• 0

opstarten BV's

Als het een beetje meezit start ik binnenkort een tweetal BV's op voor mijn ondernemingsactiviteiten. De hld en werk uiteraard. Vraagje is of in die standaardconstructie voor beide 18.000 euro moet worden gestort?

 

En gaat het de fiscus om de liquiditeit of om het vermogen? Met andere woorden, mag die 18.000 euro ook uit privé of van derden geleend worden?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

sorry collega's. Wil jullie niet tegenspreken m.b.t. de zoekfunctie. Maar ik kon de antwoorden die TS zoekt ook zo snel niet vinden. Vandaar toch even deze reactie.

 

 

@Bommel:

 

Vanuit privé stort je 18K in de holding.

De holding mag diezelfde 18K gebruiken voor het volstorten van de aandelen werk BV. Dit is ook de gebruikelijke manier.

 

De 18K mag wel door een ander gestort worden, maar verstandig is het niet. Het moet zo zijn dat de aandeelhouder het kapitaal stort. Dus via jouw privé rekening moet die 18K gestort worden. Heb je het zelf niet, sluit dan een overeenkomst van geldlening met die derde en laat hem/haar de 18K eerst op jouw rekening storten voordat jij het op rekening van de holding i.o. stort.

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Dank Joost. En op zich staat het wel op mijn spaarrekening maar is het ook prettig die liquiditeit te houden. Ik heb met het zoeken wel gelezen dat ik het weer terug mag lenen mits ik er rente over betaal. En ik neem aan dat ik er gewoon het risico over blijf lopen als de BV failliet mocht gaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.