• 0

Zweedse internet winkel bedonderd de zaak

Hallo allemaal,

 

Wij verkopen zelf ontworpen en geproduceerde producten, voornamelijk in NL. Nu hebben we ook 1 internetwinkel die zich vooral op Zweden richt. De eigenaar woont ook in Zweden.

 

Onze producten op de site zetten ging vlot en afspraken maken over leveren en prijzen ook.

 

Nu bestellen klanten producten en die bestelling wordt automatisch naar ons doorgestuurd. Wij willen bij internationaal zakendoen graag vooraf betaald worden en sturen dus een factuur. Die wordt echter nooit voldaan, de telefoon wordt niet opgenomen en de email niet beantwoord.

 

De klanten hebben natuurlijk hun product al wel moeten betalen maar zullen hun product nooit ontvangen.

 

wat nu? Ik kan onze producten niet meer van de Zweedse site halen en de bestellingen blijven binnenkomen. Op internet ook al de nodige klachten van klanten gevonden, heel vervelend allemaal.

 

het liefst zou ik de site uit de lucht halen maar weet niet waar aan te kloppen. Heeft 1 van jullie daar ervaring mee?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

weten de klanten die het kopen dat het producten van jullie zijn?

Oftewel: leverd dit jullie reputatie schade op?

Zo ja: reageren op die negatieve berichten met uitleg van de situatie en geef die klanten zoveel mogelijk info over de mensen achter de website die de boel oplicht.

 

Probeer dus zoveel mogelijk je eigen reputatie veilig te stellen.

 

Misschien zijn er nog meer mogelijkheden maar daar zullen de experts nog wel op komen denk ik.

Link naar reactie
  • 0

 

Aangenomen mag worden dat je een overeenkomst hebt afgesloten met de eigenaar van die Zweedse webshop. Afhankelijk van die overeenkomst is er dus sprake van wanprestatie of zelfs oplichting. Je zal aangifte moeten doen bij de Zweedse politie, of een lokale advocaat inschakelen. Bovendien zou ik heel snel zijn provider aanschrijven om die webshop uit de lucht te halen.

 

Als hier een oplichter iPhones gaat verkopen, is dat Apple's schuld niet, Is het echter een geautoriseerde reseller, dan zit Apple er bovenop.

 

Misschien nog een kritisch naar je verkoperskeuze kijken?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

www.konsumentverket.se

www.iis.se

 

Ken je de bank en/of payment service provider van deze webwinkelier? Is het een Zweed of misschien Nederlander? De webhoster kun je in het register in de tweede link nagaan. Afkappen via alle kanalen. Heb je al contact met andere leveranciers? Succes!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie's!

 

We zijn wel herkenbaar als leverancier van de spullen. De klanten van de webwinkel nemen het echter de webwinkel kwalijk en niet de fabrikanten (op te maken uit reacties op blogs e.d.)

 

We hebben alle Zweedse klanten gebeld met de mededeling dat ze hun product niet zullen ontvangen.

 

De webshop ziet er echt heel goed uit en werkt goed. Alle grote merken worden er aangeboden. Het contact ging eerst ook goed en de CoC registratie en BTW nummer kloppen. Veel verder ben ik niet gegaan met controleren van deze winkel.

 

Ik zal eens kijken of ik contact kan krijgen met collega leveranciers over deze winkel.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 275 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.