• 0

Klanten schrikken af doordat ik te jong ben?

Ik ben momenteel 19 jaar , en ben een autobedrijf begonnen sinds een weekje.. Ik heb momenteel 6 auto's op voorraad. Laatst was er een klant gekomen voor een auto , en toen die kwam , gaf ik die gene een hand enz , en ik zag gelijk dat ze het heel erg raar vonden(Blik van de klant = ??? ??? ??? ). Dus begon de klant een raar smoesje te verzinnen om toch ''opeens'' geen interesse te tonen in auto , waarvoor de klant 100 km heeft gereisd.

 

De bedrijf is ongeveer 330 m2.

 

Wat zou de reden hiervan kunnen zijn? Heeft het echt te maken met dat ik te jong ben? Of kan het eventueel andere redenen hebben?

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Maar jij hebt er toch geen 50 op voorraad?

 

 

12 momenteel. Ik heb tevaak (ook voordat ik een bedrijf ben begonnen) meegemaakt dat een klant zegt van : jaaa ik moet nog 1 nachtje over nadenken , geen enkel keer kwam die gene ook daadwerkelijk terug na het rijden van de auto.

 

Maar als een klant zegt van: hmm mooie auto blablabla , onderhandelen met de prijs , en na dat dit allemaal is gebeurd , gaan we naar de volgende fase , en dat is :

 

klant: mag ik eventueel een rondje rijden?

 

Nadat de rondje soepel is verlopen(wat dus meestal gebeurd) , wordt de auto verkocht.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Het is uiteraard jouw keuze naar wie je luistert, het is tenslotte jouw business. Aan de ene kant ben ik er van overtuigd dat je geld laat liggen doordat veel klanten eenvoudigweg een proefrit willen maken. Aan de andere kant moet ik eerlijk zeggen, dat als je voldoende verkoopt met terughoudend te zijn met een proefrit, dan waarom eigenlijk niet.

 

Je beweegt je aan de onderkant van de markt, met lage prijzen. Herhalingsverkopen wat eerder gesuggereerd is gebeurt in dit segment toch niet. De klant koopt tenslotte puur op prijs. Er zijn meer handelaren die op de door jou geschetste manier werken (A4 autos, ACN, Jet Cars, half Apeldoorn).

Link naar reactie
  • 0

Als ik 2 á 3 auto's meer ga verkopen de komende maanden , dan ga ik zeker weten terug houdend reageren. Ze maken letterlijk misbruik van jou auto's. Elke keer veel gas geven , en daarna jaaaaaa ik moet nadenken. Daar word je letterlijk en figuurlijk ''ziek'' van.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

En als je in het algemeen bekijkt, autohandelaren zijn meestal heel erg arrogant. Dat komt doordat veel mensen kei en kei hard liegen.

 

Voorbeeld:

 

Handelaar wilt een auto bij een particulier kopen , handelaar vraagt alle gegevens van de auto , particulier zegt: Alles is goed geen mankementen.

 

Handelaar rijd 200 km , hij komt eraan, en wat ziet hij? De auto is overgereden door een super ultra snelle trein + een vliegtuig die erop is gevallen.

 

Door dit soort situaties wordt je als mens ziek. Je krijgt haat tegen andere mensen , waardoor je automatisch arrogant begint te worden.

 

Tenminste, dat heb ik wel gezien bij de handelaren die ik tot nu toe ken.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Klopt helemaal dat de meeste particulieren niet eerlijk zijn. Veel mensen ruilen de auto in vanwege problemen en verzwijgen dat voor de verkoper. Die is echter ook niet gek en houd daar in zijn bod gewoon rekening mee. Ook zal een goede verkoper de auto controleren voor hij hem koopt. Hij probeert daarmee de slechte mensen buiten de deur te houden door gewoon laag te bieden.

