• 0

Bedrijf starten in een branche waar ik onbekend mee ben.

Beste,

 

Al een aantal jaar loop ik met plannen om een internetbedrijf te starten dat op lange termijn uitgebreid kan worden met vele functies onder een naam.

Nu zit ik alleen met een probleem, ik ben 23 jaar en nog student. Mijn opleiding heeft niets met de ICT-branche te maken (IVA Driebergen) maar ik zit vol met goede ideeën voor een internetbedrijf alleen heb ikzelf daar totaal geen kennis over.

Wel weet ik precies wat ik wil en op welke termijnen en welke stappen er genomen moeten worden om het bedrijf succesvol te maken. Ik heb veel kennis over management, marketing etc. Alleen dus niet over de branche waar ik in wil beginnen.

Mijn vraag is dus; hoe kan ik dit het best aanpakken? Ik weet dat mijn ideeën nieuw en innovatief zijn, ik kan natuurlijk wel een dergelijk bedrijf in handen nemen die mij hierbij kan helpen maar daar heb ik het vermogen en de middelen niet voor gezien het gegeven dat ik nog studeer.

 

Wellicht heeft u tips en die hoor ik erg graag.

 

Vriendelijke groet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste David.e,

 

Allereerst wil je meegeven dat ik het top vind dat je tijdens je studie al nadenkt over het ondernemersschap! Het feit dat je geen kennis hebt van van een bepaalde branche hoeft je zeker niet te belemmeren om een goed bedrijf neer te kunnen zetten. Sterker nog, ergens blanco instappen kan zelfs een voordeel zijn.

 

Maar...... Als je het doet, betekent het wel dat je je twee, misschien wel drie keer zo goed moet voorbereiden!!

 

Ik snap dat je geen ICT achtergrond hebt, maar aan welke aspecten van ICT heb je behoefte? Heb je inmiddels al een ondernemingsplan geschreven? Als je dat doet zie je heel concreet welke "blanks" er overblijven. Filter je deze kan je heel bewust op zoek naar kennis gaan.

 

En kennis hoeft niet altijd geld te kosten. Denk aan de Kamer van Koophandel, bevriende ondernemers, leveranciers en natuurlijk hier.... HL!

 

Alle succes!

 

Dennis

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
  • 0

Soms is het inderdaad beter om minder van de desbetreffende branche te weten wanneer je hierin gaat opereren. Dit kan namelijk als voordeel hebben dat je buiten de bestaande kaders denkt, en hierdoor de klant beter kan bedienen dan de reeds bestane spelers in deze branche. Zeker in de ICT-branche is onderscheiden moeilijk aangezien er vele spelers zijn, dus wellicht zeker een voordeel. Verder valt er over deze branche genoeg op internet te vinden. Daarnaast ben je nog student, dus wellicht kun je via je school bij databanken waar meer informatie over de ICT-branche is opgenomen. Op de meeste scholen hebben ze licentie tot company.info. Wat dan handig kan zijn is een topspeler uit de ICT-branche op te zoeken en vervolgens te kijken naar publicaties in deze branche. Houdt daarbij wel in je achterhoofd het eerste dat gezegd is, namelijk dat onderscheidend vermogen wellicht eerder te behalen is door buiten de bestaande kaders te denken.

 

Veel succes!

 

Dare to Differ,

 

Stijn Driessen

Werkzaam bij een marketingbureau: Onderscheidend vermogen door branchmarking, het leren van best practices uit andere branches!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.