• 0

Klanten schrikken af doordat ik te jong ben?

Ik ben momenteel 19 jaar , en ben een autobedrijf begonnen sinds een weekje.. Ik heb momenteel 6 auto's op voorraad. Laatst was er een klant gekomen voor een auto , en toen die kwam , gaf ik die gene een hand enz , en ik zag gelijk dat ze het heel erg raar vonden(Blik van de klant = ??? ??? ??? ). Dus begon de klant een raar smoesje te verzinnen om toch ''opeens'' geen interesse te tonen in auto , waarvoor de klant 100 km heeft gereisd.

 

De bedrijf is ongeveer 330 m2.

 

Wat zou de reden hiervan kunnen zijn? Heeft het echt te maken met dat ik te jong ben? Of kan het eventueel andere redenen hebben?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Probeer jezelf nu eens te onderscheiden van de rest. Wat is er nu mis mee om bijv. een uur van te voren zelf even met de klant te bellen:

 

“Goedemiddag met Altan. Wij hebben zo een afspraak. Ik wilde even verifiëren of deze nog staat? Ja? Prima, de koffie en een gevulde koek staan klaar.

Tot zo!”

Hoe moeilijk kan het zijn. Jij hebt je klant nodig. De klant niet jou.

Kruipen moet je voor de klant. Jij doet alles voor hem (binnen het haalbare) om hem maar die ene auto te verkopen. Al moet je ALLE auto’s naar buiten rijden. Who cares! Het is maar tijd en die tijd kan je geld opleveren. Laat zien dat je hem waardeerd. Vaak zat zal de deal niet door gaan. Maar alleen maar door je dienstverlenend op te stellen zullen de deals vaker wel doorgaan dan met je huidige houding.

 

Vergeet niet dat je klant ook kennissen/ familie/ vrienden/ buren heeft. Zouden allemaal jouw klant kunnen worden. Alleen maar omdat jij die ene man de juiste service hebt verleend die hij nodig heeft.

 

Service, service, service. Bedienen, bedienen, bedienen.

Alleen jij kan beslissen of je bij de rest van al die 2e handshandelaren wilt horen of dat jij juist die ene handelaar bent die net dat tikje extra geeft.

Alleen jij kan dat, alleen jij…….

 

Ferry

 

 

Dat is wel een goeie. Bedankt voor de nuttige tip.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Moderatormodus:

 

Willen we deze discussie nog inhoudelijk van nut laten zijn voor Altans bedrijf, of willen we al zijn stappen grondig tegen het licht gaan houden zonder dat Altan dat zelf wellicht wil. Althan probeert op zijn manier een bedrijf op te bouwen, waar iedereen iets van kan vinden, maar dat is met elk bedrijf zo. Of hij daar wat mee doet moet Altan zelf weten, net als bij andere topcis waarin goede tips gegeven worden is het altijd aan de topicstarter om er wel of niet iets mee te doen.

 

De discussie is door Altan zelf opgestart met de vraag of klanten afschrikken doordat hij te jong zou zijn.

In de daarop volgende discussie, waar Altan zelf onderdeel vanuit maakt, blijkt dat niet zozeer zijn jonge leeftijd klanten af te schrikken, maar volgens vele meningen juist zijn gedrag naar klanten toe!

Als Altan niet wil dat zijn bedrijf tegen het licht aangehouden wordt, moet hij niet reageren met antwoorden die alleen maar vragen en (opbouwende) kritiek met zich meebrengen.

 

Ik vind het zowieso al prijzenswaardig dat TIG ondernemers al ruim 10 pagina's adviezen geven, terwijl er telkens een weerwoord op komt.

Je kunt als mod beter een slotje hierop knallen, want de discussie zal nooit eindigen zolang TS zelf blijft reageren..

 

maar da's mijn mening ;)

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

Ben ik helemaal met je eens, maar omdat nu wel heel scherp en kritisch (al dan niet terecht) de ondernemersvaardigheden en aanpak van topicstarter besproken worden, wil ik er toch even een "let op" in plaatsen. Met name voor Altan zelf, maar als hij er geen bezwaar in ziet dan hebben wij als moderatoren dat natuurlijk ook niet.