 

Maar als je zo over je klanten denkt, heb je misschien niet de goede business gekozen. Het verkopen van auto's is leuk. Je krijgt mensen over de vloer die leuke verhalen meebrengen (in een ontspannen sfeer verkoopt het beter), hebt altijd mensen om koffie mee te drinken en je hebt (hopenlijk vaak ;D) de kick van een geslaagde verkoop.

Link naar reactie
  • 0

Klopt helemaal dat de meeste particulieren niet eerlijk zijn. Veel mensen ruilen de auto in vanwege problemen en verzwijgen dat voor de verkoper. Die is echter ook niet gek en houd daar in zijn bod gewoon rekening mee. Ook zal een goede verkoper de auto controleren voor hij hem koopt. Hij probeert daarmee de slechte mensen buiten de deur te houden door gewoon laag te bieden.

 

Maar als je zo over je klanten denkt, heb je misschien niet de goede business gekozen. Het verkopen van auto's is leuk. Je krijgt mensen over de vloer die leuke verhalen meebrengen (in een ontspannen sfeer verkoopt het beter), hebt altijd mensen om koffie mee te drinken en je hebt (hopenlijk vaak ;D) de kick van een geslaagde verkoop.

 

Eerlijk gezegd moet ik nog koffie aanschaffen. :P

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Waarom ben je dan autohandelaar geworden ;)

 

Je geeft nu een beetje de schuld aan de klanten. Hebben de handelaren het daar niet naar gemaakt?

 

Als ik een eerdere post van Siemi lees zou ik daar als Apeldoorner alles van moeten weten trouwens

 

Frans

 

Ik heb ook niet beweerd dat ik mijn werk haat of wat dan ook. Soms kan het wel irritant worden. Elke werk heeft wel iets wat moeilijk is.

 

Het is allemaal geen probleem , je moet die klanten geen kans geven om de auto te laten rijden , en probleem is opgelost. Maar dat kan pas als er daadwerkelijk redelijk veel auto's per maand word verkocht. Als dat gelukt is hoef je niet meer te stressen aan klanten die veel moeten denken.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Waarom ben je dan autohandelaar geworden ;)

 

uit een eerder topic:

Mijn vriend die 1 jaar geleden een autobedrijf heeft gestart heeft nu 2 autobedrijfen. Hij maakt heel erg veel winst. Hij verkoopt gemiddeld elke dag een paar auto's. En ik ga dat ook doen.

 

Als ik een eerdere post van Siemi lees zou ik daar als Apeldoorner alles van moeten weten trouwens

Apeldoorn is een van de 3 centra in Nederland waar veel malafide autobedrijven zitten. Met Apeldoorn is het zo erg dat het hebben van een auto uit Apeldoorn van een niet dealer bij inruil een lagere inruil oplevert. Het pleit voor je dat je dat niet weet ;)

Link naar reactie
  • 0

En het grappigste is dat particulieren precies hetzelfde denken over handelaren..

 

Voorbeeld:

 

Particulier wil een auto bij een handelaar kopen ,particulier vraagt om gegevens van de auto , handelaar zegt: Alles is goed geen mankementen, altijd binnengestaan bij men schoonmoeder..

 

Particulier rijdt 200 km , hij komt eraan, en wat ziet hij? De auto is aangereden door een werktrein uit stavoren ;) + een vliegtuig die erop is gevallen. ;D

 

je zit nu eenmaal in een vak waar iedereen elkaar een beetje (soms terecht) wantrouwd en je inderdaad zowel als handelaar als particulier goed moet opletten wat je koopt en in elk geval nooit de praatjes van de verkoper (of dit nu de handelaar of de particulier is) zomaar moet geloven, die heeft er belang bij zijn product zo goed mogelijk in beeld te brengen en te verkopen voor de beste mogelijke prijs.

