Dilemma - ING klacht

Aanbevolen berichten

Ik zit met een dilemma en plaats dit bericht maar even hier omdat ik geen andere geschikte plek kan vinden.

 

Afgelopen december heb ik een klacht ingediend bij ING. Het probleem heeft niet specifiek met mijn eigen situatie te maken, maar raakt alle klanten van ING, particulieren en ondernemers. Als je het probleem kent, kun je er in bepaalde situaties misbruik van maken. En aangezien ik me haast niet kan voorstellen dat ik de enige ben die het probleem heeft geconstateerd, maak ik me daar druk om.

 

Alle andere banken waar ik mee te maken heb (gehad) kennen dit probleem niet. De oplossing is ook heel eenvoudig en in korte tijd te implementeren. Ik heb in de afgelopen 6 maanden regelmatig contact gehad met ING, maar kom niet verder dan de 1e en 2e lijns klantenservice, waar men meldt dat men "serieus aan het kijken is naar het probleem, maar niet kan zeggen of het wordt opgelost en zo ja, op welke termijn". Ook geeft men aan dat het probleem al bij de directie ligt, dus "een brief naar de directie sturen heeft geen zin".

 

Ik heb het probleem ruim een maand geleden ook bij de DNB neergelegd. Daar gaf men aan het probleem zeer serieus te nemen. Maar er gebeurt niets.

 

Ik kom dus geen stap verder. Ik kan me hier heel kwaad om maken, maar dat helpt niet. Ik ben ervan overtuigd dat er wel de nodige actie komt als ik het probleem naar de pers stuur of hier op het forum plaats, maar dat heeft ook een averechts effect. In de tijd die daarna nodig is voor de oplossing kunnen vervelende situaties ontstaan en dat wil ik ook weer niet op mijn geweten hebben.

 

Omdat het een deel van mijn denk-tijd in beslag neemt, die ik liever ergens anders voor zou willen gebruiken, sta ik open voor jullie creatieve suggesties.

 

Link naar reactie

Contact leggen via LinkedIn met ING-mensen die wel weten waarover het gaat?

Heb ik aan gedacht, maar aangezien ik geen betaald account heb kan ik geen In-Mail sturen. En bij willekeurige contact-verzoeken loop ik het risico om hierop een "denial" te krijgen en dan wordt mijn LinkedIn account toch geblokkeerd?

Link naar reactie

Contact leggen via LinkedIn met ING-mensen die wel weten waarover het gaat?

Heb ik aan gedacht, maar aangezien ik geen betaald account heb kan ik geen In-Mail sturen. En bij willekeurige contact-verzoeken loop ik het risico om hierop een "denial" te krijgen en dan wordt mijn LinkedIn account toch geblokkeerd?

Van dat laatste heb ik nog nooit gehoord. Ik durf het je niet met zekerheid te zeggen (ik weet niet eens of ik wel eens zo'n afwijzing heb gehad), maar het lijkt me een raar verhaal.

 

Wat het probleem zelf betreft: geen idee waar het over gaat, ook al heb ik ook ING, maar welke ingangen heb je al geprobeerd? Je zou ook kunnen proberen als journalist opheldering te vragen over het probleem bij de persafdeling. Klinkt gek, maar als dit soort dingen via een persafdeling binnenkomen gaat het ineens om imago en krijgt het een hogere prioriteit.

 

EDIT: Had Highio's reactie over het hoofd gezien :-[

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie

Contact leggen via LinkedIn met ING-mensen die wel weten waarover het gaat?

Heb ik aan gedacht, maar aangezien ik geen betaald account heb kan ik geen In-Mail sturen. En bij willekeurige contact-verzoeken loop ik het risico om hierop een "denial" te krijgen en dan wordt mijn LinkedIn account toch geblokkeerd?

Van dat laatste heb ik nog nooit gehoord. Ik durf het je niet met zekerheid te zeggen (ik weet niet eens of ik wel eens zo'n afwijzing heb gehad), maar het lijkt me een raar verhaal.

Uit de LinkedIn help tekst:

 

LinkedIn recommends that you only invite and connect with members you know and trust. LinkedIn monitors all invitations being sent and received. If too many invitations are declined with the 'I don't know' response or flagged as spam, an automatic reconnect restriction is triggered.