 

Je wilt niet weten hoeveel van dit soort discussies uiteindelijk resulteren in een mailtje naar één van de mods dat de discussie "toch heel anders is geworden dan verwacht" en of hij a.u.b. verwijderd kan worden. Dat wil ik vóór zijn, want verwijderen doen we niet en daarom nu al deze disclaimer, want ik zou geen boze of teleurgestelde topicstarter willen zien :)

Link naar reactie
  • 0

 

Of bijv bij tegenvallers , meeste mensen zullen daar wel moeite mee hebben denk ik. Maar ik pak die tegenvaller hard aan , wat ik helemaal geen probleem vind. Niets kan me tegenhouden.

 

Het aller belangrijkste is natuurlijk geld verdienen. Zonder geld , kan ik namelijk geen brood op de plank leggen. Geen brood op de plank=sterven met veel pijn.

][/quote

 

 

Altan, als je bovenstaande snapt en begrijpt en het is recht uit je hart, snap je en begrijp je ook wat iedereen jou probeert duidelijk te maken.

Doe er iets mee.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb Altan in het echie gezien. Ik heb hem wat tips gegeven die hij heeft aangenomen. Ook zie ik hier adviezen voorbij komen die in eerste instantie rauw op het dak van de TS komen vallen, maar met wat hulp om ze een plekje te geven toch aangenomen worden.

 

Altan heeft volgens mij meerdere kennissen in de autohandel en gevoelsmatig denk ik dat hij veel borrelpraat tips van hen voor goed handelaarsschap aanneemt. Ik heb goede hoop en overtuiging dat Altan door wat hulp en soms ook kritiek hier in het topic ook een andere kant van de autohandel ziet. Ik denk dat die kant die hier het meeste aangehangen wordt voor zowel Altan als zijn klanten veel leuker is.

 

Overigens, ik zou het ook leuk vinden als Altan het anders doet dan wij zouden doen en hij eind van het jaar verhuisd naar een grote showroom met ruimte voor 500 auto's omdat de zaken zo goed gaan op zijn manier . Wie zijn wij dan? ;D

Ik ben er trouwens wel van overtuigd dat de klantvriendelijke methode met Service beter werkt

Link naar reactie
  • 0

Altan... vertel nu eens wat voor jou de motivatie was om een bedrijf in tweedehands auto's te starten...

 

Ik vind het zelf leuk om in auto's te handelen. Het is iets wat ik leuk vind. Daardoor vind ik het ook niet erg als ik extra lang moet gaan werken. Of bijv bij tegenvallers , meeste mensen zullen daar wel moeite mee hebben denk ik. Maar ik pak die tegenvaller hard aan , wat ik helemaal geen probleem vind. Niets kan me tegenhouden.

 

Het aller belangrijkste is natuurlijk geld verdienen. Zonder geld , kan ik namelijk geen brood op de plank leggen. Geen brood op de plank=sterven met veel pijn.

 

Zou het dan niet fijn zijn om ook plezier in het werk te hebben en niet steeds met zo een negatief gevoel een gesprek met een klant in te gaan?

Als jij een gesprek met een klant ingaat met een gevoel van: daar heb je weer zo een zeur, moet ik speciaal voor die klant hier op de zaak blijven... weer zo een die allemaal vragen stelt en nog een proefrit wil maken ook om er vervolgens ook nog eens over na te willen denken.... dan zal dat (ongemerkt) ook zo op je klanten overkomen.

 

Gevolg is dat nog meer klanten zullen afhaken, jij nog meer dat gevoel krijgt en naar je klanten overbrengt en er nog meer klanten afhaken.... zo kom je dus in een negatieve spiraal terecht.

 

Geld is uiteraard belangrijk, maar daarvoor had je ook een vaste baan kunnen nemen bij een garage.

Link naar reactie
  • 0
Je kunt als mod beter een slotje hierop knallen, want de discussie zal nooit eindigen zolang TS zelf blijft reageren..

...en de gegeven adviezen blijft negeren. Ik heb ook andere draadjes van/over Altan gevolgd, en elke keer weer doet hij toch gewoon zijn eigen zin.

 

Nou is dat natuurlijk je volste recht, Altan, maar als jouw manier van doen problemen oplevert, en je zelfs een onderwerp hier start om advies te krijgen, dan moet je dat advies vervolgens niet gaan negeren. Maar goed, ik ga er van uit dat je ook dat anders zult zien, dus bij deze veel succes met de tent verder - ik ga er geen tijd meer aan verdoen.

Link naar reactie
  • 0

Altan... vertel nu eens wat voor jou de motivatie was om een bedrijf in tweedehands auto's te starten...