 

Wat betreft de proefritten. In een grijs verleden voor een vrachtwagen dealer gewerkt (als boekhouder) die hoofdzakelijk 2e hands bloemenauto's verkocht in de bollenstreek. De halve jeugd uit de bollenstreek "droomde" ervan om eigen rijder met bloemen naar Duitsland te worden. Daar werden ook zeer regelmatig proefritten geweigerd omdat je gewoon aanvoelt dat die zogenaamde klanten helemaal niet van plan zijn om te kopen bijvoorbeeld omdat als je de prijs of de maandelijkse wegenbelasting noemde ze gelijk van kleur verschieten.. (toch wel duur zo'n echte vrachtwagen). Na een half jaartje deed ik ook mee met de "weddenschapjes" tussen de monteurs of iemand wat zou kopen en welke auto het zou worden..

 

Als je een tijdje in de handel zit moet je vrij goed kunnen inschatten wie serieus wil kopen en wie gewoon aan het shoppen is. Je zult gewoon in het gesprek moeten aanvoelen of een proefrit net de beslissing kan brengen tot koop of dat het weinig gaat uitmaken of ze erin rijden of niet. want sommige mensen vragen uit een soort beleefdheid om een proefrit omdat ze dan kunnen zeggen "vind hem niet zo lekker rijden" of "de stoelen bevallen niet zo" dat is een stuk makkelijk als om de eerste aanblik te zeggen "ik vind het toch niks" ze zoeken dan gewoon een iets beter excuus te hebben om de auto niet te kopen..

En als je net in de handel zit zal je soms een koper wegjagen doordat je geen proefrit laat maken. en soms zal je mensen laten rijden die je nooit meer terug ziet (na terug brengen van de auto bedoel ik dan :) )

 

[edit] ben zo lang met mijn reactie bezig geweest dat er al weer 1 pagnia aan reacties tussen staat. ik word traag op mijn oude dag...

Link naar reactie
  • 0

ik ben echt geschokt door je arogantie en houding naar je klanten toe.

 

Je houding is echt van: klanten moeten gewoon hun kop houden en me gewoon hun geld geven, pas als ze flink betaald hebben mogen ze eens iets gaan vragen en als ze niet gewoon direct willen betalen moeten ze gewoon hun kop houden...

 

Als ik als klant bij jou zou komen en zo een arrogante verkoper zou treffen zou ik toch echt direct weg zijn en ook direct al mijn familie en vrienden inlichten dat ze toch vooral nooit bij jou langs zouden moeten gaan als ze een auto zoeken.

 

Met de houding die jij hebt kan je beter gewoon enkel via internet verkopen en gewoon in je marktplaats advertenties kunnen zetten: Dit is de auto die ik heb staan, geintereseerd? dan kan je het geld naar rekening xx.xxx.xxx.xx overmaken en daarna mag je een e-mail sturen om hem te komen afhalen. Dan zal ik eens denken wanneer ik eventueel eens terugbel dat je hem kan komen ophalen...

Link naar reactie
  • 0

Waarom ben je dan autohandelaar geworden ;)

 

uit een eerder topic:

Mijn vriend die 1 jaar geleden een autobedrijf heeft gestart heeft nu 2 autobedrijfen. Hij maakt heel erg veel winst. Hij verkoopt gemiddeld elke dag een paar auto's. En ik ga dat ook doen.

 

Als ik een eerdere post van Siemi lees zou ik daar als Apeldoorner alles van moeten weten trouwens

Apeldoorn is een van de 3 centra in Nederland waar veel malafide autobedrijven zitten. Met Apeldoorn is het zo erg dat het hebben van een auto uit Apeldoorn van een niet dealer bij inruil een lagere inruil oplevert. Het pleit voor je dat je dat niet weet ;)

 

Klopt als een auto in Apeldoorn staat bij een niet Bovag dealer gaan we niet kijken. :(

Link naar reactie
  • 0

@Altan: als jij vooral klanten krijgt die alleen maar komen om even flink gas te geven of om hun gebrekkige barrel aan je te verkopen, dan zou ik toch eens je marketingplan heroverwegen. Probeer dan maar wat betere klanten te trekken. Je komt niet echt over als de vriendelijke verkoper die mij tot een aankoop kan verleiden.