Link naar reactie

zou niet te moeilijk doen:

E-mail naar de pers voorlichter sturen met volgende melding:

 

Afgelopen tijd heb ik herhaaldelijk het volgende beveiligings lek bij uw organisatie aangekaart.

Helaas heb ik moeten constateren dat er tot op heden nog geen oplossing voor gekomen is terwijl dit heel eenvoudig is.

Indien dit probleem niet in de komende 4 dagen alsnog opgelost wordt zal ik het beveiligings lek melden bij de landelijke pers om via hun openbaar aandacht hiervoor te vragen en daarbij ook aangeven dat uw organisatie hiervan al heel lang op de hoogte is maar dit niet heeft opgelost.

 

 

 

En als ze het dan nog niet oplossen inderdaad melden via anp of landelijke dagbladen/rtlnieuws enz.. moet je zien hoesnel het dan opgelost is.

Link naar reactie

 

Uit de LinkedIn help tekst:

 

LinkedIn recommends that you only invite and connect with members you know and trust. LinkedIn monitors all invitations being sent and received. If too many invitations are declined with the 'I don't know' response or flagged as spam, an automatic reconnect restriction is triggered.

 

Volgens mij staat daar niet de je account wordt geblokkeerd, maar de je het kunt vergeten dat je weer contact kunt leggen met mensen die hebben aangegeven niet te weten wie je bent. Verder niet hoor...

Veel te lang mee gewacht...doen wat ik leuk vind!

Link naar reactie

 

Zoek contact met een goed ingevoerde IT- of telecom-journalist. Leg de case in algemene termen uit. Laat het contact met ING aan hem/haar over, maar spreek af dat ze een redelijke termijn moeten krijgen om het probleem op te lossen. Linksom of rechtsom zit er altijd een verhaal in, ook als het pas in de openbaarheid komt nadat het euvel verholpen is. Kan ook een van de consumentenprogramma's zijn. Die doen dat wel vaker.

 

De gebrekkige reactie is sowieso reden om ruchtbaarheid te geven aan je ontdekking. Een serieus medium gaat niet voor de sensatie, maar zal wel aan de bel trekken.

 

Als je contactgegevens wil hebben, pm me dan even. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Uit de LinkedIn help tekst:

 

LinkedIn recommends that you only invite and connect with members you know and trust. LinkedIn monitors all invitations being sent and received. If too many invitations are declined with the 'I don't know' response or flagged as spam, an automatic reconnect restriction is triggered.

Volgens mij staat daar niet de je account wordt geblokkeerd, maar de je het kunt vergeten dat je weer contact kunt leggen met mensen die hebben aangegeven niet te weten wie je bent. Verder niet hoor...

Als ik het goed lees kun je dan juist geen contact meer leggen met mensen die je wel kent, zoals oud-collega's en klasgenoten, waarvoor je geen e-mail adres nodig hebt (reconnect restriction).

 

 

In je introductiebericht kan je duidelijk uiteenzetten waarom je contact opneemt. Dat lost vaak al een hoop op.

Ok, dat zou kunnen helpen.

Link naar reactie

Even offtopic over LinkedIN

 

Het is inderdaad zo dat als er binnen korte tijd een groot percentage van je connectieverzoeken worden geweigerd door de ontvanger, je geblocked wordt. Hiervoor krijg je trouwens eerst een waarschuwing van LI

 

Eenmalig contact zoeken met een heldere toelichting kan, ook als je geweigerd wordt, geen kwaad

 

Frans

Link naar reactie

Inmiddels bericht gehad van de afdeling persvoorlichting. Het is nu bij de verantwoordelijke afdeling neergelegd en daar wordt het uitgezocht (duurt hooguit 5 minuten ...). Men heeft in elk geval nu aangegeven dat wanneer mijn constatering juist is, ze het als een ernstig probleem beschouwen. Dus dat is winst. Men verwacht deze week nog een verdere reactie te kunnen geven.

Link naar reactie

Ben benieuwd of je al reactie hebt?

Je bent me net voor ...