 

Ik vind het zelf leuk om in auto's te handelen. Het is iets wat ik leuk vind. Daardoor vind ik het ook niet erg als ik extra lang moet gaan werken. Of bijv bij tegenvallers , meeste mensen zullen daar wel moeite mee hebben denk ik. Maar ik pak die tegenvaller hard aan , wat ik helemaal geen probleem vind. Niets kan me tegenhouden.

 

Het aller belangrijkste is natuurlijk geld verdienen. Zonder geld , kan ik namelijk geen brood op de plank leggen. Geen brood op de plank=sterven met veel pijn.

 

Zou het dan niet fijn zijn om ook plezier in het werk te hebben en niet steeds met zo een negatief gevoel een gesprek met een klant in te gaan?

Als jij een gesprek met een klant ingaat met een gevoel van: daar heb je weer zo een zeur, moet ik speciaal voor die klant hier op de zaak blijven... weer zo een die allemaal vragen stelt en nog een proefrit wil maken ook om er vervolgens ook nog eens over na te willen denken.... dan zal dat (ongemerkt) ook zo op je klanten overkomen.

 

Gevolg is dat nog meer klanten zullen afhaken, jij nog meer dat gevoel krijgt en naar je klanten overbrengt en er nog meer klanten afhaken.... zo kom je dus in een negatieve spiraal terecht.

 

Geld is uiteraard belangrijk, maar daarvoor had je ook een vaste baan kunnen nemen bij een garage.

 

Er is gewoon teveel indirecte discriminatie aanwezig in Nederland. Dit hoort bij de top 3 redenen waarom ik voor mezelf ben begonnen.

 

Als ik bijvoorbeeld iets moet opvegen : ahhaahha dat is Turken werk. Hahha grapjeeeuuhhh zeggen ze dan. Dit soort indirecte discriminatie heb ik zeer vaak meegemaakt bij de bedrijven waar ik stage ging lopen. Ik krijg er de moord neigingen van. Ik wens daarom iedereen succes , die met indirecte discriminatie te maken heeft. En als ik zoiets ooit hoor of meemaak zal ik heel hard optreden. Ook al is het niet voor mij bedoeld.

 

Daarom hoop ik echt diep uit mijn hart , dat deze handel een sterke inkomen bron voor mij gaat worden. Ik geef eerlijk toe , dat ik mezelf liever ophang , dan dat ik mijn hele leven met indirecte discriminatie te maken moet hebben.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Wat mij sterk opvalt in de laaste pagina's is dat je vaak uitspraken doet die totaal niet getuigen van ondernemerschap en passie voor je vak. Zo ook weer in je laatste post hierboven. Als ik dat lees denk ik echt dat je het als een straf ziet dat je voor jezelf begonnen bent. Dat iemand jou dit opgelegd heeft. Ik zie totaal geen passie. Ondernemen is o.a. het streven naar tevreden klanten. De klant is koning, weet je nog? Net dat ene stapje extra voor de klant kan ervoor zorgen dat zij terugkomen, maar nog belangrijker, dat ze het doorvertellen. En al is het maar net even die auto aan de kant zetten. Je moet blij zijn met een klant, niet andersom!

Als je dat er al niet voor over hebt, verdien je je geld naar mijn idee nog te eenvoudig.

 

Heb dit topic vanaf het begin objectief bijgehouden maar kon het niet laten je hierop attent te maken. Als je iets meer open minded zou zijn, en je zou ook maar 1/10 van de waardevolle adviezen die je in dit topic gegeven zijn, oppikken, zou je mijn inziens veel verder komen dan met de instelling die je nu hebt.

 

Zoek je eigen drive om te ondernemen! En ja, geld is makkelijk. En ja we willen allemaal graag brood op de plank, maar wat heb je liever? 1 ton per jaar verdienen met werk wat je niet aanstaat of de helft verdienen met werk wat je prachtig vindt?

 

Aan jou de keuze welke weg je bewandelt...

 

In ieder geval veel succes!

 

 

Philippe

Link naar reactie
  • 1

Er is in mijn ogen , geen betere werk dan de werk die ik doe. Iedereen doet het op zijn eigen manier. Dat is alles. Meer dan helft van de adviezen heb ik wel ongeveer toegepast in het praktijk. Maar ik hoef niet met alles mee eens te zijn , behalve als het echt slechter gaat lopen , en dat ik dan eventueel jullie adviezen in het praktijk ga praktiseren. En als ik dan zie dat het beter gaat , dan hebben jullie gewoon gelijk.

