• 0

De financierbaarheid van het MKB

MKB Nederland en de Raad voor Zelfstandig Ondernemerschap (RZO) hebben staatssecretaris Van Gennip het rapport ‘De financierbaarheid van het MKB’ aangeboden. Van Gennip ontving het rapport uit handen van Loek Hermans, voorzitter van MKB Nederland. De belangrijkste conclusies uit dit rapport zijn dat de financiering van het bedrijfsleven in het algemeen geen problemen oplevert. Internationaal gezien is het zelfs van een goed niveau. In enkele gevallen geeft de financieringssituatie aanleiding tot zorg zoals bij starters, snelle groeiers en innovatieve bedrijven. MKB Nederland kwam na aanleiding van dit rapport met een aantal aanbevelingen. Een van die aanbevelingen is om kleine kredieten aantrekkelijk te maken via fiscale maatregelen. Aansluitend legde Van Gennip samen met MKB Nederland drie bedrijfsbezoeken af. Deze bedrijven hebben alledrie met verschillende facetten van het ondernemerschapsbeleid te maken.

 

Het hele rapport (127 pagina's) is hier te vinden op de site van het RZO: http://www.rzo.nl/management/nieuws/pdf/2003-P06.pdf

 

Een van die aanbevelingen is om kleine kredieten aantrekkelijk te maken via fiscale maatregelen.

 

Ik ga het rapport eens inzien welke aanbevelingen er nog meer allemaal zijn en hoe die volgens hun uitgevoerd moeten worden.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Volgens de banken komt uit het rapport naar voren dat de kredieten aan MKB bedrijven 0,6 procentpunt doorder zijn dan aan beursgenoteerder bedrijven.......

 

Waar hebben we het over? 0,6% meer rente. Ik ben best bereid meer te betalen, als ik het maar kreeg.

 

De mening van MKB Nederland dat vreemd vermogen voor het MKB "te duur" is, deel ik niet. Het is te schaars.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 175 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.