Als ik om een proefrit vraag, dan betekent het juist dat ik geinteresseerd ben. Een proefrit is een verlengd contactmoment en daar moet je dus gebruik van maken. Als het mij alleen om de proefrit zou gaan zou ik waarschijnlijk niet bij jou zijn uitgekomen, maar meteen een wat duurdere auto kiezen.

 

De laatste auto die ik kocht in 2006 was niet duur en zag er netjes en goed onderhouden uit. De autoverkoper kwam betrouwbaar over, gaf me koffie en deed ook niet moeilijk over een proefrit. De auto had flink wat kilometers, maar alles voelde goed, en dus ik heb de auto gekocht.

 

Achteraf bleek het zakelijk gezien geen goede aankoop. De LPG installatie bleek rot, hij knalde en rijdt 1 op 7 op gas, er zat een scheur in het uitlaat spruitstuk, de carburateur lekte benzine, een lekke voorband bleek met spuitschuim gedicht, een achterband had een spijker, de raambediening was defect, het alarm incompleet, een remschoen blokkeerde, de aircopomp liep vast, een niet originele accu zat met tiewraps vast, een koplamp lag los, het stuur trekt naar rechts, etc, etc. Allemaal zaken waarvan ik denk dat de handelaar er vanaf wist of had moeten weten.

 

Doordat ik de handelaar niet meer vertrouw en ik geen garantie heb, ben ik er maar mee naar een merkdealer gegaan. Die heeft er een goede boterham aan gehad. Al met al heb ik in drie jaar tijd meer aan reparaties uitgegeven dan de auto tweedehands kostte. Alles bij elkaar had ik voor hetzelfde geld een nieuwe (compacte) auto kunnen kopen. Achteraf had ik dat beter kunnen doen, maar ik vind de auto nog steeds een mooi model en heb ik er zoveel in "geinvesteerd" dat ik liever nog geen andere koop. Ook al begint de auto weer meer "karakter" te tonen, rij ik er nog graag in. Ik noem het maar een dure les om bij een soortgelijke volgende keer nog beter op te letten en naast een proefrit misschien ook wel een onafhankelijke aankoopkeuring te laten uitvoeren.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Ik kan mij nog wel herinneren dat ik bijna 20 jaar geleden met een vriend van me een proefrit ging maken in een Corrado. Het ding was zo gaar als wat, dus na de proefrit was het duidelijk: deze gingen we niet kopen. De verkoper in kwestie was laaiend want we hadden toch een prijs afgesproken, hij had al die moeite gedaan om de auto uit de showroom te halen en als er iets mis was, dan zou dat gemaakt wordend, dus we moesten de auto kopen. En dat argument werd kracht bijgezet door enkele pillenslikkers.

 

Dat was de laatste keer dat hij en ik reageerden op een advertentie uit Apeldoorn.

 

Als Altan op deze manier zaken wil doen en zich daarin niet wil onderscheiden van zijn concurrenten, dan denk ik niet dat hij hier veel bijval zal krijgen.

Link naar reactie
  • 1

Abe, ook ik volg je berichten over je ervaringen en je ontdekkingsreis om succesvol te worden. Je hebt ambitie om iets voor jezelf op te zetten, waar je geld mee verdienen en dat het je eigen bloed, zweet en tranen zijn. Dat je ook wat kan betekenen voor je familie en kan laten zien dat je vader meer dan trots op je is (wat zeer zeker is, geloof mij maar).

 

Je bent de autobusiness ingegaan, je hebt met mensen gesproken die ook autohandelaren zijn, hun eigen bedrijf hebben en weten hoe alles moet. Je bent nu klein begonnen en wil graag doorgroeien, toch? Alle ervaring van anderen is daarom nodig om niet geflasht te worden en om zo snel mogelijk winsten te maken.

