• 0

Combinatie BTW

Wij willen een pakket gaan verkopen dat wordt samengesteld uit verschillende artikelen. Een grote verbandtas, een gevarendriehoek en een reflectievest. Losverkocht gaat het om twee verschillende BTW tarieven 6% voor de verbandtas en 19% voor het reflectievest en gevarendriehoek.

 

Welk percentage BTW moet ik nu gebruiken als ik dit alles als een pakket verkoop?

 

Dank voor je reactie

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij een pakket moet je nagaan of hier sprake is van 1 levering, of van meerdere leveringen. Ik denk dat dit pakket in die zin vergelijkbaar is met een kerstpakket. Daarvan is bepaald dat sprake is van verschillende leveringen, waarbij de 6 en 19% apart moeten worden toegepast. Voor dit pakket dien je dus ook verschillende BTW-tarieven te hanteren.

 

Zoals reeds aangegeven door Sander-DS, dien je de te belasten BTW te berekenen door de vergoeding van de 6%-goederen en de 19%-goederen vast te stellen en vervolgens de betreffende percentages te hanteren.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dit komt onlogisch op mij over. Heb je bronnen?

 

Een kerstpakket is wel wat anders ... Dat is een collectie van ongerelateerde hebbedingetjes. Dit vormt een samengesteld geheel.

 

Een ander voorbeeld is een boek + CD. Daar betaal je dacht ik het hogere tarief.

 

Edit:

 

Volgens wps.nl:

 

Let op!

 

De levering van een taalonderwijspakket dat bestaat uit een boek met daarbij behorende luistercassettes geldt niet als de levering van één goed. Om het BTW-tarief toe te passen, moeten deze goederen afzonderlijk worden bezien. Als één prijs in rekening wordt gebracht, moet de prijs, nu boek en cassettes zijn belast naar verschillende tarieven, naar evenredigheid worden gesplitst.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.