 

Gisteren gebeld door de afdeling persvoorlichting. Het probleem is bekend en onderkend en er is ook al een tijdje geleden een traject opgestart om dit op te lossen. Aangezien ze de oplossing iets breder aanpakken dan het gedeelte dat ik heb gemeld, duurt het langer. Ik kan dat nu hier niet uitleggen, maar de verklaring klinkt plausibel. Er schijnt nu alleen nog een laatste handtekening nodig te zijn en dan wordt de oplossing geimplementeerd, de verwachting is dat dit op zeer korte termijn gebeurt, maar daar krijg ik nog een telefoontje over.

 

Voor mijn gevoel heeft het dan nog erg lang geduurd, maar ik weet ook niet hoeveel tijd er verstreken is voordat mijn melding vanuit de klantenservice bij de juiste afdeling terecht is gekomen. Ik kreeg meerdere malen de indruk dat ze niet wisten wat ze ermee moesten.

 

Feit is in ieder geval dat ik tot vorige week van de klantenservice te horen kreeg dat men het nog aan het onderzoeken was en dat nog niet beslist was of het probleem wel belangrijk genoeg was om het op te lossen. Beetje vreemd als die oplossing op dat moment dus al nagenoeg klaar was. Verder was persvoorlichting verbaasd over het feit dat klantenservice geen signaal aan hen had gegeven dat ik herhaaldelijk had "gedreigd" andere kanalen te gaan zoeken om meer aandacht voor het probleem te krijgen. Volgens de interne procedures had dit wel gemoeten, dus daar gaan ze ook nog achteraan.

 

N.a.v. de tip van Highio had ik overigens ook nog contact opgenomen met het CPB. Maar daar vertelde men mij dat ik alleen via de website een "signaal" kan afgeven en dat ze - wanneer er voldoende signalen over hetzelfde fenomeen worden ontvangen - een onderzoek kunnen opstarten. Dat leek mij dus een heilloze weg.

 

Wanneer de oplossing geimplementeerd is, zal ik hier het probleem nog even melden.

Link naar reactie
Ben benieuwd....ook wel hoe het echt afloopt met de bank. Als het een grote bug was mogen ze je wel op de een of andere manier belonen (al is het maar een kaartje of bosje bloemen) dat je zoveel moeite hebt gedaan het te melden.

 

Terzijde, maar het is mijn ervaring dat grote bedrijven dat erg slecht doen (tenzij er media-exposure is uiteraard). Zo hebben wij ooit iets ontdekt rondom de registratie van domeinnamen, waarvoor we erg achterdochtig - bijna als criminelen - werden behandeld i.p.v. ooit een bloemetje o.i.d. hebben gekregen... Ik ben benieuwd hoe de ING daar in is, maar ik verwacht er niet veel van :)

Link naar reactie

dankbaarheid van banken?

Vergeet het maar.

Zo ken ik een verhaal van iemand die een lek in de pincodes van bankpassen heeft achterhaald (voor zover ik weet zou dit nog steeds bestaan).

 

Deze persoon zou veel zwijggeld ontvangen maar moest dan contractueel zijn mond houden en aan nog meer verplichtingen voldoen.

 

Uiteindelijk hebben die banken hem via via net zolang lopen bespelen tot hij 1 klein puntje van de voorwaarde overtrad zodat ze hem niks meer hoefde te betalen.

 

Denk bij die uitlokking dat plots allerlei journalisten (fake journalisten om precies te zijn) contact met hem opnamen om hem uit te horen 9terwijl hij niemand anders er op dat moment over verteld had, enkel de bank wist dus dat hij iets over een ernstig lek wist).

 

Verwacht dus geen beloning en als je die wel krijgt draaien ze net zolang tot jij hun geld moet betalen..

Link naar reactie

Klinkt goed maar we zijn natuurlijk benieuwd of het ook daadwerkelijk gaat gebeuren ;)

Afgelopen week bericht gehad dat het probleem begin augustus is opgelost.

 

En vanochtend een fraai boeket van ING ontvangen (met dank en excuses) ... :)

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Afgelopen week bericht gehad dat het probleem begin augustus is opgelost.

 

En vanochtend een fraai boeket van ING ontvangen (met dank en excuses) ... :)

 

Leuk om te zien dat de aanhouder wint, ook al gaat het hier om een grote organisatie.

 

En fijn dat ze inzien dat zij er zelf ook mee geholpen zijn.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.