 

Maar Atlan, luister. Je bent nu 19/20, je bent jong en je bent een kind van deze tijd. Omdat je nog jong en fris bent, hoef je niet altijd te doen zoals aaaaaal die anderen het doen. Je doet het op je eigen manier, de manier waarop je denkt dat het bij JOU past, hoe JIJ als klant het zou willen zien.

 

Het belangrijkste wat je moet weten, is dat je je geld verdient omdat de klant, de koper het geld aan JOU GUNT. Niet omdat je er recht op hebt. Stel, jij zou zelf een CRX willen kopen en een verkoper geeft je geen tijd, doet geen moeite voor je, wat denk jij dan? Jij denkt dat ook 'Fok jou, ik gun het je niet!'. Als een verkoper niet een auto wilt laten zien, of auto wil uitrijden, dan denk je ook 'Sikterlan, eet die auto dan maar op'. Maar als je komt, auto staat al te shinen voor de deur, verkoper neemt moeite voor je, al gaat het om 300-500 euro, dan heb je respect voor hem.

 

Zo moet je het ook zien. Tuurlijk, van de 10 bezoekers zullen er 8 niets kopen, maar juist die 2 waar je je best bij doet, die zullen blij met je zijn. En die zullen weer vertellen aan hun vrienden, kennissen. Die zullen bij je langskomen en kijken. Als je die ook goed weet te behandelen, maar toch niets kopen, zullen ze je naam blijven onthouden. En als er ineens een gesprek is tussen die jongens en iemand heeft een Golf III nodig zullen ze zeggen 'Weet je, probeer Atlan, die gozer is goed, probeer hem' en dan zullen mensen naar je gestuurd worden.

 

Wees als verkoper alert op de window shoppers of grote praters. Probeer truukjes te verzinnen dat je in paar zinnen al kan merken of iemand serieus is of niet. Daar draait het om bij verkopen. Proefrit en auto's naar buiten rijden doen er dan niet aan toe, omdat je iemand al door hebt.

 

Wees een verkoper waarvan JIJ zou denken 'Klaar, bij hem ga ik m'n auto kopen' en wees geen verkoper waarvan je zou zeggen 'Wat een vieze klootzak'.

 

Siemi heeft je paar puntjes gegeven, neem ze gretig aan en leer verder. Leer de mensen te herkennen die wel weten waar ze het over hebben en leer ook de mensen herkennen die bullshit praten over zoveel auto's verkocht deze maand maar wel dikke schulden hebben.

 

Maak ons trots, jongen.

Always think beyond stage 1.

Link naar reactie
  • 0

Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Ik vraag gewoon altijd , voor dat ik de auto daadwerkelijk eruit ga halen , of de klant serieus is geïnteresseerd. Want soms is het ook zo dat de klant gewoon niet durft te zeggen van: Ik wil hem niet , want ik vind hem lelijk. Ze maken dan eerst een proefritje. En dan zeggen ze , mag ik ook een proefritje in die andere auto maken , en dan laat je dat ook doen. En dan uiteindelijk zeggen ze: ik ga er nog 1 nachtje over nadenken , als ik nog interesse in heb bel ik je wel. Doei.

 

En dan gaan ze weg , en dan hoor je van de 10 gevallen die op deze manier beginnen , 10 x niks. Misschien hoort het bij de handel dat je af en toe gewoon nee tegen een klant zegt. Ik ga natuurlijk niet boos worden als die de auto niet wilt ofzo. Na een tijdje begint het gewoon te jeuken en heb je daar geen zin meer in.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Altan... misschien moet je het probleem eens bij jezelf en de auto's gaan zoeken.

 

Als vrijwel iedereen na een proefrit afhaakt en niet terug komt na er een nachtje over geslapen te hebben is de kans in deze zeer groot dat in vand e 2 volgende problemen het geval is:

 

1. ze vonden je zo onbeschoft dat ze niks meer met je te maken willen hebben en zeker geen auto van je willen komen omdat ze je nu al niet meer vertrouwen.