 

Voorlopig loopt het goed genoeg voor een beginnende bedrijf. We zullen zien hoe het verder zal lopen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Hallo Altan,

Je hoeft het zeker niet overal mee eens te zijn. Integendeel! Een eigen visie is, zoals ik al zei, ook heel belangrijk. Je moet een beetje eigenwijs zijn en een keer van een koude kermis thuiskomen. Daar leer je van.

 

'behalve als het echt slechter gaat lopen , en dat ik dan eventueel jullie adviezen in het praktijk ga praktiseren. En als ik dan zie dat het beter gaat , dan hebben jullie gewoon gelijk.'

 

Zou je niet van te voren even kijken naar die adviezen? En die dan eens naast je eigen methode leggen? Kom je tot heel nieuwe inzichten. Stel je er in ieder geval voor open...

En zeker wat betreft die klantvriendelijkheid. Je geeft aan dat je het teveel werk vind om een auto eruit te halen voor een proefrit, als je bij voorbaat al weet dat diegene niets gaat kopen. Dan kun je zeggen 'Ik doe er niets aan, ik laat het zo', maar je kunt ook eens proberen te zeggen 'Waarom vind ik het teveel werk?' 'Staan mijn auto's verkeerd?'

 

Als je namelijk voor jezelf zorgt dat het makkelijker wordt om een proefrit te realiseren, kun je met een kleine inspanning toch een ontzettend goede beurt maken. Een proefrit is namelijk essentieel. Zeker bij dat soort aankopen komt emotie kijken; ze moeten de auto voelen; hoe rijdt ie?, hoe zit ie?, is alles praktisch?. Dat kun je niet zien, dat moet je ervaren.

 

Dus ik zou zeggen; maak het wat makkelijker (om die auto's eruit te krijgen) en bied die proefrit eens actief aan i.p.v. te wachten tot ze hem al gekocht hebben.

Link naar reactie
  • 0

Beste Altan, ik volg dit topic sinds een paar dagen en de beste tip die ik je kan geven is luisteren naar een liedje van

 

Try Again

Israel Vibration

 

If at first you don't succed, try again, try again yeah

Time will bring you your reward

Try again, try again

Cause in this life, survival is the key to all creatures great and small

Mankind right down on the flea

It's a price of living which we got to pay

Try again, try again

Rise up from your sleep and from your slumber

Cause this day may bring your lucky number

Wipe them teardrops from your days

Cause you can make it if you try

Don't give up so easily

Keep on trying you ill see

Try again..try again

Keep on trying

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Don't give up so easily

Have some faith and you will see

Try again...try again

Link naar reactie
  • 2

Twee enigszins vergelijkbare situaties op dit forum:

 

- Hier Altan die aangeeft niet altijd voor iedere klant een auto tevoorschijn te halen voor een proefrit, en hier een ontwerpster die vraagt of ze kosteloos een proefontwerp voor een geinteresseerde klant moet maken of niet.

 

Altan wordt er duidelijk op gewezen dat het draait om service, service service en inhet andere topic wordt juist gesteld dat een gratis proefontwerp beter niet gedaan kan worden.

 

Leuk om die tegenstelling te zien. Ik begrijp dat er verschillen in product zitten en verschillen in branche en manier van verkopen maar ik vraag me dan toch af waar de grens moet liggen van service. Iemand stelde hier dat je moet kruipen voor je klant. Da's voor mij over de grens in ieder geval. Ik wil ver gaan, maar de liefde moet van twee kanten komen.

 

Wellicht iets voor een apart topic, maar beide topic intrigeren me wel.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Kruipen voor je klant moet je nooit doen.

 

Maar er moet gewoon in je zitten dat je je best wil doen voor de klant.

Om dingen goed te regelen, om problemen op te lossen, om mee te denken, om goede spullen te leveren.

Als dat in je systeem zit dan komt het verkopen vanzzelf.

 

Sommige mensen hebben dat van nature, anderen hebben het zich aangeleerd en sommigen leren het nooit.

Link naar reactie
  • 0

Blijf jezelf is mijn devies. Als je je aanpast aan je klanten, krijg je klanten die de "jouwe" niet zijn, en heb je straks geen zin meer in je eigen onderneming. Elke ondernemer heeft een klantenpotentieel. De kunst is om hen te bereiken.

