• 0

Kenbaar maken van de bedrijfsnaam in ontwikkelingsfase

Hoi,

 

Vooralsnog ben ik druk bezig met het opzetten van mijn bedrijf meerbepaald het ontwikkelen van de producten,marketingplan ,businessplan etc etc.

Omdat binnen het marketingplan reeds de bedrijfsnaam/logo gekend zijn, dacht ik er in eerste instantie over om deze reeds op de website te plaatsen tesamen met de 'under construction' statement weliswaar.

 

Nu begon ik echter te twijfelen. Is het qua marketing wel een goed idee om dit te doen?? Je geeft namelijk wel een deel van het uitzicht van je bedrijf prijs waardoor het mss zijn 'nieuw' effect verliest op de moment dat je echt van start gaat. Bovendien omdat de bedrijfsnaam/logo maar een zeer beperkt deel is van het geheel geef je ruimte voor mis'interpretatie' of mss wel onduidelijke/negatieve impressies van je bedrijf.

 

Of heeft dit mss juist voordelen, meerbepaald dat je je bedrijsnaam al wat kan verspreiden en laten inwerken alvorens effectief te starten?? Mss mensen net nieuwsgierig maakt naar de producten etc.

 

Natuurlijk is de traffic op de ongekende website beperkt. Veelal nieuwsgierige vrienden en kennissen en eventuele bedrijven waar je mogelijkerwijs mee samen zult werken. Maar natuurlijk gaan die dingen als een lopend vuurtje rond en vandaar dus mijn twijfel over hoe ik hier tegenover moet staan.

 

Als iemand hier een zinnig advies over zou kunnen geven??

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik persoonlijk heb een hekel aan "under construction" pagina's, maar wanneer het om een nieuwe naam en nieuwe domeinnaam gaat dan hoef je nergens bang voor te zijn, want je krijgt zomaar geen bezoekers op een nieuwe site. Daar moet je toch heel wat voor doen en dat werkt alleen als de site daadwerkelijk content heeft (wat dus niet het geval is bij een under construction).

 

Mijn advies. Wat zijn de nadelen van de under construction pagina? Eigenlijk geen, aangezien niemand het ziet. Voor degene die het wel ziet (familie, vrienden) voegt het totaal niks toe.

 

Wat zijn de voordelen? Misschien kun je in plaats van under construction een teaser maken. Hierbij geef je "iets" weg (ik ken je product niet, dus kan niks zinnigs noemen), maar daarmee zou je enige interesse kunnen opwekken.

Zet er dan meteen een

bij waarbij mensen kunnen aangeven dat ze op de hoogte willen blijven, wanneer de site live gaat etc. Maar nogmaals ook dit laatste zal niet veel opleveren wanneer je geen promotieplan hebt voor je website.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is in alle gevallen altijd goed te laten weten wat je doet als ondernemer. Op die manier bewerk je idd vast de markt en met een eenvoudige page waar je je vast kunt aanmelden bouw je al een bestand op van potentiële gebruikers van je dienst.

 

Ondernemen heeft niets te maken met een verrassingseffect. Ondernemen is durven te ondernemen en weten dat er al klanten voor je product of dienst zijn. Je moet ze alleen nog bereiken. Dat doe je d.m.v communicatie. Ook sluit je daardoor de deur voor eventuele concurrenten mits het een nieuw product of dienst betreft.

 

Het is wel verstandig om niet alles van je bedrijf direct prijs te geven maar wel de nodige aankondigingen middels enkele persberichten vast in de media te plaatsen. Hierdoor wordt je bedrijf serieuzer genomen en leg je de lat voor je zelf als ondernemer hoog om te presteren.

Hier enkele tips en aanraders waar je goed je bedrijf onder de aandacht kunt krijgen.

[mod-edit: svp geen zelfpromotie in je eigen berichten]

Persberichten.nl is een onderdeel van het ANP. Moet je wel een abonnement bij afsluiten. (kost gemiddeld 250 per jaar voor 5 berichten)

Profnews.nl publiceert ook bedrijfsnieuws maar weet niet wat het bij hun kost.

 

Veel succes en mocht je nog vragen hebben dan kun je die gewoon hier stellen.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.