 

2. de auto's die je verkoopt zijn zulke bagger dat ze daar absoluut niet in geintereseerd zijn.

 

2 zou ook verklaren waarom je iemand eigenlijk helemaal geen proefrit wil laten maken.

 

Na een tijdje begint het gewoon te jeuken en heb je daar geen zin meer in.

 

een paar weken bezig en nu al hiervan last? zou er dan maar snel mee stoppen, moet je nagaan hoe dat het over een paar jaar is...

Link naar reactie
  • 0

En ik ben in de meeste gevallen wel aardig enz. We lachen veel , maken grapjes met elkaar enz. Ik vind zelf wel dat ik het goed doe tot nu toe. Alleen kan misschien wat beter, misschien dat ik nog beter moet inschatten welke klant serieus en welke niet serieus is.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Altan... misschien moet je het probleem eens bij jezelf en de auto's gaan zoeken.

 

Als vrijwel iedereen na een proefrit afhaakt en niet terug komt na er een nachtje over geslapen te hebben is de kans in deze zeer groot dat in vand e 2 volgende problemen het geval is:

 

1. ze vonden je zo onbeschoft dat ze niks meer met je te maken willen hebben en zeker geen auto van je willen komen omdat ze je nu al niet meer vertrouwen.

 

2. de auto's die je verkoopt zijn zulke bagger dat ze daar absoluut niet in geintereseerd zijn.

 

2 zou ook verklaren waarom je iemand eigenlijk helemaal geen proefrit wil laten maken.

 

Na een tijdje begint het gewoon te jeuken en heb je daar geen zin meer in.

 

een paar weken bezig en nu al hiervan last? zou er dan maar snel mee stoppen, moet je nagaan hoe dat het over een paar jaar is...

 

De handelaren die al een paar jaar hiermee bezig zijn , die zijn heel arrogant. Zoals ik al zei: ik was laatst bij een kamaraad , en die zei gelijk: als een klant zegt van ik moet nadenken , dan mag die eerst nadenken en dan terug komen.

 

Maar we zullen wel zien. Ik kan altijd nog experimenteren hoe het zal zijn als ik iedereen een proefritje ga laten maken. Komende 2 maanden zal ik dat wel doen. Kijken hoe het gaat lopen. Als het niet zo gaat lopen zoals ik het in me gedachte heb , dan ga ik weer terug als hoe ik het eerst deed.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
  • 0

Het is in elkgeval duidelijk waarom je een verkoper bent van tweedehands auto's en niet bij een dealer van nieuwe auto's werkt...

 

De handelaren die al een paar jaar hiermee bezig zijn , die zijn heel arrogant. Zoals ik al zei: ik was laatst bij een kamaraad , en die zei gelijk: als een klant zegt van ik moet nadenken , dan mag die eerst nadenken en dan terug komen.

 

misschien beter als je dat normaal vind om je bedrijf dan in apeldoorn te vestigen (als ik de opmerkinegn van andere daarover hier lees). Mogelijk dat je bedrijf en klantbenadering daar beter tot zijn recht komt.

Link naar reactie
  • 0

Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Ik vraag gewoon altijd , voor dat ik de auto daadwerkelijk eruit ga halen , of de klant serieus is geïnteresseerd.

Eh, als een klant 3 kwartier heeft staan wachten op je komst, dan lijkt me dat een heel goed teken dat de klant geinteresseerd is en hoef je daar niet naar te vragen. En daarbij, als je vraagt aan iemand of hij eerlijk is, wat zal het antwoord altijd zijn?

 

Doordat je het verkoopgesprek niet opbouwt, werk je niet naar een proefrit toe welke de bevestiging is. Nu wordt de klant de auto aangewezen, waarna jij de andere auto's aan de kant zet zodat de klant een proefrit kan maken. Reserveer voor een dergelijke klant eerst eens 10 minuten tot een kwartier bij de auto in de showroom. Dan krijg je gevoel bij de klant en kun je zelf inschatten hoe serieus hij is.