Klanten waar je geen "klik" mee hebt laat ik bij voorkeur voor wat ze zijn. Ik heb dan meer tijd voor mijn "eigen" klanten

Link naar reactie
  • 0

Ik kan me zeker wel vinden in wat je zegt, echter mi gaat die vlieger hier niet op..

De doelgroep en dus de potentiële klanten zijn al bepaald door assortiment en prijzenklasse van de auto’s die worden verkocht.

Dat is dus bekend en dat is de groep waar de klik mee gemaakt moet worden.

Hier zit dan ook een grote groep kijken, kijken en niet kopen klanten bij. Daar moet je mee om kunnen gaan en dat moet je leren.

De kunst is om een kijker een koper te laten worden en dat gaat niet altijd direct goed.

Een oudere auto zal zichzelf niet zo gemakkelijk verkopen dan een nieuwe en dus is de inbreng van de verkoper van enorm belang.

 

 

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 0

@Frans:

Leuk om die tegenstelling te zien. Ik begrijp dat er verschillen in product zitten en verschillen in branche en manier van verkopen maar ik vraag me dan toch af waar de grens moet liggen van service. Iemand stelde hier dat je moet kruipen voor je klant. Da's voor mij over de grens in ieder geval. Ik wil ver gaan, maar de liefde moet van twee kanten komen.

De verkoopinspanning moet in balans zijn met de mogelijke verkoopopbrengst.

Van de autohandelaar mag best verwacht worden dat hij een proefrit mogelijk maakt, maar hij hoeft echt niet de klant een dag lang alle auto's uit laten proberen. De grafisch ontwerper in kwestie mag best tien minuten besteden om een opdracht van een dag binnen te halen, maar hoeft echt niet een halve dag aan een proefontwerp te besteden.

 

@Herman:

Blijf jezelf is mijn devies. Als je je aanpast aan je klanten, krijg je klanten die de "jouwe" niet zijn, en heb je straks geen zin meer in je eigen onderneming.

Hmm... probleem is misschien dat Altan met zijn opstelling juist de klanten krijgt die de "zijne" zijn, maar dat hij deze liever niet wilt hebben. Dan kan hij beter zich een beetje aanpassen om de klanten te krijgen die hij wel wil hebben. Of, om er nog maar een spreekwoord erbij te halen: Wie goed doet, goed ontmoet...

Link naar reactie
  • 0

Altan is als autohandelaar zowel inkoper als verkoper. Als inkoper heb je een andere rol en andere kennis nodig dan wanneer je verkoper bent. Je kunt ook twee soorten wederpartijen verwachten: zakelijke autoverkopers en particuliere kopers. Bij beide transacties liggen risico's voor een groot deel bij de handelaar. Een klant heeft daarbij eigenlijk niks met jouw ervaringen als inkoper te maken. Ik denk dat die toch altijd wel eerlijkheid, klantvriendelijkheid en service (garantie) kan waarderen, bij twijfel bij voorbaat niet koopt of anders zijn of haar rechten komt opeisen. Misschien moet je het jezelf als handelaar makkelijk maken door een aantal stelregels te nemen:

 

Inkoop

auto van 1000 EURO neem ik max. 1 uur rijden de tijd voor

auto van 2000 EURO neem ik max. 2 uur rijden de tijd voor

etc.

 

Verkoop

auto van 1000 EURO neem ik per klant ook weer een uur de tijd voor (dat kan dus een kort gesprek, korte onderhandeling en korte proefrit zijn)

auto van 2000 EURO neem ik twee uur de tijd voor

etc

(auto van 1000 EURO moet met een maand weer doorverkocht zijn)

(auto van 2000 EURO moet met twee maanden doorverkocht kunnen worden)

(etc)

 

Ik ben benieuwd of je alnaargelang de prijs van een auto ook 1, 2 etc. maanden aan garantie durft te geven. Bovenstaande klinkt iets geforceerd, maar leg deze benadering eens over je eigen bedrijfsvoering. Marges tussen in- en verkoop zijn nog steeds helemaal naar jouw inzicht, maar je kunt naast brutowinst wel zien welke auto's goed en minder goed verhandeld worden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • -5

Ik heb een vraag aan ongeveer alle hl leden. Willen jullie mij allemaal 100 euro sturen naar mijn bankrekening? (Ik wil even kijken wie zo gul is om mij 100 euro te geven. Dat komt namelijk op hetzelfde neer om bijvoorbeeld een klant telkens een proefritje te laten maken(Dus ook aan klanten die de auto niet zullen kopen , en puur en alleen voor de ritje zijn gekomen) , wat dus veel benzine en tijd kost , en eventueel schade die er gemaakt kan worden , zal de bedrag telkens verhogen.)

