• 0

Bedrijf starten in een branche waar ik onbekend mee ben.

Beste,

 

Al een aantal jaar loop ik met plannen om een internetbedrijf te starten dat op lange termijn uitgebreid kan worden met vele functies onder een naam.

Nu zit ik alleen met een probleem, ik ben 23 jaar en nog student. Mijn opleiding heeft niets met de ICT-branche te maken (IVA Driebergen) maar ik zit vol met goede ideeën voor een internetbedrijf alleen heb ikzelf daar totaal geen kennis over.

Wel weet ik precies wat ik wil en op welke termijnen en welke stappen er genomen moeten worden om het bedrijf succesvol te maken. Ik heb veel kennis over management, marketing etc. Alleen dus niet over de branche waar ik in wil beginnen.

Mijn vraag is dus; hoe kan ik dit het best aanpakken? Ik weet dat mijn ideeën nieuw en innovatief zijn, ik kan natuurlijk wel een dergelijk bedrijf in handen nemen die mij hierbij kan helpen maar daar heb ik het vermogen en de middelen niet voor gezien het gegeven dat ik nog studeer.

 

Wellicht heeft u tips en die hoor ik erg graag.

 

Vriendelijke groet.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste David.e,

 

Allereerst wil je meegeven dat ik het top vind dat je tijdens je studie al nadenkt over het ondernemersschap! Het feit dat je geen kennis hebt van van een bepaalde branche hoeft je zeker niet te belemmeren om een goed bedrijf neer te kunnen zetten. Sterker nog, ergens blanco instappen kan zelfs een voordeel zijn.

 

Maar...... Als je het doet, betekent het wel dat je je twee, misschien wel drie keer zo goed moet voorbereiden!!

 

Ik snap dat je geen ICT achtergrond hebt, maar aan welke aspecten van ICT heb je behoefte? Heb je inmiddels al een ondernemingsplan geschreven? Als je dat doet zie je heel concreet welke "blanks" er overblijven. Filter je deze kan je heel bewust op zoek naar kennis gaan.