• 0

samen een vof,een persoon wil stoppen hoe nu verder?

hallo

eind vorig jaar heb ik samen met mijn collega besloten ,samen de winkel over te nemen vande oude eigenaar.

een week later,bleek ik 20 weken zwanger te zijn, hoewel ik daar heel blij mee was ,kwam dat natuurlijk niet goed uit.

inmiddels ben ik bevallen,en alweer een tijdje aan het werk.

zo goed als we altijd met elkaar op kunnen schieten, zo moeizaam gaat het nu.

ik wordt constant aangevallen op het feit dat ik een paar weken verlof heb gehad ,en elke keer als ik iets wil weten of vraag voelt ze der zelf direct aangevallen ,en draait hetuit op woorden.

ik werk nu 35 uur in de zaak dus bijna fulltime, en ik moet toegeven dat valt me zwaar ,mede door dat we dus moeilijk kunnen praten,en ik merk dat zij meer van mij verwacht dan ik kan geven.

doet het mij veel pijn ,maar het lijkt mij beter om te stoppen ,voordat er echt ruzie komt.

maar ik weet niet zo goed hoe ik dat aan moet pakken

we hebben samen een vof contract,en ik moet een halfjaar van te voren aan geven te willen stoppen.

dus zou dit jaar af moeten maken.

 

we hebben samen een schuld van 45.000 euro,daarmee hebben we de overname gefinancieerd,en geld om de inkoop en alles op gang te brengen.

en daar in zit een bankgarantie voor het huurcontract dat nu nog een jaar doorloopt.

er zijn verders twee personeel leden .

 

hoe moet ik dit aanpakken ,en wat zullen de finnancieel gevolgen voor mij zijn ,als ik dit door zet?

kunnen jullie mij helpen,weet echt niet zo goed meer wat ik moet.

verders loopt de zaak goed ,het is druk en we mogen niet klagen,verder hoeft ze mij niet uit te kopen ,want ik wil absoluut geen problemen veroorzaken.

alvast bedankt mama

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

dag mama,

 

Het eerste wat je zult moeten doen is in overleg gaan met je compagnon en haar zeggen dat je eruit wilt stappen.

Stap twee is de VOF waarderen en nagaan wie wat aan de ander verschuldigd is. Daarvoor kun je het beste jullie boekhouder in de arm nemen.

 

Als jullie het daar over eens zijn, dan stel je een ontbindingsovereenkomst op, schrijf jij je uit bij de KvK en de belastingdienst en gaat zij door met de onderneming als eenmanszaak.

 

Wat de financiële gevolgen zijn, kunnen we zonder de cijfers onmogelijk zeggen hier.

 

Succes

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.