 

Dus hierbij vraag ik aan ongeveer alle HL leden om 100 euro aan mij te geven. Nu kunnen we tenminste zien wie wel en wie geen goede handelaar kan zijn. Wie mij 100 euro stuurt naar mijn bankrekening , kunnen we bestempelen als een goede handelaar. (dus geen standaard handelaar, of beter gezegt , scharrelaar.). Starten maar!

 

ps. stuur mij maar een pm om mijn bank gegevens te krijgen. En wanneer je de 100 euri's stuurt , schrijf je naam er ook bij , zodat ik het kan melden bij higherlevel. Owja , 200 euro is ook wel mogelijk. (Voor de klanten die schade maken aan je auto gaat de bedrag omhoog , dus af en toe 200 euro is ook welcome.)

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 1

Ik ga je zodirect een kneus geven altan. Gewoon omdat het hele stuk wat je schrijft kant nog wal raakt.

 

Heb je weleens een verdiende reus gegeven, bij deze dus een kneus.

 

Laten we verder een beetje ontopic blijven en geen topics kicken met dit soort onzin want dan gaat er een slot op.

 

Frans

 

 

Link naar reactie
  • 0

Gottegottegot...Altan.....

 

Nu dacht ik toch werkelijk héél, heééél even dat de oude Altan vertrokken was, en dat er een ondernemer voor in de plaats was gekomen.

 

Met je nieuwe topics bracht je me namelijk echt op dat dwaalspoor....Ik heb je zelfs nog van goede adviezen willen voorzien, je een reus gegeven voor je doorzettingsvermogen........ maar ik persoonlijk ben helemaal klaar met je.

 

Je verkoopt auto's en daar horen proefritjes bij. Klaar ! Niet meer en niet minder. Hou dus op met je betweterige gedoe hier op HL en doe lekker in je garage wat jij denkt dat goed is, ok ?

 

Kom niet volgend jaar uithuilen hier dat je toko naar de verdoemenis is, want dan heb je het er zelf naar gemaakt.

 

Mocht je hier toch rond blijven stoken, ik zal je berichten en topics niet meer lezen, laat staan een reactie geven. Wanneer ik bij jou geen proefrit mag maken, hoef ik je ook niet van advies te dienen.

 

 

Oh, en één kneus komt in ieder geval van mij af, dan weet je dat alvast. Ik ben dan graag een slechte handelaar / scharrelaar.

Link naar reactie
  • -4

Ik heb nog steeds geen geld binnen gekregen op me bankrekening. Kijken kijken , maar niet kopen. Praten praten , maar niet betalen. Iedereen denkt aan hun eigen zak. Langs de kant is praten makkelijk , maar wanneer ik over mijn benzine koste/schade kosten ga praten , duikt iedereen achter hun pctje , en gaan ze lekker typen , want dat is toch makkelijk en gratis.

 

Geld die gedoneerd is op mijn bank: 0,0 cent euro. Bedankt voor de ''financiele'' steun die jullie hebben gegeven aan een beginnende ondernemer , die nog nooit 1000 euro heeft gezien , maar nu wel elke maand 1500 euro vaste kosten heeft. En daarboven op komt de kosten voor de klanten die PUUR en alleen voor rondje rijden zijn gekomen. Dus ze gaan de auto sowieso niet kopen , maar gewoon even vol planken en de motor kapot maken , + benzine verbruiken. Dat kost allemaal toch extreem veel geld. Wat als de klant die niet eens geinteresseerd is in mijn auto , toch een rondje gaat maken , en hij maakt een ongeluk , wat dan? Ja de klant is wel verzekerd door mijn platen , maar de auto zelf is niet verzekerd als het de schuld is van de klant. Wie betaald die kosten , ik of jij die achter zijn pc typt en geen geld doneert? Je hebt die kosten net gemaakt aan een klant die niet eens geinteresseerd is in de auto , maar gewoon even letterlijk voor de lol je snelle auto wilt rijden. En hard ook , gewoon lekker hard planken. Mensen , praten is makkelijk , maar wanneer ik zeg : doneer geld op me bank , duikt iedereen in zijn holletje.

 

We zijn dus allemaal scharrelaars , dat is dus net bewezen.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.