-noobie ben die alleen preekt voor eigen parochie :(

 

 

Maak je niet druk om die reuzen en kneuzen, iemands karma heeft niets meer te maken met waardevolle antwoorden.

Als je met 1 van die pouls meedoet (en je verspeld het goed) dan heb je zo weer een hoop reuzen erbij.

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik dit probleem ook.

Altijd via TNT gedaan maar die hebben de maten van de verpakking steeds kleinen laten worden.

Tegenwoordig kan je maar tot maximaal 140cm gaan.

En van de week is zelf het kantoor dicht gegaan.

Het was er altijd erg druk dus waarom het dicht is snap ik niet.

Nu verstuur ik het met DPD die maakt het niet uit wat de maat van het pakket is.

Ben wel benieuwd naar ervaringen van DHL4You.

Link naar reactie
  • 0

Zelf heb ik dit probleem ook.

Altijd via TNT gedaan maar die hebben de maten van de verpakking steeds kleinen laten worden.

Tegenwoordig kan je maar tot maximaal 140cm gaan.

En van de week is zelf het kantoor dicht gegaan.

Het was er altijd erg druk dus waarom het dicht is snap ik niet.

Nu verstuur ik het met DPD die maakt het niet uit wat de maat van het pakket is.

Ben wel benieuwd naar ervaringen van DHL4You.

 

Inmiddels is de maximale afmeting zelfs 100cm bij TNT. Onbegrijpelijk, want bij de meeste andere pakketdiensten is het 175cm voor een standaard pakket.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.