• 0

Praktijk aan huis

Op dit moment heb ik wederom advies nodig omtrent het opstarten van een eigen praktijk van mijn vrouw.

Het betreft het houden van een praktijk aan huis.

Het is de bedoeling dat we een tijdelijke praktijklocatie hebben in het 2e huis van haar vader dat te koop staat.

Is het nodig om hiervoor een vergunning bij de gemeente aan te vragen, en zo ja, kunnen we die krijgen?

Ik heb namelijk gelezen dat het starten van een praktijk aan huis alleen kan wanneer de persoon zelf ook in datzelfde huis woont en ingeschreven staat bij desbetreffende gemeente.

 

Is er iemand hier die er verstand van heeft en ons verder kan helpen?

 

Met vr groeten,

Paul Bazuin

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo,

 

Als u een bedrijf aan huis wilt beginnen, moet u dit meestal melden bij de gemeente. In sommige gevallen moet u voor het gebruik van de woning als bedrijfsruimte een onttrekkingsvergunning aanvragen. De gemeente geeft hiermee toestemming de woning aan de woningvoorraad te onttrekken. Ook moet u nagaan of uw plannen passen in het bestemmingsplan.

 

Meer hierover lees je hier: http://www.antwoordvoorbedrijven.nl/product/vergunningen-en-vereisten/Bedrijf-aan-huis?

 

Veel succes, Elke

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

als je de bestemming van een pand wijzigt, heb je altijd een vergunning nodig,

dus voor een praktijk in een woonhuis ook.

 

Ik denk dat wat Romano bedoelt is dat er geen haan naar kraait, en controle is er ook zo goed als niet.

 

Precies,

 

Voordat ik naar mijn praktijk extern in de binnenstad werkte ik ook aan huis (gewichtsconsulent, soortgelijk beroep), daar heb ik nooit wat over gehoord, van geen enkele organisatie...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.