 

Hoe serieus denk je dat een klant is die de volgende signalen uitzend:

- 45 minuten wachten op Altan

- aangeven dat deze auto 2000 euro goedkoper is dan bij de andere garage in het dorp

- vraagt of hij even een stukje snelweg mag doen, vanwege het doel van aankoop

- gaat akkoord met iemand die meerijdt

- Zeer tevreden is met de staat van de auto

- geen minpunten zoekt

- aangeeft voor de proefrit je maandag te zullen bellen of hij hem koopt, of niet

 

Naar mijn inschatting, als de auto inderdaad technisch geen gekke dingen laat zien was hij verkocht geweest....... Waarschijnlijk voor de vraagprijs aangezien het me geen strakke onderhandelaar leek......

Link naar reactie
  • 0

En ik ben in de meeste gevallen wel aardig enz. We lachen veel , maken grapjes met elkaar enz. Ik vind zelf wel dat ik het goed doe tot nu toe. Alleen kan misschien wat beter, misschien dat ik nog beter moet inschatten welke klant serieus en welke niet serieus is.

je moet niet in de meeste gevallen wel aardig zijn, maar in alle gevallen, benader je klanten open en ontvankelijk,

dat inschatten komt vanzelf.

 

De handelaren die al een paar jaar hiermee bezig zijn , die zijn heel arrogant. Zoals ik al zei: ik was laatst bij een kamaraad , en die zei gelijk: als een klant zegt van ik moet nadenken , dan mag die eerst nadenken en dan terug komen.

zorg jij dan dat jij niet zo arrogant wordt. ;)

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Overdrijven is ook een vak natuurlijk. Ik vraag gewoon altijd , voor dat ik de auto daadwerkelijk eruit ga halen , of de klant serieus is geïnteresseerd.

Eh, als een klant 3 kwartier heeft staan wachten op je komst, dan lijkt me dat een heel goed teken dat de klant geinteresseerd is en hoef je daar niet naar te vragen. En daarbij, als je vraagt aan iemand of hij eerlijk is, wat zal het antwoord altijd zijn?

 

Doordat je het verkoopgesprek niet opbouwt, werk je niet naar een proefrit toe welke de bevestiging is. Nu wordt de klant de auto aangewezen, waarna jij de andere auto's aan de kant zet zodat de klant een proefrit kan maken. Reserveer voor een dergelijke klant eerst eens 10 minuten tot een kwartier bij de auto in de showroom. Dan krijg je gevoel bij de klant en kun je zelf inschatten hoe serieus hij is.

 

Hoe serieus denk je dat een klant is die de volgende signalen uitzend:

- 45 minuten wachten op Altan

- aangeven dat deze auto 2000 euro goedkoper is dan bij de andere garage in het dorp

- vraagt of hij even een stukje snelweg mag doen, vanwege het doel van aankoop

- gaat akkoord met iemand die meerijdt

- Zeer tevreden is met de staat van de auto

- geen minpunten zoekt

- aangeeft voor de proefrit je maandag te zullen bellen of hij hem koopt, of niet

 

Naar mijn inschatting, als de auto inderdaad technisch geen gekke dingen laat zien was hij verkocht geweest....... Waarschijnlijk voor de vraagprijs aangezien het me geen strakke onderhandelaar leek......

 

Ik twijfel zelf ook wel een beetje bij die ene klant. Ik heb daar een foutje gemaakt. Dat kan gebeuren , volgende keer beter.

 

Die klant zou mij van te voren bellen , bij een eenmanszaak kan het zo zijn dat je bijvoorbeeld door omstandigheden even niet bij je bedrijf kunt zijn. Daarom zeg ik ook altijd tegen mijn klanten , bel mij een half uurtje of zelfs een uurtje van te voren om misverstanden tegen te gaan.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.